Samozatrudnienie – czym jest i czy jest dobre dla każdego?

0
samozatrudnienie

Samozatrudnienie inaczej mówić jest prowadzeniem jednoosobowej działalności gospodarczej. Taka opcja nie w każdym przypadku oznacza prowadzenie biznesu. Samozatrudnienie nie brzmi tak dobrze jak prowadzenie firmy jednoosobowej. Jednak z prawnego punktu widzenia chodzi o to samo. Poznaj definicję i podstawowe informacje dotyczące samozatrudnienia. Jakie są jej wady i zalety? Przekonaj się!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/samozatrudnienie-co-to-jest-i-czy-bedzie-dobre-dla-ciebie/ 

Samozatrudnienie – podstawowe informacje

O samozatrudnieniu mówimy, kiedy osoba fizyczna podejmuje działalność gospodarczą na własny rachunek i ponosi za to odpowiedzialność. Na samozatrudnienie przechodzisz od momentu rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wystarczy, że złożysz wniosek o wpis do CEIDG i już możesz działać jako przedsiębiorca. Działalność gospodarczą otworzymy w bardzo prosty sposób. Możemy zrobić to nie wychodząc nawet z domu. Wniosek wypełnisz online za pośrednictwem platformy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Samozatrudnienie zalety

Dużymi zaletami samozatrudnienia są przede wszystkim ulgi w ZUS dla zaczynających przedsiębiorców. Jeśli chodzi o składki to nie płacisz lub płacisz niższe składki ubezpieczeniowe – dzięki temu zaoszczędzasz więcej pieniędzy. Dokładnie mówiąc 1069,14 zł. Przedsiębiorcom oferowane są: Ulga na start, obniżone składki oraz Mały ZUS plus. Jest to jednak propozycja, z której możesz skorzystać jako przedsiębiorca, ale nie musisz.Należy jednak pamiętać, że mniejsze składki, to w przyszłości mniejsza emerytura czy renta.

Dzięki wyżej wymienionym ulgom przez pół roku możesz nie płacić ZUS, a przez kolejne dwa lata składki mogą być niższe.

Inne zalety samozatrudnienia to m.in.:

  • swoboda działania – możesz współpracować z dowolną liczbą zleceniodawców,
  • szansa na większe zarobki (patrz wyżej),
  • możliwość odpisania kosztów uzyskania przychodu od podatku,
  • możliwość wybrania formy opodatkowania (na etacie w grę wchodzi tylko skala podatkowa, a przy działalności gospodarczej atrakcyjny może być np. podatek liniowy).

Jakie są minusy samozatrudnienia?

Wszystko co dobre kiedyś się kończy, a oznacza to, że kiedy wyczerpią się ulgi będzie trzeba zapłacić pełno składkę w ZUS. W wielu przypadkach okazuje się zimnym prysznicem dla przedsiębiorców. ZUS (mówimy tu o minimalnym) płacony przez przedsiębiorcę w 2020 roku to 1069,14 zł. Do tego należy doliczyć dodatkowo 362,34 zł na ubezpieczenia zdrowotnego. Nie skorzystasz z ulg zusowskich, kiedy będziesz działał na rzecz byłego czy też obecnego pracodawcy i wykonywał takie same zadania co na etacie.

Zobacz też: http://www.optimusplus.pl/wykaz-podatnikow-vat-przydatne-narzedzie-dla-przedsiebiorcow/

Internet dla biznesu

0
Internet

Decydując się na usługi dla swojego biznesu, jednym z najważniejszych jest internet od sprawdzonego dostawcy. Pytanie nie jest jednak tak oczywiste, jak wybór dostawcy i abonamentu internetowego. Pakiety usług internetowych są zazwyczaj wyceniane na podstawie szybkości, a prędkość zależy od sposobu korzystania z Internetu.

Jak otworzyć konto osobiste w banku przez internet? Poradnik

0
Jak otworzyć konto osobiste w banku przez internet

Usługi bankowe online zyskały na popularności w czasach pandemii, bo dzięki nim konsumenci mogą zarządzać finansami z dowolnego miejsca na świecie. Banki, w odpowiedzi na rozpowszechnienie pracy zdalnej, zmodyfikowały swoje oferty, dzięki czemu klienci mogą zakładać konta osobiste bez wizyty w oddziale, a nawet spotkania z kurierem. Chcesz dowiedzieć się, jak otworzyć rachunek bankowy przez internet? Przeczytaj poniżej.

Zalety posiadania internetowego rachunku osobistego

Komfort i oszczędność pieniędzy są jednymi z czynników, które sprawiają, że dana usługa jest korzystna. Warto zauważyć, że są to główne właściwości internetowego konta w banku. Co należy do najbardziej istotnych zalet tego rodzaju rachunku?

  • Środki finansowe są pod pełną kontrolą dzięki 24-godzinnemu dostępowi do konta online,
  • niskie opłaty za przelewy i transakcje kartą (lub ich brak), w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami,
  • możliwość kupowania w sklepach internetowych z bezzwłocznym regulowaniem rachunków online, realizując szybkie płatności poprzez Apple Pay lub Google Pay,
  • zyskanie czasu na przyjemności, ponieważ wizyta w oddziale staje się zbędna nawet podczas zawarcia umowy o prowadzenie rachunku, czy dodatkowe produkty, np. konto oszczędnościowe.

Podsumowując, internetowe konto bankowe ułatwia realizowanie codziennych czynności i przynosi finansowe korzyści. Historia rachunku w smartfonie umożliwia bieżące kontrolowanie wydatków.

Jak samodzielnie otworzyć konto przez internet?

Nie ma potrzeby posiadania złożonej finansowej czy informatycznej wiedzy, żeby otworzyć konto osobiste w banku. Proces jest prosty, a formularze udostępniane przez instytucje bankowe – intuicyjne. Pierwszy krok stanowi złożenie wniosku online, który jest dostępny na stronie wybranego banku z instrukcją dotyczącą jego wypełnienia. Należy podać swoje dane osobowe i informacje z dowodu osobistego lub – w niektórych przypadkach – załączyć jego zdjęcie/skan. Następnie kluczowe jest potwierdzenie tożsamości nowego klienta przez bank. Zazwyczaj dostępne są trzy opcje:

  • wideorozmowa z doradcą,
  • przelew z innego rachunku,
  • spotkanie z kurierem.

Aby aktywować konto bankowe online, niezbędny jest login i hasło. Dostarczane są one w zintegrowany sposób, np. poprzez e-mail lub SMS. Takie dane widoczne są również w umowie.

Weryfikacja wideo – dla osób otwierających pierwsze konto

Zakładając rachunek osobisty, możliwe jest skorzystanie z komputera, tabletu czy smartfona. Posiadając urządzenie z działającą kamerą, można potwierdzić tożsamość podczas rozmowy z konsultantem banku. Dużym plusem tego rozwiązania jest możliwość przebywania w każdym miejscu, nawet za granicą. Po wideokonferencji zyskuje się dostęp do usługi.

Weryfikacja przez przelew – opcja dla osób posiadających rachunek bankowy

Równie szybkim procesem, trwającym nawet do 10 minut, umożliwiającym weryfikację tożsamości jest skorzystanie z konta osobistego, które jest już aktywne. Właściciel danego produktu może potwierdzić swoje dane osobowe, realizując przelew na określoną kwotę. Po wykonaniu transakcji bank sprawdza tożsamość i zwraca pieniądze. To rozwiązanie pozwala otworzyć konto bankowe przez internet w szybki sposób.

Zachęcające warunki finansowe

Dodatkowe usługi przy tradycyjnych rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych zazwyczaj wiążą się z ponoszeniem opłat. W przypadku kont internetowych rola pracowników banku jest zdecydowanie ograniczona, dlatego utrzymanie tego rodzaju produktu jest tańsze.

Dodatkowe funkcje bez zbędnego wydawania pieniędzy

Wśród ofert dostępnych na rynku wyróżnia się konto bankowe przez internet (https://www.santander.pl/klient-indywidualny/konta) w Santander Bank Polska, które obejmuje darmowe:

  • prowadzenie konta,
  • przelewy natychmiastowe oraz na numer telefonu,
  • wypłaty z bankomatu należącego do banku,
  • zlecenia stałe i polecenia zapłaty.

Do rachunku jest dołączana karta bankomatowa, którą można dostosować do własnych potrzeb. Wykonanie 5 transakcji w miesiącu pozwala na uniknięcie dodatkowych kosztów za jej użytkowanie. Oprócz tego dostępna jest możliwość wykupienia ubezpieczenia, które zapewnia ochronę przed skutkami nieuprawnionego wykorzystania tego środka płatniczego.

Dodatkowe korzyści dla posiadaczy kont internetowych

Posiadając internetowy rachunek bankowy szybko i łatwo można otworzyć konto oszczędnościowe, którego zaletą jest atrakcyjne oprocentowanie, pozwalające na regularne odkładanie pieniędzy z zyskiem. Aplikacja mobilna umożliwia jego natychmiastowe założenie bez wychodzenia z domu. Inną opcją jest karta kredytowa, dzięki której będziesz miał do dyspozycji dodatkowe środki finansowe.

Konto bankowe przez internet – dla każdego

Współczesne realia technologiczne pozwalają każdemu na intuicyjne i komfortowe zarządzanie domowym budżetem przy pomocy bankowości elektronicznej. Nie czujesz się usatysfakcjonowany z działania swojego dotychczasowego rachunku? Możliwe jest przeniesienie konta przez internet wraz z Twoimi zleceniami stałymi, poleceniami zapłaty i przelewów do Santander Bank Polska. Sprawdź, co możesz zyskać, decydując się na taki krok!

Materiał zewnętrzny.

Co musi wiedzieć i umieć tłumacz-przewodnik?

0
Co musi wiedzieć i umieć tłumacz-przewodnik

Tłumacz-przewodnik to coraz popularniejszy zawód w naszym kraju. Wzrastająca liczba zagranicznych turystów sprawia, że zapotrzebowanie na tłumaczy, którzy pracują jako przewodnicy oraz przewodników, którzy pełnią od razu funkcję tłumaczy, rośnie. Przewodnik-tłumacz prowadzi wycieczki dla obcokrajowców lub tłumaczy słowa lokalnego przewodnika dla turystów. Może pracować zarówno z grupą, jak i z indywidualnymi klientami. Zawód jest ciekawy, ekscytujący, pełen wrażeń, jednak jest również bardzo trudny. Jakie cechy i umiejętności są potrzebne do pracy jako tłumacz-przewodnik?

Biegła znajomość języka i wyjątki w pracy tłumacza-przewodnika

Praca jako tłumacz „w terenie” wymagają innych umiejętności niż tłumaczenia online, jednak jedna z nich jest identyczna – w obu przypadkach konieczna jest biegła znajomość języka. Przewagą konkurencyjną tłumaczy-przewodników jest to, że większość osób, która uczęszcza na kursy przygotowująca do pracy przewodnika, jest prowadzona w języku polskim. To sprawia, że wielu przewodników jest ograniczonych do pracy z polskimi turystami. Przewodnik-tłumacz nie tylko opowiada zapamiętany tekst, musi również umieć zmodyfikować tekst po drodze, i dostosować go do zainteresowań grupy. Poza tym przewodnik musi być gotowy na to, by odpowiedzieć na pytania zadane przez oprowadzaną grupę. Przed podjęciem pracy w charakterze przewodnika dla zagranicznych turystów bardzo pożądane jest posiadanie doświadczenia w charakterze tłumacza ustnego lub pracy w języku angielskim.

Co jeszcze musi wiedzieć tłumacz-przewodnik?

Znajomość języka jest kluczowa w pracy tłumacza-przewodnika, ale do spełnienia oczekiwań turystów potrzeba znacznie więcej. Kompetentny przewodnik doskonale zna trasy swoich wycieczek. Oczywiście nie można wiedzieć wszystkiego. A turyści mogą zadawać najbardziej zawiłe pytania, na które nie każdy historyk może odpowiedzieć. A jednak w interesie samego przewodnika powinno być nieustanne uzupełnianie wiedzy. Po pierwsze, w ten sposób przewodnik będzie mógł urozmaicić swoje wycieczki, tym bardziej że opowiadanie tej samej historii z roku na rok zmęczy samego przewodnika. Często dla zainteresowania turystów nie wystarczy znajomość ciekawego materiału – trzeba umieć go pięknie i zaprezentować. Przewodnik-tłumacz powinien wyróżniać się elokwencją i błyskotliwością, aby móc zaskakiwać uczestników wycieczki. Ważne jest, aby przewodnik potrafił tak skonstruować przemówienie, aby przyciągnąć uwagę grupy i zachował ją przez całą wycieczkę, nie męcząc przy tym zbyt dużą ilością faktów i szczegółów.

Jak wybrać najlepszą giełdę kryptowalut?

0
Jak wybrać najlepszą giełdę kryptowalut

Inwestowanie w kryptowaluty stało się już bardzo popularne. Wiele osób to w tym rynku lokuje swoje oszczędności i ma nadzieje za całkiem niezłe zyski. Ranking giełd kryptowalut pozwala na wybranie odpowiedniej giełdy.

Najpowszechniejsze błędy w reklamie zewnętrznej – czego unikać?

0
komunikacja reklamowa

Głównym celem każdej reklamy jest przyciągnięcie uwagi i zwiększenie zysków firmy.  Reklama zewnętrzna, która jest przeznaczona dla wielotysięcznej publiczności, może znacząco przyczynić się do promocji marki, zwiększyć jej rozpoznawalność, a co za tym idzie – doprowadzić do gwałtownego wzrost sprzedaży. Mimo że istnieje opinia, że ​​czas reklamy zewnętrznej już minął, ulice większych miast wciąż są pełne dużych reklam. Jak pokazuje praktyka, dobrze wykonana reklama zewnętrzna nadal jest skuteczna. Jeśli w naszym przypadku reklama zewnętrzna nie zadziała w oczekiwany sposób, może być to spowodowane jednym z najpowszechniejszych błędów.

Skomplikowana treść i małe litery

Głównym celem reklamy zewnętrznej jest przekazywanie informacji. Z drugiej strony estetyka wcale nie jest drugorzędna, dlatego czcionka powinna być prosta, wyraźna i czytelna, a skomplikowane monogramy i wzory najlepiej wykorzystać w innych formach reklamy. To samo można powiedzieć o małych literach: tekst powinien być czytelny nawet z dużej odległości. Projektując reklamę wielkoformatową, wielu przedsiębiorców chce umieścić na niej zbyt dużo informacji. Druk wielkoformatowy wymaga pewnych inwestycji, dlatego wiele osób stara się zapełnić całość dostępnego miejscach. Przez to bardzo często można spotkać wiele zabawnie wyglądających banerów i bilbordów, na których można znaleźć dokładne informacje o asortymencie, zaletach współpracy z firmą oraz kilkoma hasłami reklamowymi. Trzeba pamiętać, że głównymi odbiorcami reklamy zewnętrznej są przechodnie i kierowcy. Oznacza to, że po spojrzeniu na reklamę wielkoformatową od razu powinni być wiadome, co chciał przekazać reklamodawca. Przechodnie i kierowcy mogą spojrzeć na reklamę jedynie przez kilka sekund, następnie odwracają się i natychmiast zapominają o wszystkim, co przeczytali. Żeby reklama pozostała w ich pamięci, musi wyróżniać się nietuzinkową treścią i kreatywnością.

Zapominanie o kontekście

Poważnym błędem w tworzeniu projektów, przez który reklama może nie tylko być nieskuteczna, ale wręcz wywołać śmiech lub złość, jest ignorowanie kontekstu. Chodzi tutaj o otoczenie, w którym ma się znajdować reklama zewnętrzna oraz o obecne nastroje w społeczeństwie. Jeśli treść bilbordy wygląda śmiesznie na określonym tle, klienci z pewnością nie zyskają zaufania do firmy. Taka reklama oczywiście zostanie zapamiętana, jednak z pewnością nie doda nam klientów. Drukarnia wielkoformatowa to miejsce, w którym klienci mogą zamówić różne rodzaje reklamy wielkoformatowej, w tym nie tylko bilbordy i banery, ale również plakaty, ulotki, naklejki i wiele innych.

Ile trzeba czekać na decyzję kredytową?

0
Ile trzeba czekać na decyzję kredytową

W ostatnich latach możemy zaobserwować bardzo dynamiczny rozwój technologiczny. Przekłada się to na przyśpieszenie wielu procesów, które wcześniej zajmowały o wiele więcej czasu oraz energii. Zmiany te dotknęły również sektora finansowego, a konkretnie spraw związanych z udzielaniem kredytów. Obecnie czas oczekiwania na decyzję kredytową jest o wiele krótszy niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu, ale wiele osób dalej zadaje sobie pytanie – ile konkretnie on wynosi? Razem ze specjalistami Spłata Pożyczek odpowiemy na to pytanie w poniższym artykule.

Ile trzeba czekać na decyzję kredytową w banku?

Ciężko jest jednoznacznie określić, ile trzeba czekać na decyzję kredytową w banku. Wszystko zależy od kilku czynników m.in. od: rodzaju kredytu, wymagań banku oraz aktualnego obłożenia wnioskami. Wszystkie te czynniki mogą sprawić, że na decyzję będziemy czekać dłużej lub krócej i nie ma jednej reguły, która dotyczy każdego klienta banku. Najszybciej decyzję możemy otrzymać podczas ubiegania się o zobowiązanie na niewielką sumę np. kredyt gotówkowy. W takim przypadku cały proces jest zautomatyzowany, co pozwala na odciążenie analityków bankowych.

Popularną praktyką jest rozpatrywanie wniosków o niewielkie kredyty https://splatapozyczek.pl/kredyt-konsumpcyjny/ przez specjalnie do tego przygotowany algorytm. W takiej sytuacji decyzja kredytowa może pojawić się po kilkunastu, a nawet kilku minutach od złożenia wniosku. Sprawa komplikuje się jednak w przypadku kredytów długoterminowych na wysokie sumy. Jeśli będziesz chciał wziąć kredyt hipoteczny, to musisz być gotowy na to, że czas oczekiwania na decyzję jest o wiele dłuży. Jest tak, ponieważ bank ma większe wymagania wobec klientów chcących wziąć kredyt hipoteczny i aby je spełnić, potrzebny jest czas.

Decyzja w sprawie kredytu hipotecznego – ile trzeba czekać?

Kredyt hipoteczny to bardzo duża inwestycja dla banku, a także poważne zobowiązanie dla kredytobiorcy. Taki kredyt opiewa na bardzo wysokie sumy, a jego spłata najczęściej trwa 20-30 lat. Nic więc dziwnego, że cały proces ubiegania się o taki produkt może trwać kilka tygodni i nie zawsze kończy się sukcesem dla klienta banku. Decyzja w sprawie kredytu hipotecznego nie jest możliwa tak szybko do uzyskania, jak w przypadku kredytu gotówkowego. Jest tak, ponieważ kredyt hipoteczny wiąże się z większą ilością formalności.

Zdolność kredytowa, informacje zawarte we wniosku, historia kredytowa, wartość nieruchomości itd. – to wszystko wymaga dogłębnej analizy, która zajmuje trochę czasu. W tym procesie biorą udział analitycy banku, a całej sprawy nie da się zanadto przyspieszyć specjalnym algorytmem. Wiele banków przyjmuje w tym zakresie dwa etapy: po pierwszym, który trwa około dwóch tygodni, wydawana jest decyzja wstępna, a po jakimś czasie, wynoszącym co najmniej kolejne kilka tygodni, kiedy to analiza zostanie zakończona, a wszystkie formalności dopełnione, otrzymamy decyzję ostateczną.

Podsumowanie

Jeszcze kilka lat temu otrzymanie kredytu gotówkowego nie było tak szybkie i proste jak obecnie. Nie stosowano wtedy specjalnych algorytmów, które odejmowały pracy analitykom banku, a czas oczekiwania na decyzję był o wiele dłuższy niż obecnie. Na szczęście technologia cały czas idzie do przodu i przyśpiesza wiele procesów. Trzeba jednak pamiętać, że nie zastąpi ona w pełni prawdziwych analityków bankowych, którzy są niezbędni do tego, aby rozpatrywać wnioski na wysokie kredyty. Jeśli chcesz otrzymać kredyt gotówkowy, to czas oczekiwania może wynosić nawet kilka minut. Z kolei, jeśli w grę wchodzą zobowiązania na bardzo wysokie sumy, to na ostateczną decyzję poczekasz pewnie znacznie dłużej.

Jak wyglądają zarobki stolarza?

0
stolarz

Zawód ten w Polsce cieszy się naprawdę dużą popularnością oraz renomą. Wiele szkół zawodowych coraz częściej rekrutuje kandydatów na profile związane z wykonywaniem takiego zawodu w przyszłości. Polacy bardzo doceniają styl oraz solidną pracę fachowców. Wiele z nich ludzi wykonywać niepowtarzalne meble, które będą zdobiły ich domy. Czy taka renoma i popularność przekłada się na zarobki? Jak wygląda zarobków stolarza w naszym kraju? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/ile-zarabia-stolarz/

Jak wygląda mediana zarobków stolarza w naszym kraju?

Taktyczne zarobki stolarza w naszym kraju wynoszą około 3400 zł brutto. Jest to zebrane ze wszystkich form zatrudnienia, a także ich rodzaju. Rynek szczegółowo odnosi się do pracy starzy, ponieważ to właśnie połowa z nich zarabia kwoty znajdującej się w przedziale od 2690 zł, do 4180 zł. Na swoim koncie może co miesiąc widzieć kwoty wyższe, niż 4180 zł. Jednak kolejna ćwiartka niestety nie pochwali się zarobkami większymi niż 2690 zł. 

Wszystkie podane kwoty jest to kwota brutto podana w rozliczeniu miesięcznym. Dodatkowo wynagrodzenie to zostało uśrednione. Najpopularniejszą specjalnością w dziedzinie stolarstwa jest stolarz meblowy oraz stolarz budowlany. Osoby z takimi specjalizacjami mogą liczyć na wyższe wynagrodzenie, niż zwykły stolarz.

Zarobki stolarza meblowego i stolarzem budowlanego

Stolarz budowlany na miesiąc zarabia około 3700 zł brutto miesięcznie. Na nieco więcej może liczyć stolarz meblowy, którego wynagrodzenie wynosi około 4000 zł brutto. Dużo zależy też od regionu kraju, a także wielkości ośrodka, którym dany stolarz jest zatrudniony. Na dużo większe wynagrodzenie będą mogli liczyć to że pracujący w dużych miastach, niż Ci pracujący na prowincjach.

Zobacz też: http://www.optimusplus.pl/stolarz-praca-na-etacie-czy-wlasna-firma-stolarska/

7 zalet wyboru studiów on-line

0
studia online

Z zajęć online mogą korzystać zarówno świeżo upieczeni absolwenci szkół średnich, jak i osoby uczące się nietradycyjnie. Kursy online oferują elastyczność, niedrogie czesne i różnorodne możliwości akademickie. Osoby uczące się na odległość, które chcą doświadczyć nauki w kampusie, mogą zapisać się na kursy hybrydowe, które łączą nauczanie w klasie z nauką online. Kontynuuj czytanie, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z edukacji online oraz o tym, jak może ona pomóc w osiągnięciu celów edukacyjnych i zawodowych.

Certyfikat PMP – dlaczego warto ukończyć szkolenie z zarządzania projektami?

0
Certyfikat PMP

Zdanie egzaminu PMP potwierdza kompetencje w zarządzaniu projektami. Certyfikat Project Management Professional jest jednym z najpopularniejszych tego typu certyfikatów na świecie. Dla kogo jest polecany, co obejmuje program kursu, jak wygląda egzamin i w końcu dlaczego warto go posiadać – o tym poniżej.

PMP, czyli Project Management Professional to certyfikat uznawany na całym świecie, potwierdzający wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie konieczne do efektywnego i samodzielnego zarządzania projektami. Został opracowany i jest wydawany przez Project Management Institute (PMI). Wiedza niezbędna do zdania egzaminu jest zawarta w podręczniku „A guide to project management body of knowlegde” oraz kodeks postępowania „Code of ethics and professional conduct”.

Istnieje możliwość wzięcia udziału w szkoleniu przygotowującym do egzaminu – PMP Certification Preparatory Course, bazującym na najnowszym sylabusie PMBOK Guide 6th Edition.

Dla kogo jest polecany kurs PMP?

Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do menedżerów i kierowników posiadających praktyczną wiedzę oraz doświadczenie w zarządzaniu projektami, a także szefów zespołów projektowych i członków zespołów. Oczywiście może je odbyć każdy, kto chce usystematyzować swoją wiedzę z tej dziedziny i zdobyć certyfikat.

Dlaczego warto ukończyć szkolenie PMP – cele i korzyści

Certification Preparatory Course ma na celu przygotowanie uczestników do zdania egzaminu oraz uzyskania certyfikatu. Podczas szkolenia można uporządkować swoją wiedzę, umiejętności, techniki i narzędzia wykorzystywane w praktyce zarządzania projektami oraz poznać wykorzystywane metodologie. Kurs daje także możliwość zidentyfikowania problemów, z którymi można spotkać się w pracy projektowej.

Szkolenie jest prowadzone przez trenerów, którzy mają duże doświadczenie w zarządzaniu projektami i sami posiadają certyfikat PMP. Kurs jest bardzo intensywny, gdyż został opracowany tak, by jak najlepiej przygotować do zdania egzaminu pod względem merytorycznym oraz technik rozwiązywania zadań egzaminacyjnych. W związku z tym kurs jest modułowy – obejmujący wszystkie tematy przewidziane na egzaminie. Jest prowadzony w formie praktycznych warsztatów. Uczestnicy mają możliwość sprawdzenia swojej wiedzy podczas próbnych testów, dzięki którym będą także wiedzieli jak wygląda prawdziwy egzamin.

Certyfikat PMP jest bardzo przydatny w życiu zawodowym tych, którzy zajmują się zarządzaniem projektami. Jest uważany za najważniejszy certyfikat w tej dziedzinie, dlatego bardzo często jest kluczowym kryterium zatrudnienia konkretnej osoby w danym projekcie czy organizacji. Co ważne, jest uznawany na całym świecie i to w różnych branżach. Można powiedzieć, że ma globalny zasięg w odróżnieniu od bardziej lokalnych, bo europejskich certyfikatów PRINCE2 oraz IPMA. Okazuje się, że PMP jest jednym z dwóch najbardziej opłacalnych certyfikatów zawodowych (wg badań Global Knowledge 2019 IT Skills and Salary Report). Dodatkowo raport PMI Pulse of the Profession wskazuje, że organizacje posiadające ustandaryzowane praktyki prowadzenia projektów mają dużo lepsze wyniki.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje certyfikat jego ukończenia i może przystąpić do egzaminu zgodnie z wymogami PMI, po którego zdaniu otrzymuje PMP certyfikat.

Jak wygląda egzamin i kto może do niego przystąpić?

Egzamin składa się z 200 pytań wielokrotnego wyboru, w tym 25 pytań testowych. Pytań testowych nie wlicza się do wyniku – znajdują się pomiędzy pozostałymi pytaniami, a zdający nie wie które to pytania. Każde pytanie ma 4 opcje odpowiedzi – tylko 1 jest poprawna. Nie są znane oficjalne progi zaliczenia testu, jednak szacuje się, że egzamin jest zdany przy 60-80% poprawnych odpowiedzi. Egzamin sprawdza wiedzę zawartą w podręczniku A guide to project management body of knowlegde (PMBOK Guide) oraz jej zastosowanie. Trwa 4 godziny i można go zdawać jedynie w centrach egzaminacyjnych Prometric. Egzamin jest komputerowy, a wynik jest znany od razu po jego zakończeniu. Nie są przewidziane żadne przerwy – oczywiście można go przerwać, ale wtedy czas się nie zatrzymuje.

Egzamin może być zakupiony wyłącznie podczas procesu rejestracyjnego na stronie PMI – firmy szkoleniowe nie sprzedają go.

Po zdaniu egzaminu uzyskuje się certyfikat, który jest ważny 3 lata. Aby przedłużyć jego ważność o kolejne 3 lata, należy zarejestrować 60 punktów rozwoju osobistego (PDUs – Personal Development Units) w ciągu 3 lat – przynajmniej po 8 punktów w każdym z 3 obszarów wiedzy zgodnie z The PMI Talent Triangle.

Aby przystąpić do egzaminu, trzeba spełnić określone wymagania: posiadać dyplom ukończenia studiów II stopnia (min. 4 lata), 4 500 godzin (3 lata) doświadczenia w prowadzeniu projektów w ciągu ostatnich 8 lat oraz odbyć 35 godzin edukacji w zakresie zarządzania projektami albo posiadać wykształcenie średnie maturalne, mieć 7 500 godzin (5 lat) doświadczenia w prowadzeniu projektów w ciągu ostatnich 8 lat i odbyć 35 godzin edukacji w zakresie zarządzania projektami.

Szczegółowe informacje na temat kursu Project Management Professional można znaleźć na stronie: https://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/pmp-certification,54/

Artykuł sponsorowany.

ZOBACZ TEŻ