Prawo w biznesie

0

Każdego roku tysiące maturzystów decyduje się na studia prawnicze. Deregulacja zawodów prawniczych sprawiła, że kandydatów jest jeszcze więcej, co wiąże się nie tylko z problemem dostania się na same studia, ale w późniejszej perspektywie – także na aplikację. Z tego powodu coraz więcej osób wybiera inną ścieżkę kariery, czyli pracę w korporacji lub firmie finansowej. Wiedzę niezbędną do wykonywania zawodu w takim miejscu można zdobyć nie tylko na studiach stricte prawniczych, ale także na takich kierunkach jak prawo w biznesie.

Czy darmowy program do faktur online to dobry pomysł?

0

Dobry program komputerowy do fakturowania znacznie ułatwia i bardzo przyspiesza wystawianie dokumentów i prowadzenie rachunkowości w przedsiębiorstwie. Różne firmy komputerowe wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferują darmowe aplikacje online. Wydawałoby się, że jest to bardzo dobry pomysł, pozwalający zaoszczędzić na kupnie programów komercyjnych. Czy jest tak w rzeczywistości?

Wykorzystywanie zapachu w rozwoju biznesu

0

Marketing do oddziaływanie na zmysły. Specjaliści od reklamy wykorzystają obrazy i dźwięki do wpływania na decyzje zakupowe klientów. Niestety większość mediów, jak telewizja, Internet lub prasa, nie daje możliwości oddziaływania na zmysł powonienia. Tymczasem od wielu lat wiadomo, że oddziaływanie na klientów poprzez zapachy przynosi doskonałe efekty.

Jak prowadzić rekrutację?

0
Jak prowadzić rekrutację?

Najnowsze badania wskazują, że za niepowodzenia w pracy odpowiadają: brak zdolności przywódczych (26%), mała inteligencja emocjonalna (23%), słaba motywacja (17%) i cechy osobowościowe nie pasujące do danego stanowiska (15%).

Jeśli zwrócimy na to odpowiednią uwagę, to znajdziemy odpowiedniego pracownika. Często w czasie rekrutacji pomijamy zdolności interpersonalne. Jeśli poznamy przeszłość pracownika, będziemy wiedzieli jak będzie traktować przełożonych i współpracowników. Jak więc prowadzić rozmowę kwalifikacyjną?

Warto pytać o rzeczy, które związane są z tymi czterema, wyżej wymienionymi obszarami.

Zdolności przywódcze – czy kandydat potrafi wyznaczać kierunek podążania firmy i motywować do tego zespół?

Odpowiednie pytania:

– Proszę dać przykład, co według Pana/Pani wcześniejszy pracodawca powinien ulepszyć i jak radził sobie Pan/Pani z tym zadaniem?
– Jakie były zasady, z którymi się Pan/Pani nie zgadzał, a jednak przystał na nie.
– Proszę powiedzieć o sytuacji, w której były Panu/Pani zlecone nowe obowiązki lub funkcje. Czy uważa Pan/Pani, że odniósł na tym polu sukces?

Inteligencja emocjonalna – czy kandydat w sposób dojrzały odbiera, ocenia i wpływa na emocje swoje i swojego zespołu?

– Proszę powiedzieć o konflikcie z współpracownikiem. Jaka była jego przyczyna? Co zrobił Pan/Pani żeby go zmniejszyć?
– Proszę opisać sytuacje, w jakich dobrze wykazał się Pan/Pani taktem oraz dyplomacją.
– Jak radzi sobie Pan/Pani z tworzeniem dobrych relacji ze współpracownikami?

Motywacja – czy kandydat podnosi kwalifikacje i całkowicie wykorzystuje potencjał, żeby jak najlepiej wypełniać zadania?

– Jakie są Pana/Pani zawodowe cele krótko- i długookresowe?
– Proszę podać sytuację, w której postawił sobie Pan/Pani ambitny cel oraz powiedzieć w jaki sposób przezwyciężył Pan/Pani przeszkody w jego uzyskaniu.
– Proszę powiedzieć, kiedy nie wywiązywał się Pan/Pani z obowiązków, i o takich sytuacjach, gdy pracował Pan/Pani ponad normę.

Jak prowadzić rekrutację?

Temperament – Czy postawa i osobowość odpowiada stanowisku, które chce zająć.
Trzeba przeprowadzić sprawdzanie danego stanowiska. Określić wymagania potrzebne do odniesienia sukcesu. Może to odnosić się do: umiejętności rozwiązywania problemów, zdolności podejmowania decyzji, rozmowy, zdolności interpersonalnych i przywódczych, motywacji, planowania i organizacji, tworzenia teamu, umiejętności oddziaływania na innych.

– Czy woli Pan/Pani pracować samodzielnie, czy w zespole?
– Proszę określić swój styl kierowania oraz to, na co zazwyczaj zwraca Pan/Pani uwagę kontrolując innych.
– Jak Pan/Pani uważa, na ile ważne na stanowisku, o które Pan/Pani się ubiega jest zorganizowanie?

Koniecznie trzeba patrzeć na całość. Ważny jest: wygląd, mowa ciała, profesjonalizm, wykształcenie, zdolności, doświadczenie, postawa, motywacja. Warto wybierać tych, którzy mogą się wykazać odpowiednimi relacjami z poprzednimi współpracownikami i którzy będą chcieli dać z siebie wszystko, aby uzyskać cele firmy, które przed nimi nakreślimy.

100 Pomysłów na biznes dla każdego, które możesz rozpocząć już teraz

0
100 Pomysłów na biznes dla każdego, które możesz rozpocząć już teraz

Pomysły na biznes z wykorzystaniem Internetu. Internet pozwala zarabiać w domu, dzięki czemu zmniejszamy koszty.

1. Marketing afiliacyjny. Dostajesz prowizje od sprzedaży, jeżeli ktoś kupi produkt z Twojego polecenia.
2. Airbnb. Wynajmij dom lub pokój innym ludziom.
3. Aplikacja na telefon. Stwórz aplikację na smartfona, albo wynajmij kogoś kto ją za ciebie zrobi
4. Blogowanie. Załóż bloga i zarabiaj na reklamach.
5. Kanał na YouTube. Twórz filmiki
6. Web Design. Twórz strony internetowe dla klientów.
7. Wirtualny asystent. Pomagaj w organizacji i załatwianiu spraw.
8. Serwis tłumaczeń. Znając język obcy możesz tłumaczyć dokumenty, albo artykuły.
9. Nauczanie przez internet. Dawaj korepetycje online.
10. Sklep internetowy. Załóż sklep internetowy.
11. Dropshipping. Sprzedawaj na allegro rzeczy prosto z hurtowni
12. Pozycjonowanie stron.
13. Freelancer . Warto reklamować swoje usługi.
14. Pisanie artykułów. Pisz dla ludzi, którzy mają swoją stronę
15. Marketing usługi. Przygotuje reklamę w Internecie, dla konkretnej firmy.
16. Allegro. Sprzedawaj produkty, które sam tworzysz.
17. Handel aut otomoto. Kupuj i sprzedawaj samochody.
18. Handel domenami. Kupuj i odsprzedawaj domeny.
19. Handel stronami. Kupuj i sprzedawaj strony internetowe.
20. Kindle publishing. Pisz i sprzedawaj książki
21. Sprzedaż etsy. Sprzedaż rękodzieła.
22. Sprzedaż creative market. Sprzedajesz paczki graficzne, czcionki.
23. Teespring. Sprzedajesz koszulki dla swoich fanów.
24. Program. Tworzysz program
25. Kursy. Sprzedawaj różne kursy i szkolenia.
26 Uber . Pracuj jako kierowca.
27. Dietetyk online. Twórz indywidualne diety i zarabiaj.
28. Stylistka online. Twórz stylizację i zarabiaj na tym.
29. Google adsense specjalista. Zobacz dla których słów kluczowych warto robić kampanie.
30. Specjalista PPC i CPC. Zarządzaj płatnymi kampaniami reklamowymi.
31. Specjalista od landing page. Optymalizujesz strony.
32. Sprzedawać na ebay. Kupuj taniej, sprzedaj drożej.
33. Kupować sprzęty RTV, naprawiać i sprzedawać drożej.
34. Tworzenie filmów.
35. Social media menadżer. Zarządzaj kontami w social mediach.
36. Stock fotograf. Sprzedawaj swoje zdjęcia.
37. Dj. Promuj się na youtubie.
38. Uczyć rękodzieła. Pokaż na youtubie jak stworzyć rękodzieło.
39. Grafika .Twórz grafikę pod klienta.
40. Marketing i reklama. Twórz reklamy dla firm.
41. Programowanie. Przygotuj program dla firmy.
42. Prace domowe. Pisz prace domowe dla uczniów
43. Inwestuj pieniądze. W nieruchomości, w domeny
44. Biznes koszulek. Sprzedawaj koszulki
45. Podkład Głosowy. Podkładaj głos do filmów
46. Prowadzenie wycieczek. Pokazuj swoje miasto turystom
47. Nauczyciel Yogi. Stwórz kursy online, bloga

Pomysły na biznes w domu i więcej: warsztaty, kursy i szkolenia.

Pokazuj taki biznes na blogu lub youtubie.

48. Kursy szybkiej nauki i zapamiętywania.
49. Kursy kulinarne. Pokaż jak gotować szybko, tanio i smacznie
50. Kursy prowadzenia restauracji. Przekaż swoją wiedzę na temat gastronomii

100 Pomysłów na biznes dla każdego, które możesz rozpocząć już teraz

51. Szkoła uwodzenia. Pokaż jak być pewnym siebie i poznawać płeć przeciwną
52. Warsztaty szczęśliwych małżeństw. Jak być udanym małżeństwem, wychowywać dzieci, lepiej zarabiać – pokazuj i zarabiaj
53. Szkoła tańca. Otwórz szkołę tańca
54. Warsztaty pewności siebie. Pokaż jak być pewnym siebie
55. Warsztaty prezencji. Jak się dobrze zaprezentować?
56. Warsztaty prowadzenia warsztatów lub prezentacji. Jak docierać do innych?
57. Warsztaty fitness. Zacznij prowadzić zajęcia fitness online
58. Nauka języków obcych. Ucz języków obcych
59. Warsztaty dla ludzi z depresją. Pomagaj innym
60. Warsztaty osiągania celów. Pokaż jak osiągnąć cel
61. Kursy excel. Ucz podstaw w programie Excel
62. Kursy Apps. Pokaż jak tworzyć aplikację
63. Kursy programowania. Nauczaj programowania
64. Kursy szybkiego czytania. Pokaż co zrobić, aby szybko czytać

Pomysły na biznes off line

65. Instruktor muzyki. Ucz gry na instrumentach
66. Budowa i remont. Zaproponuje wykonanie remontu
67. Ogród . Otwórz firmę, zajmującą się profesjonalnie ogrodem
68. Stolarz. Meble dobrej jakości, ciągle są poszukiwane
69. Transport. Transport osób albo rzeczy
70. Fotografia. Zacznij oferować zdjęcia za opłatą
71. Zespoły muzyczne. Zacznij grać na weselach
72. Obsługa komputera. Ucz obsługi komputera
73. Korepetycje. Dawaj korepetycje
74. Wyprowadzanie psów.
75. Konsultant od sprzedaży domów
76. Produkcja. Twórz nowe rzeczy
77. Publiczne przemówienia. Inspiruj publiczność
78. Serwis Mycia Szyb. Oferuj mycie szyb
79. Organizacja imprez.
80. Organizator ślubów.
81. Agencja dla niań. Znajdź pracę dla opiekunek
82. Opieka dla osób starszych.
83. Fryzjer.
84. Makijażystka.
85. Dietetyk. Rób indywidualną dietę
86. Trener osobisty. Pomagaj innym w ćwiczeniach
87. Psi stylista. Zajmij się stylizacją psów
88. Naprawa komputerów.
89. Naprawa elektroniki.
90. Fotografia/filmowanie. Sesje zdjęciowe.
91. Sprzątaczka lub firma sprzątająca. Sprzątanie firm.
92. Usługi remontowe. Odświeżanie mieszkań
93. Ogrodnik. Zajmowanie się ogrodem
94. Stylista. Doradzanie odnośnie ubioru
95. Food truck. Jedzenie z samochodu.
96. Catering. Oferowanie jedzenia z dostawą do domu
97. Handel. Kupuj taniej, sprzedawaj za więcej
98. Firma z przeprowadzkami. Pomagaj w przeprowadzce
99. Salon Kosmetyczny.
100. Księgowość. Prowadzenie księgowości.

Kto może starać się o dotację z urzędu pracy na założenie firmy?

Kto może starać się o dotację z urzędu pracy na założenie firmy?

Dotacje z urzędu pracy dla początkujących przedsiębiorców to jeden ze sposobów zwalczania bezrobocia. Zainteresowanie nimi jest duże, ponieważ przedsiębiorczych osób też jest sporo, a odważnych, którzy chcą spróbować swoich sił, nie brakuje.

Nie możesz znaleźć pracy? Nie obawiasz się ryzyka, jesteś przedsiębiorczy oraz wiesz, w jaki sposób rozmawiać z klientami – własna działalność jest dla ciebie. Dzisiaj uruchomienie firmy nie jest problemem, bo formalności można załatwić przez Internet. Jeśli nie masz oszczędności, możesz obawiać się jak wyposażysz firmę. Pomysłem może być tutaj uzyskanie pomocy z urzędu pracy.

Dla kogo dotacje z urzędu pracy?

Jeżeli nie dysponujesz wolnymi środkami, to możesz się starać o dofinansowanie z urzędu pracy. Jednak warto wiedzieć, jakie wymagania trzeba tutaj spełnić, aby móc się cieszyć z tak uzyskanych pieniędzy.

Dotacje mogą dostać jedynie osoby posiadające status bezrobotnych, a więc te zarejestrowane w urzędzie. Jeżeli studiujemy w trybie dziennym, to takiej pomocy także nie dostaniemy, jednak tryb zaoczny nie będzie już przeszkodą. Trudności mogą też mieć osoby, które miały firmę, przed zarejestrowaniem się w urzędzie. Dlatego warto sprawdzić, jakie mamy szanse na uzyskanie dofinansowania, jeszcze przed wypełnianiem dokumentów.

Pokaż jaki masz pomysł na biznes

Każdego roku w naszym kraju pojawiają się nowe firmy. Jednak większość z nich jest zamykana przed upływem 2 lat. To jest okres testowy z kilku powodów. Trzeba pracować nad promowaniem działalności, jeśli nie będzie inwestycji w reklamę, nie znajdą się klienci.

Przez ten czas właściciele działalności korzystają z preferencyjnych składek ZUS. Po tym czasie wydatki związane z prowadzeniem firmy rosną, a nie każdy jest to w stanie udźwignąć.

Kto może starać się o dotację z urzędu pracy na założenie firmy?

Z racji tego, że dofinansowanie jest zazwyczaj bezzwrotne, a najwyższa ich wysokość krąży wokół kwoty równej sześciokrotności przeciętnego wynagrodzenia, to urzędnicy muszą wiedzieć, jak zostaną wydane te pieniądze. Dlatego trzeba przygotować dobry biznesplan, który jest tutaj obowiązkowy.

Podpisanie umowy – to również czeka na zainteresowanych

Urzędnicy chcą mieć gwarancję, że przekazane wnioskodawcy pieniądze będą wydane na określony cel. Z tego powodu, konieczne jest podpisanie przez strony umowy. W niej będą mieściły się wszystkie informacje m.in. o tym, kiedy przedsiębiorca będzie zobowiązany oddać pieniądze na rachunek bankowych urzędu pracy. Taka sytuacja będzie miała miejsce, jeżeli działalność gospodarcza zostanie zamknięta, zanim upłyną 2 lata jej działalności, albo gdy pożyczone fundusze będą wykorzystane niezgodnie z ustaleniami.

Podpisanie umowy, to ostatni etap, który będzie czekał na wnioskodawców. Jeśli będą podpisane wszystkie niezbędne pisma, to dotacja zostanie przekazana na rachunek bankowy, który został wskazany w dokumentach. Wówczas trzeba będzie się skupić na realizowaniu swoich marzeń o niezależności finansowej i robieniu wszystkiego, aby mogły się one spełnić.

DIY – czy na rękodziele naprawdę da się zarobić?

0
DIY – czy na rękodziele naprawdę da się zarobić?

Rękodzieło planem na dochodowy biznes? Jak wykorzystać tą modę, aby przynosiła stałe i spore zarobki? Czy to realne? Sprawdźmy!

DIY (ang. Do It Yourself) to nurt, który od jakiegoś czasu ma miejsce w Polsce. Rzeczy self-made pojawiają się wszędzie. Nęcą oryginalnością, zadziwiają pomysłowością.

Dlaczego są tak popularne? Łączą one talent z pasją, a w ich wykonanie zostało włożone serce oraz emocje. Rzeczy wykonywane ręcznie, różnią się od tych, które każdy może kupić z nadrukiem „made in China”.

Zarabianie na wartości

Ważna jest tutaj jakość. Jeśli każdemu z wytwarzanych przedmiotów „towarzyszy” praca rąk, potencjał i uwaga, będą one jakościowo lepsze, niż te robione na taśmie.

Tutaj jednak będziemy mieli wyższy koszt wytworzenia, z czym należy się liczyć. Pozostaje więc pytanie, czy na wyjątkowości, jednostkowości i wszystkich emocjach, można sensownie zarobić. Może się wydawać to nie realne, a mimo to pojawiają się coraz to nowe propozycje, które udowadniają, że ten biznes ma potencjał.

Takie projekty jak Thisispaper Shop, Tutki czy Mięta Design, mimo że „nietaśmowe”, oryginalne i wymagające czasu, dają właścicielom autentyczne zyski oraz popularność.

Przezwyciężyć koszty

Sporo firm pokazuje, że w DIY można odnieść spory sukces, chociaż tworzy się małe ilości produktów. Jednak, aby tak było, trzeba spełniać określone warunki. Do najważniejszych z nich należą:

  • Właściwa kalkulacja finansowa oraz sensowny biznes plan
  • Jeżeli po obliczeniach wyjdzie, że trzeba zrobić 600 kwiatków z bibuły w czasie 3 godzin, żeby zarobić, to wiesz, że to nie wyjdzie. Będziesz mógł poprawić koncepcję. Biznesplan, będzie fundamentem każdej działalności.
  • Właściwa promocja — tworzenie mocnej marki

Należy wiedzieć, że ludzie nabywają produkty self-made, bo są „takie”, jakie są, a nie dlatego, że są niezbędne. Niszowe, indywidualne, powiązane z wytwórcą, ekskluzywne.

Do tego mają swoją niepowtarzalną historię, są „jakieś”. To sprawia, że potrzebują odpowiedniej oprawy i dobranej do nich opowieści. Warto zwrócić uwagę na takie detale jak: pudełka, wstążki, dedykowane karteczki dodawane do zakupu. Klient poczuje się wyjątkowy, a więc wróci i jeszcze poleci danego twórcę znajomym. Przy sprzedaży internetowej ważne są odpowiedniej jakości zdjęcia.

DIY – czy na rękodziele naprawdę da się zarobić?

Ważna tutaj będzie też nasza otwartość i dostępność, a więc musimy być ciągle dostępni dla klientów, którzy chcą o coś zapytać, albo zamknąć transakcję.

Właściwa organizacja pracy

Warto zadbać o to, aby nasze mini-przedsiębiorstwo działało sprawnie i było odpowiednio zorganizowane.

Jeżeli jesteśmy twórcą, warto powierzyć działania promocyjne czy „papierkową robotę” komuś innemu. Możemy zatrudnić specjalistów, co będzie generowało dodatkowe koszty, albo możemy, np. tworzyć klastry i spółdzielnie wytwórców, aby dzielić się obowiązkami zw. z promowaniem.

Warto także zadbać o programy do zarządzania firmą online, które ułatwią nam wystawianie faktur, czy zarządzanie zamówieniami, dzięki czemu będziemy mieli pełną mobilność w ciągu dnia. Wszystkie dane będą dla nas dostępne z każdego miejsca na ziemi.

Można skorzystać z Streamsoft Firmino. Wersja BASIC, pozwala na wystawienie dowolnej ilości faktur za darmo. Reasumując, rozsądne kierowanie promocją i używanie programów do wystawiania faktur, pozwoli nam się skupić na najważniejszym, a więc tworzeniu.

Ile kosztuje założenie pralni?

0
Ile kosztuje założenie pralni?

Jeśli chcemy założyć własny biznes, musimy myśleć o przyszłych klientach. Wybierać trzeba interes, który przyniesie zyski, a zainteresowanie danymi produktami będzie wzrastało.

Takim dochodowym biznesem może być otwarcie pralni, bo zainteresowanie profesjonalnym czyszczeniem odzieży i innych tkanin będzie wzrastało. Koszty trzeba liczyć na podstawie: czynszu za lokal, jego przystosowania i sprzętu piorącego, a opłaty związane z uruchomieniem firmy nie są wysokie. Ile kosztuje założenie pralni?

Podstawowe i stałe koszta inwestycji

Najważniejszymi kosztami są te za wynajem oraz utrzymanie lokalu. Ważna jest lokalizacja, aby było dużo klientów, a czynsz zależy od okolicy.
Przy tworzeniu biznesplanu musimy patrzeć, czy jesteśmy zainteresowani klientem indywidualnym czy instytucjami. Rzecz jasna musimy kupić kasę fiskalną, można też założyć terminal.

Musimy też pamiętać o mediach, takich jak woda i energia. Może się okazać, że opłaty będzie pociągało też uruchomienie i prowadzenie konta bankowego firmy. Trzeba do tego podchodzić realnie, bo koszty będą się różnić w zależności od miasta, w którym otwieramy działalność.

Wycena koniecznego sprzętu

Do wyposażenia pralni będziemy potrzebowali odpowiedniego sprzętu i zabezpieczeń. Na taki sprzęt trzeba liczyć około 300 tysięcy złotych. Żeby zaoszczędzić możemy kupić używane maszyny zza granicy, albo odkupić je od innej, zamykanej pralni. Można oszczędzić tak ponad 100 tysięcy złotych.

Na wycenę sprzętu wpływ będzie miało też to, czy otwieramy pralnię chemiczną czy wodną.
Najważniejszy sprzęt w pralni wodnej to:

  • magle ok. 4000 zł
  • pralnice i pralnico-wirówki ok. 5000 zł
  • składarki
  • suszarki przemysłowe ok. 2000 zł

Pralnia chemiczna ma takie maszyny jak:

  • agregaty chemiczne ok. 4500/5000 zł
  • manekiny do prasowania (formujące)
  • pakowarki
  • stoły i kabiny detaszerskie
  • stoły prasowalnicze ok. 2000 zł
  • system komputerowy (np. battista)
  • transporter
  • wytwornice pary ok. 4000 zł

Kwota za sprzęt różni się ze względu na producenta, funkcje, parametry, dlatego warto pytać o pomoc ludzi, którzy się na tym znają. Na rodzaj sprzętu wpływ mogą mieć też klienci, których chcemy obsługiwać. Większa pralnia, to większe koszty, ale też możliwość szybszego zysku.

 

Ile kosztuje założenie pralni?

Sukces biznesu często opiera się na biznesplanie. Dlatego warto się zastanowić, czy nie chcemy tutaj skorzystać z doradztwa. Są firmy, które zajmują się zaopatrzeniem pralni i pomagają w uruchomieniu działalności.

Przykładem jest funkcjonująca na rodzimym rynku od 1998 roku firma Sovrana, która o pralniach wie wszystko. Na stronie internetowej firmy możemy wyszukać rzetelny opis wszystkich niezbędnych sprzętów. Poza tym doradzają i wyposażają pralnie w najlepszy sprzęt, prowadzi szkolenia o prowadzeniu biznesu i poprawia kwalifikacje pracowników pralni.

Po inwestycjach na uruchomienie, zaczną się regularne wydatki na środki piorące oraz media. Pralnia to spory oraz odpowiedzialny biznes, który musi być mądrze zarządzany, żeby przynosił zyski i nie tworzył strat, dlatego warto korzystać z rad specjalistów.

Jak zarabiać na blogu i pomnażać zyski?

Jak zarabiać na blogu i pomnażać zyski?

Może się wydawać, że zarabianie na blogu jest możliwe, jeśli tylko wierzy się w sukces i się do niego dąży. Prawda jednak jest taka, że możemy trafić na problemy techniczne, a potem na kolejne trudności, które zaczną się nawarstwiać.

Blogowanie to biznes dla upartych, którzy działają dynamicznie i ciągle zdobywają wiedzę. Jeśli nie ma zarobków, tracimy motywację do prowadzenia biznesu. Jak więc zacząć zarabianie na blogu, połączone z powiększaniem zysków?

Dlaczego blog?

Odpowiedz na pytanie – dlaczego chcesz blogować?

  • Chcę promować moją działalność
  • Chcę uczyć online.
  • Chcę dzielić się wiedzą za darmo.
  • Chcę stworzyć serwis abonamentowy.
  • Chcę pokazać, że zarabianie w domu przez internet jest realne.
  • Chcę pomagać blogerom w ebiznesie.
  • Chcę porzucić pracę na etacie i pracować na własny rachunek.
  • Chcę sprzedawać wtyczkę do płatności WordPress – Fast Micro Pay.
  • Chcę pokazać jak łączyć sprzedaż infoproduktów na blogu.
  • Chcę pokazać jak zacząć płatności online przelewem bankowym.
  • Jak znaleźć dochodową tematykę na bloga?

W naszym kraju wielu blogerów, opiera się na pasji. Są ludzie, nie wiedzący jak zarabiać na bloku, ale publikujący ciekawe treści od wielu lat. Mija czas, blog staje się znany, pojawiają się reklamodawcy, oferty współpracy.

Czy każda pasja może zarabiać?

Nie z każdej pasji da się uzyskać ciekawe zarobki. Dlatego trzeba patrzeć jaka jest konkurencja, im wyższa tym trudniej. Warto łączyć pasję z blogowaniem, ale to nie zawsze się uda. Trzeba patrzeć na zyski, bo domena i serwer też kosztują. Tutaj nie można wychodzić na zero, ale trzeba się rozwijać i mieć z tego satysfakcję.

Pieniądze są w wąskiej niszy

Wysoka konkurencja może być wskazówką do uruchomienia bloga. Jednak może się okazać, że w wąskich niszach łatwiej znajdziesz coś dla siebie. Są takie nisze, które są niezbyt popularne, a dobrze płatne.

Myśl racjonalnie

Obejrzyj gazety. Zobacz w jakich tematach jest spora konkurencja i gdzie możesz zarobić? Włącz w przeglądarce bezpłatne narzędzie Google Planner Keyword oraz wprowadź frazy kluczowe opisujące Twojego przyszłego bloga. Zobacz jaka jest liczba poszukiwań frazy, konkurencja oraz stawka.

Brak ruchu, to brak zarobków na blogu

Masz bloga na domenie i serwerze? Przyciągnij ludzi unikatową treścią, regularnymi publikacjami.

Sposoby zarabiania na blogu

  • Reklamy i poszukiwanie reklamodawców
  • Stwórz podstronę z ofertą reklamową i czekaj na zgłoszenia reklamodawców.
  • Reklamy kontekstowe
  • System w oparciu o treści zamieszczane na blogu znajduje reklamy do wyświetlenia.
  • Rośnie możliwość kliknięcia w reklamę.
  • Programy partnerskie (PP)

To marketing afiliacyjny, gdzie sprzedawca produktu proponuje prowizje dla partnerów. Partner dostaje pieniądze za sprzedaż danego produktu. Jeżeli promujesz produkt, to włączasz się do systemu programu partnerskiego.

Jak zarabiać na blogu i pomnażać zyski?

Masz link partnerski, banery oraz inne materiały. Przez link system widzi, że kupują produkty z Twojego polecenia. Tutaj ważna jest wiarygodność, więc warto znać wady i zalety promowanego produktu.

Artykuły sponsorowane

Można pisać artykuły sponsorowane. Możesz linki do wpisu wstawiać w popularnych serwisach, dzięki czemu pozycjonujesz przy okazji bloga.

Współprace z agencjami SEO

Można zawrzeć umowę z agencją SEO, która pozycjonuje strony internetowe. Za opublikowanie linka do blogu dostajesz konkretne pieniądze.

Kursy i szkolenia

Trzeba budować relacje z czytelnikami i powiększać wiedzę. Możesz oferować kursy i szkolenia, na których będziesz sprzedawał wiedzę.

Własne projekty

Na początku blogowanie może być dodatkiem do pensji, później sposobem na życie.
Konferencje.

  • Konsultacje / Coaching.
  • Książki sprzedawane na blogu.
  • Kursy sprzedawane na blogu.

Jak napisać ofertę?

Jak napisać ofertę?

Jak zachęcić czytelników, do kontaktu, zamawiania produktu czy uzupełnienia formularza?

Zasady ogólne – Pokazuj korzyści

Ludzie szukają produktów, które mogą rozwiązać ich problem. Pokaż więc swoją ofertę, w jak najlepszym świetle. Jeśli ktoś nie zna się na komputerach, podanie parametrów nic mu nie da. Pokaż, że dzięki temu urządzeniu będzie mógł grać w najnowsze gry i wydajniej pracować.

Na początek podsumowanie

Klienci nie chcą tracić czasu na czytanie całej oferty. Dlatego zacznij od podsumowania, dlaczego warto zainwestować w dany sprzęt.

Używaj naturalnego języka

Nie używaj języka skomplikowanego i nacechowanego specjalistycznymi zwrotami. Tekst ma być łatwy i zrozumiały. Jeśli nie wiesz, jak taki napisać, zawsze możesz poczytać na forach odnośnie danego produktu, aby wiedzieć, w jaki sposób piszą o nim klienci.

Pisz w liczbie pojedynczej

Zwracaj się do czytającego na „Ty”, co brzmi naturalniej i bardziej osobiście.

  • Tytuł
  • Tytuł ma zachęcić do bliższego przyjrzenia się danej ofercie.
  • Dobry nagłówek jest konkretny
  • Im prostszy nagłówek i bardziej konkretny tym lepiej. Unikaj też przymiotników w stopniu najwyższym, jeśli nie popierasz tego argumentami.
  • Nagłówek ma mówić o korzyściach
  • Pokaż jedną korzyść jaką klienci będą mieli z zakupu danego produkty.
  • Nie zadawaj pytań w nagłówku
  • Pytania nie pokazują korzyści, a nawet czasami nie wymieniają oferowanego produktu.
  • Krótki nagłówek
  • Im krótszy nagłówek tym lepiej, bo zmieści się w jednej linijce na stronie.
  • Użyj podtytułu
  • Podtytuł pokaże to, co nie zmieściło się w nagłówku i będzie przejściem do tekstu właściwego.
  • Zacznij od liczby
  • Liczby lepiej skupiają wzrok i powodują, że treść wydaje się wiarygodna.
  • Wprowadzenie

Wprowadzenie jest bardzo ważne:

Informuje czytelnika o korzyściach z zakupu produktu, utwierdza go w przekonaniu, że produkt jest dla niego, zwiększa jego motywację do przeczytania całości

Treść główna

Przy treści głównej, trzeba pamiętać o kilku zasadach:

  • Używaj porównań i wyrażeń odnoszących się do zmysłów
  • Porównania i wyrażenia typu: „wyobraź sobie”, „poczujesz”, zadziałają na wyobraźnię.
  • Chwal się na końcu
  • Zachwalanie swojej firmy i jej osiągnięć zostaw na koniec. Gdy klient zapozna się z korzyściami zakupienia danego produktu.

Jak napisać ofertę?

Zadbaj o czytelność

Tak dobierz czcionkę, aby każdy mógł ją przeczytać, nawet osoby z wadami wzroku i starsze. Tekst musi być takiej długości, żebyśmy mogli wypisać wszystkie najważniejsze zalety posiadania takiego produktu, a także żeby klient nie miał wątpliwości, że będzie on idealny dla niego. Jednocześnie musi być konkretny, tak abyśmy czasami nie znudzili klientów i nie zniechęcili do jego dalszego czytania.

Zanim wystawisz ofertę

Warto taką ofertę dać komuś do przeczytania, albo odczekać kilka dni i ponownie ją przeczytać. Wówczas może się okazać, że znajdziemy kilka błędów, które wcześniej nam umknęły. Poza tym, po takim czasie tekst może ci się wydawać zbyt sztywny, nudny, albo za bardzo techniczny. W takiej sytuacji będziesz miał czas, aby go w odpowiedni sposób zmienić.

ZOBACZ TEŻ