Jak prowadzić rekrutację?

0
Jak prowadzić rekrutację?

Najnowsze badania wskazują, że za niepowodzenia w pracy odpowiadają: brak zdolności przywódczych (26%), mała inteligencja emocjonalna (23%), słaba motywacja (17%) i cechy osobowościowe nie pasujące do danego stanowiska (15%).

Jeśli zwrócimy na to odpowiednią uwagę, to znajdziemy odpowiedniego pracownika. Często w czasie rekrutacji pomijamy zdolności interpersonalne. Jeśli poznamy przeszłość pracownika, będziemy wiedzieli jak będzie traktować przełożonych i współpracowników. Jak więc prowadzić rozmowę kwalifikacyjną?

Warto pytać o rzeczy, które związane są z tymi czterema, wyżej wymienionymi obszarami.

Zdolności przywódcze – czy kandydat potrafi wyznaczać kierunek podążania firmy i motywować do tego zespół?

Odpowiednie pytania:

– Proszę dać przykład, co według Pana/Pani wcześniejszy pracodawca powinien ulepszyć i jak radził sobie Pan/Pani z tym zadaniem?
– Jakie były zasady, z którymi się Pan/Pani nie zgadzał, a jednak przystał na nie.
– Proszę powiedzieć o sytuacji, w której były Panu/Pani zlecone nowe obowiązki lub funkcje. Czy uważa Pan/Pani, że odniósł na tym polu sukces?

Inteligencja emocjonalna – czy kandydat w sposób dojrzały odbiera, ocenia i wpływa na emocje swoje i swojego zespołu?

– Proszę powiedzieć o konflikcie z współpracownikiem. Jaka była jego przyczyna? Co zrobił Pan/Pani żeby go zmniejszyć?
– Proszę opisać sytuacje, w jakich dobrze wykazał się Pan/Pani taktem oraz dyplomacją.
– Jak radzi sobie Pan/Pani z tworzeniem dobrych relacji ze współpracownikami?

Motywacja – czy kandydat podnosi kwalifikacje i całkowicie wykorzystuje potencjał, żeby jak najlepiej wypełniać zadania?

– Jakie są Pana/Pani zawodowe cele krótko- i długookresowe?
– Proszę podać sytuację, w której postawił sobie Pan/Pani ambitny cel oraz powiedzieć w jaki sposób przezwyciężył Pan/Pani przeszkody w jego uzyskaniu.
– Proszę powiedzieć, kiedy nie wywiązywał się Pan/Pani z obowiązków, i o takich sytuacjach, gdy pracował Pan/Pani ponad normę.

Jak prowadzić rekrutację?

Temperament – Czy postawa i osobowość odpowiada stanowisku, które chce zająć.
Trzeba przeprowadzić sprawdzanie danego stanowiska. Określić wymagania potrzebne do odniesienia sukcesu. Może to odnosić się do: umiejętności rozwiązywania problemów, zdolności podejmowania decyzji, rozmowy, zdolności interpersonalnych i przywódczych, motywacji, planowania i organizacji, tworzenia teamu, umiejętności oddziaływania na innych.

– Czy woli Pan/Pani pracować samodzielnie, czy w zespole?
– Proszę określić swój styl kierowania oraz to, na co zazwyczaj zwraca Pan/Pani uwagę kontrolując innych.
– Jak Pan/Pani uważa, na ile ważne na stanowisku, o które Pan/Pani się ubiega jest zorganizowanie?

Koniecznie trzeba patrzeć na całość. Ważny jest: wygląd, mowa ciała, profesjonalizm, wykształcenie, zdolności, doświadczenie, postawa, motywacja. Warto wybierać tych, którzy mogą się wykazać odpowiednimi relacjami z poprzednimi współpracownikami i którzy będą chcieli dać z siebie wszystko, aby uzyskać cele firmy, które przed nimi nakreślimy.

100 Pomysłów na biznes dla każdego, które możesz rozpocząć już teraz

0
100 Pomysłów na biznes dla każdego, które możesz rozpocząć już teraz

Pomysły na biznes z wykorzystaniem Internetu. Internet pozwala zarabiać w domu, dzięki czemu zmniejszamy koszty.

1. Marketing afiliacyjny. Dostajesz prowizje od sprzedaży, jeżeli ktoś kupi produkt z Twojego polecenia.
2. Airbnb. Wynajmij dom lub pokój innym ludziom.
3. Aplikacja na telefon. Stwórz aplikację na smartfona, albo wynajmij kogoś kto ją za ciebie zrobi
4. Blogowanie. Załóż bloga i zarabiaj na reklamach.
5. Kanał na YouTube. Twórz filmiki
6. Web Design. Twórz strony internetowe dla klientów.
7. Wirtualny asystent. Pomagaj w organizacji i załatwianiu spraw.
8. Serwis tłumaczeń. Znając język obcy możesz tłumaczyć dokumenty, albo artykuły.
9. Nauczanie przez internet. Dawaj korepetycje online.
10. Sklep internetowy. Załóż sklep internetowy.
11. Dropshipping. Sprzedawaj na allegro rzeczy prosto z hurtowni
12. Pozycjonowanie stron.
13. Freelancer . Warto reklamować swoje usługi.
14. Pisanie artykułów. Pisz dla ludzi, którzy mają swoją stronę
15. Marketing usługi. Przygotuje reklamę w Internecie, dla konkretnej firmy.
16. Allegro. Sprzedawaj produkty, które sam tworzysz.
17. Handel aut otomoto. Kupuj i sprzedawaj samochody.
18. Handel domenami. Kupuj i odsprzedawaj domeny.
19. Handel stronami. Kupuj i sprzedawaj strony internetowe.
20. Kindle publishing. Pisz i sprzedawaj książki
21. Sprzedaż etsy. Sprzedaż rękodzieła.
22. Sprzedaż creative market. Sprzedajesz paczki graficzne, czcionki.
23. Teespring. Sprzedajesz koszulki dla swoich fanów.
24. Program. Tworzysz program
25. Kursy. Sprzedawaj różne kursy i szkolenia.
26 Uber . Pracuj jako kierowca.
27. Dietetyk online. Twórz indywidualne diety i zarabiaj.
28. Stylistka online. Twórz stylizację i zarabiaj na tym.
29. Google adsense specjalista. Zobacz dla których słów kluczowych warto robić kampanie.
30. Specjalista PPC i CPC. Zarządzaj płatnymi kampaniami reklamowymi.
31. Specjalista od landing page. Optymalizujesz strony.
32. Sprzedawać na ebay. Kupuj taniej, sprzedaj drożej.
33. Kupować sprzęty RTV, naprawiać i sprzedawać drożej.
34. Tworzenie filmów.
35. Social media menadżer. Zarządzaj kontami w social mediach.
36. Stock fotograf. Sprzedawaj swoje zdjęcia.
37. Dj. Promuj się na youtubie.
38. Uczyć rękodzieła. Pokaż na youtubie jak stworzyć rękodzieło.
39. Grafika .Twórz grafikę pod klienta.
40. Marketing i reklama. Twórz reklamy dla firm.
41. Programowanie. Przygotuj program dla firmy.
42. Prace domowe. Pisz prace domowe dla uczniów
43. Inwestuj pieniądze. W nieruchomości, w domeny
44. Biznes koszulek. Sprzedawaj koszulki
45. Podkład Głosowy. Podkładaj głos do filmów
46. Prowadzenie wycieczek. Pokazuj swoje miasto turystom
47. Nauczyciel Yogi. Stwórz kursy online, bloga

Pomysły na biznes w domu i więcej: warsztaty, kursy i szkolenia.

Pokazuj taki biznes na blogu lub youtubie.

48. Kursy szybkiej nauki i zapamiętywania.
49. Kursy kulinarne. Pokaż jak gotować szybko, tanio i smacznie
50. Kursy prowadzenia restauracji. Przekaż swoją wiedzę na temat gastronomii

100 Pomysłów na biznes dla każdego, które możesz rozpocząć już teraz

51. Szkoła uwodzenia. Pokaż jak być pewnym siebie i poznawać płeć przeciwną
52. Warsztaty szczęśliwych małżeństw. Jak być udanym małżeństwem, wychowywać dzieci, lepiej zarabiać – pokazuj i zarabiaj
53. Szkoła tańca. Otwórz szkołę tańca
54. Warsztaty pewności siebie. Pokaż jak być pewnym siebie
55. Warsztaty prezencji. Jak się dobrze zaprezentować?
56. Warsztaty prowadzenia warsztatów lub prezentacji. Jak docierać do innych?
57. Warsztaty fitness. Zacznij prowadzić zajęcia fitness online
58. Nauka języków obcych. Ucz języków obcych
59. Warsztaty dla ludzi z depresją. Pomagaj innym
60. Warsztaty osiągania celów. Pokaż jak osiągnąć cel
61. Kursy excel. Ucz podstaw w programie Excel
62. Kursy Apps. Pokaż jak tworzyć aplikację
63. Kursy programowania. Nauczaj programowania
64. Kursy szybkiego czytania. Pokaż co zrobić, aby szybko czytać

Pomysły na biznes off line

65. Instruktor muzyki. Ucz gry na instrumentach
66. Budowa i remont. Zaproponuje wykonanie remontu
67. Ogród . Otwórz firmę, zajmującą się profesjonalnie ogrodem
68. Stolarz. Meble dobrej jakości, ciągle są poszukiwane
69. Transport. Transport osób albo rzeczy
70. Fotografia. Zacznij oferować zdjęcia za opłatą
71. Zespoły muzyczne. Zacznij grać na weselach
72. Obsługa komputera. Ucz obsługi komputera
73. Korepetycje. Dawaj korepetycje
74. Wyprowadzanie psów.
75. Konsultant od sprzedaży domów
76. Produkcja. Twórz nowe rzeczy
77. Publiczne przemówienia. Inspiruj publiczność
78. Serwis Mycia Szyb. Oferuj mycie szyb
79. Organizacja imprez.
80. Organizator ślubów.
81. Agencja dla niań. Znajdź pracę dla opiekunek
82. Opieka dla osób starszych.
83. Fryzjer.
84. Makijażystka.
85. Dietetyk. Rób indywidualną dietę
86. Trener osobisty. Pomagaj innym w ćwiczeniach
87. Psi stylista. Zajmij się stylizacją psów
88. Naprawa komputerów.
89. Naprawa elektroniki.
90. Fotografia/filmowanie. Sesje zdjęciowe.
91. Sprzątaczka lub firma sprzątająca. Sprzątanie firm.
92. Usługi remontowe. Odświeżanie mieszkań
93. Ogrodnik. Zajmowanie się ogrodem
94. Stylista. Doradzanie odnośnie ubioru
95. Food truck. Jedzenie z samochodu.
96. Catering. Oferowanie jedzenia z dostawą do domu
97. Handel. Kupuj taniej, sprzedawaj za więcej
98. Firma z przeprowadzkami. Pomagaj w przeprowadzce
99. Salon Kosmetyczny.
100. Księgowość. Prowadzenie księgowości.

Kto może starać się o dotację z urzędu pracy na założenie firmy?

Kto może starać się o dotację z urzędu pracy na założenie firmy?

Dotacje z urzędu pracy dla początkujących przedsiębiorców to jeden ze sposobów zwalczania bezrobocia. Zainteresowanie nimi jest duże, ponieważ przedsiębiorczych osób też jest sporo, a odważnych, którzy chcą spróbować swoich sił, nie brakuje.

Nie możesz znaleźć pracy? Nie obawiasz się ryzyka, jesteś przedsiębiorczy oraz wiesz, w jaki sposób rozmawiać z klientami – własna działalność jest dla ciebie. Dzisiaj uruchomienie firmy nie jest problemem, bo formalności można załatwić przez Internet. Jeśli nie masz oszczędności, możesz obawiać się jak wyposażysz firmę. Pomysłem może być tutaj uzyskanie pomocy z urzędu pracy.

Dla kogo dotacje z urzędu pracy?

Jeżeli nie dysponujesz wolnymi środkami, to możesz się starać o dofinansowanie z urzędu pracy. Jednak warto wiedzieć, jakie wymagania trzeba tutaj spełnić, aby móc się cieszyć z tak uzyskanych pieniędzy.

Dotacje mogą dostać jedynie osoby posiadające status bezrobotnych, a więc te zarejestrowane w urzędzie. Jeżeli studiujemy w trybie dziennym, to takiej pomocy także nie dostaniemy, jednak tryb zaoczny nie będzie już przeszkodą. Trudności mogą też mieć osoby, które miały firmę, przed zarejestrowaniem się w urzędzie. Dlatego warto sprawdzić, jakie mamy szanse na uzyskanie dofinansowania, jeszcze przed wypełnianiem dokumentów.

Pokaż jaki masz pomysł na biznes

Każdego roku w naszym kraju pojawiają się nowe firmy. Jednak większość z nich jest zamykana przed upływem 2 lat. To jest okres testowy z kilku powodów. Trzeba pracować nad promowaniem działalności, jeśli nie będzie inwestycji w reklamę, nie znajdą się klienci.

Przez ten czas właściciele działalności korzystają z preferencyjnych składek ZUS. Po tym czasie wydatki związane z prowadzeniem firmy rosną, a nie każdy jest to w stanie udźwignąć.

Kto może starać się o dotację z urzędu pracy na założenie firmy?

Z racji tego, że dofinansowanie jest zazwyczaj bezzwrotne, a najwyższa ich wysokość krąży wokół kwoty równej sześciokrotności przeciętnego wynagrodzenia, to urzędnicy muszą wiedzieć, jak zostaną wydane te pieniądze. Dlatego trzeba przygotować dobry biznesplan, który jest tutaj obowiązkowy.

Podpisanie umowy – to również czeka na zainteresowanych

Urzędnicy chcą mieć gwarancję, że przekazane wnioskodawcy pieniądze będą wydane na określony cel. Z tego powodu, konieczne jest podpisanie przez strony umowy. W niej będą mieściły się wszystkie informacje m.in. o tym, kiedy przedsiębiorca będzie zobowiązany oddać pieniądze na rachunek bankowych urzędu pracy. Taka sytuacja będzie miała miejsce, jeżeli działalność gospodarcza zostanie zamknięta, zanim upłyną 2 lata jej działalności, albo gdy pożyczone fundusze będą wykorzystane niezgodnie z ustaleniami.

Podpisanie umowy, to ostatni etap, który będzie czekał na wnioskodawców. Jeśli będą podpisane wszystkie niezbędne pisma, to dotacja zostanie przekazana na rachunek bankowy, który został wskazany w dokumentach. Wówczas trzeba będzie się skupić na realizowaniu swoich marzeń o niezależności finansowej i robieniu wszystkiego, aby mogły się one spełnić.

DIY – czy na rękodziele naprawdę da się zarobić?

0
DIY – czy na rękodziele naprawdę da się zarobić?

Rękodzieło planem na dochodowy biznes? Jak wykorzystać tą modę, aby przynosiła stałe i spore zarobki? Czy to realne? Sprawdźmy!

DIY (ang. Do It Yourself) to nurt, który od jakiegoś czasu ma miejsce w Polsce. Rzeczy self-made pojawiają się wszędzie. Nęcą oryginalnością, zadziwiają pomysłowością.

Dlaczego są tak popularne? Łączą one talent z pasją, a w ich wykonanie zostało włożone serce oraz emocje. Rzeczy wykonywane ręcznie, różnią się od tych, które każdy może kupić z nadrukiem „made in China”.

Zarabianie na wartości

Ważna jest tutaj jakość. Jeśli każdemu z wytwarzanych przedmiotów „towarzyszy” praca rąk, potencjał i uwaga, będą one jakościowo lepsze, niż te robione na taśmie.

Tutaj jednak będziemy mieli wyższy koszt wytworzenia, z czym należy się liczyć. Pozostaje więc pytanie, czy na wyjątkowości, jednostkowości i wszystkich emocjach, można sensownie zarobić. Może się wydawać to nie realne, a mimo to pojawiają się coraz to nowe propozycje, które udowadniają, że ten biznes ma potencjał.

Takie projekty jak Thisispaper Shop, Tutki czy Mięta Design, mimo że „nietaśmowe”, oryginalne i wymagające czasu, dają właścicielom autentyczne zyski oraz popularność.

Przezwyciężyć koszty

Sporo firm pokazuje, że w DIY można odnieść spory sukces, chociaż tworzy się małe ilości produktów. Jednak, aby tak było, trzeba spełniać określone warunki. Do najważniejszych z nich należą:

  • Właściwa kalkulacja finansowa oraz sensowny biznes plan
  • Jeżeli po obliczeniach wyjdzie, że trzeba zrobić 600 kwiatków z bibuły w czasie 3 godzin, żeby zarobić, to wiesz, że to nie wyjdzie. Będziesz mógł poprawić koncepcję. Biznesplan, będzie fundamentem każdej działalności.
  • Właściwa promocja — tworzenie mocnej marki

Należy wiedzieć, że ludzie nabywają produkty self-made, bo są „takie”, jakie są, a nie dlatego, że są niezbędne. Niszowe, indywidualne, powiązane z wytwórcą, ekskluzywne.

Do tego mają swoją niepowtarzalną historię, są „jakieś”. To sprawia, że potrzebują odpowiedniej oprawy i dobranej do nich opowieści. Warto zwrócić uwagę na takie detale jak: pudełka, wstążki, dedykowane karteczki dodawane do zakupu. Klient poczuje się wyjątkowy, a więc wróci i jeszcze poleci danego twórcę znajomym. Przy sprzedaży internetowej ważne są odpowiedniej jakości zdjęcia.

DIY – czy na rękodziele naprawdę da się zarobić?

Ważna tutaj będzie też nasza otwartość i dostępność, a więc musimy być ciągle dostępni dla klientów, którzy chcą o coś zapytać, albo zamknąć transakcję.

Właściwa organizacja pracy

Warto zadbać o to, aby nasze mini-przedsiębiorstwo działało sprawnie i było odpowiednio zorganizowane.

Jeżeli jesteśmy twórcą, warto powierzyć działania promocyjne czy „papierkową robotę” komuś innemu. Możemy zatrudnić specjalistów, co będzie generowało dodatkowe koszty, albo możemy, np. tworzyć klastry i spółdzielnie wytwórców, aby dzielić się obowiązkami zw. z promowaniem.

Warto także zadbać o programy do zarządzania firmą online, które ułatwią nam wystawianie faktur, czy zarządzanie zamówieniami, dzięki czemu będziemy mieli pełną mobilność w ciągu dnia. Wszystkie dane będą dla nas dostępne z każdego miejsca na ziemi.

Można skorzystać z Streamsoft Firmino. Wersja BASIC, pozwala na wystawienie dowolnej ilości faktur za darmo. Reasumując, rozsądne kierowanie promocją i używanie programów do wystawiania faktur, pozwoli nam się skupić na najważniejszym, a więc tworzeniu.

Ile kosztuje założenie pralni?

0
Ile kosztuje założenie pralni?

Jeśli chcemy założyć własny biznes, musimy myśleć o przyszłych klientach. Wybierać trzeba interes, który przyniesie zyski, a zainteresowanie danymi produktami będzie wzrastało.

Takim dochodowym biznesem może być otwarcie pralni, bo zainteresowanie profesjonalnym czyszczeniem odzieży i innych tkanin będzie wzrastało. Koszty trzeba liczyć na podstawie: czynszu za lokal, jego przystosowania i sprzętu piorącego, a opłaty związane z uruchomieniem firmy nie są wysokie. Ile kosztuje założenie pralni?

Podstawowe i stałe koszta inwestycji

Najważniejszymi kosztami są te za wynajem oraz utrzymanie lokalu. Ważna jest lokalizacja, aby było dużo klientów, a czynsz zależy od okolicy.
Przy tworzeniu biznesplanu musimy patrzeć, czy jesteśmy zainteresowani klientem indywidualnym czy instytucjami. Rzecz jasna musimy kupić kasę fiskalną, można też założyć terminal.

Musimy też pamiętać o mediach, takich jak woda i energia. Może się okazać, że opłaty będzie pociągało też uruchomienie i prowadzenie konta bankowego firmy. Trzeba do tego podchodzić realnie, bo koszty będą się różnić w zależności od miasta, w którym otwieramy działalność.

Wycena koniecznego sprzętu

Do wyposażenia pralni będziemy potrzebowali odpowiedniego sprzętu i zabezpieczeń. Na taki sprzęt trzeba liczyć około 300 tysięcy złotych. Żeby zaoszczędzić możemy kupić używane maszyny zza granicy, albo odkupić je od innej, zamykanej pralni. Można oszczędzić tak ponad 100 tysięcy złotych.

Na wycenę sprzętu wpływ będzie miało też to, czy otwieramy pralnię chemiczną czy wodną.
Najważniejszy sprzęt w pralni wodnej to:

  • magle ok. 4000 zł
  • pralnice i pralnico-wirówki ok. 5000 zł
  • składarki
  • suszarki przemysłowe ok. 2000 zł

Pralnia chemiczna ma takie maszyny jak:

  • agregaty chemiczne ok. 4500/5000 zł
  • manekiny do prasowania (formujące)
  • pakowarki
  • stoły i kabiny detaszerskie
  • stoły prasowalnicze ok. 2000 zł
  • system komputerowy (np. battista)
  • transporter
  • wytwornice pary ok. 4000 zł

Kwota za sprzęt różni się ze względu na producenta, funkcje, parametry, dlatego warto pytać o pomoc ludzi, którzy się na tym znają. Na rodzaj sprzętu wpływ mogą mieć też klienci, których chcemy obsługiwać. Większa pralnia, to większe koszty, ale też możliwość szybszego zysku.

 

Ile kosztuje założenie pralni?

Sukces biznesu często opiera się na biznesplanie. Dlatego warto się zastanowić, czy nie chcemy tutaj skorzystać z doradztwa. Są firmy, które zajmują się zaopatrzeniem pralni i pomagają w uruchomieniu działalności.

Przykładem jest funkcjonująca na rodzimym rynku od 1998 roku firma Sovrana, która o pralniach wie wszystko. Na stronie internetowej firmy możemy wyszukać rzetelny opis wszystkich niezbędnych sprzętów. Poza tym doradzają i wyposażają pralnie w najlepszy sprzęt, prowadzi szkolenia o prowadzeniu biznesu i poprawia kwalifikacje pracowników pralni.

Po inwestycjach na uruchomienie, zaczną się regularne wydatki na środki piorące oraz media. Pralnia to spory oraz odpowiedzialny biznes, który musi być mądrze zarządzany, żeby przynosił zyski i nie tworzył strat, dlatego warto korzystać z rad specjalistów.

Jak zarabiać na blogu i pomnażać zyski?

Jak zarabiać na blogu i pomnażać zyski?

Może się wydawać, że zarabianie na blogu jest możliwe, jeśli tylko wierzy się w sukces i się do niego dąży. Prawda jednak jest taka, że możemy trafić na problemy techniczne, a potem na kolejne trudności, które zaczną się nawarstwiać.

Blogowanie to biznes dla upartych, którzy działają dynamicznie i ciągle zdobywają wiedzę. Jeśli nie ma zarobków, tracimy motywację do prowadzenia biznesu. Jak więc zacząć zarabianie na blogu, połączone z powiększaniem zysków?

Dlaczego blog?

Odpowiedz na pytanie – dlaczego chcesz blogować?

  • Chcę promować moją działalność
  • Chcę uczyć online.
  • Chcę dzielić się wiedzą za darmo.
  • Chcę stworzyć serwis abonamentowy.
  • Chcę pokazać, że zarabianie w domu przez internet jest realne.
  • Chcę pomagać blogerom w ebiznesie.
  • Chcę porzucić pracę na etacie i pracować na własny rachunek.
  • Chcę sprzedawać wtyczkę do płatności WordPress – Fast Micro Pay.
  • Chcę pokazać jak łączyć sprzedaż infoproduktów na blogu.
  • Chcę pokazać jak zacząć płatności online przelewem bankowym.
  • Jak znaleźć dochodową tematykę na bloga?

W naszym kraju wielu blogerów, opiera się na pasji. Są ludzie, nie wiedzący jak zarabiać na bloku, ale publikujący ciekawe treści od wielu lat. Mija czas, blog staje się znany, pojawiają się reklamodawcy, oferty współpracy.

Czy każda pasja może zarabiać?

Nie z każdej pasji da się uzyskać ciekawe zarobki. Dlatego trzeba patrzeć jaka jest konkurencja, im wyższa tym trudniej. Warto łączyć pasję z blogowaniem, ale to nie zawsze się uda. Trzeba patrzeć na zyski, bo domena i serwer też kosztują. Tutaj nie można wychodzić na zero, ale trzeba się rozwijać i mieć z tego satysfakcję.

Pieniądze są w wąskiej niszy

Wysoka konkurencja może być wskazówką do uruchomienia bloga. Jednak może się okazać, że w wąskich niszach łatwiej znajdziesz coś dla siebie. Są takie nisze, które są niezbyt popularne, a dobrze płatne.

Myśl racjonalnie

Obejrzyj gazety. Zobacz w jakich tematach jest spora konkurencja i gdzie możesz zarobić? Włącz w przeglądarce bezpłatne narzędzie Google Planner Keyword oraz wprowadź frazy kluczowe opisujące Twojego przyszłego bloga. Zobacz jaka jest liczba poszukiwań frazy, konkurencja oraz stawka.

Brak ruchu, to brak zarobków na blogu

Masz bloga na domenie i serwerze? Przyciągnij ludzi unikatową treścią, regularnymi publikacjami.

Sposoby zarabiania na blogu

  • Reklamy i poszukiwanie reklamodawców
  • Stwórz podstronę z ofertą reklamową i czekaj na zgłoszenia reklamodawców.
  • Reklamy kontekstowe
  • System w oparciu o treści zamieszczane na blogu znajduje reklamy do wyświetlenia.
  • Rośnie możliwość kliknięcia w reklamę.
  • Programy partnerskie (PP)

To marketing afiliacyjny, gdzie sprzedawca produktu proponuje prowizje dla partnerów. Partner dostaje pieniądze za sprzedaż danego produktu. Jeżeli promujesz produkt, to włączasz się do systemu programu partnerskiego.

Jak zarabiać na blogu i pomnażać zyski?

Masz link partnerski, banery oraz inne materiały. Przez link system widzi, że kupują produkty z Twojego polecenia. Tutaj ważna jest wiarygodność, więc warto znać wady i zalety promowanego produktu.

Artykuły sponsorowane

Można pisać artykuły sponsorowane. Możesz linki do wpisu wstawiać w popularnych serwisach, dzięki czemu pozycjonujesz przy okazji bloga.

Współprace z agencjami SEO

Można zawrzeć umowę z agencją SEO, która pozycjonuje strony internetowe. Za opublikowanie linka do blogu dostajesz konkretne pieniądze.

Kursy i szkolenia

Trzeba budować relacje z czytelnikami i powiększać wiedzę. Możesz oferować kursy i szkolenia, na których będziesz sprzedawał wiedzę.

Własne projekty

Na początku blogowanie może być dodatkiem do pensji, później sposobem na życie.
Konferencje.

  • Konsultacje / Coaching.
  • Książki sprzedawane na blogu.
  • Kursy sprzedawane na blogu.

Jak napisać ofertę?

Jak napisać ofertę?

Jak zachęcić czytelników, do kontaktu, zamawiania produktu czy uzupełnienia formularza?

Zasady ogólne – Pokazuj korzyści

Ludzie szukają produktów, które mogą rozwiązać ich problem. Pokaż więc swoją ofertę, w jak najlepszym świetle. Jeśli ktoś nie zna się na komputerach, podanie parametrów nic mu nie da. Pokaż, że dzięki temu urządzeniu będzie mógł grać w najnowsze gry i wydajniej pracować.

Na początek podsumowanie

Klienci nie chcą tracić czasu na czytanie całej oferty. Dlatego zacznij od podsumowania, dlaczego warto zainwestować w dany sprzęt.

Używaj naturalnego języka

Nie używaj języka skomplikowanego i nacechowanego specjalistycznymi zwrotami. Tekst ma być łatwy i zrozumiały. Jeśli nie wiesz, jak taki napisać, zawsze możesz poczytać na forach odnośnie danego produktu, aby wiedzieć, w jaki sposób piszą o nim klienci.

Pisz w liczbie pojedynczej

Zwracaj się do czytającego na „Ty”, co brzmi naturalniej i bardziej osobiście.

  • Tytuł
  • Tytuł ma zachęcić do bliższego przyjrzenia się danej ofercie.
  • Dobry nagłówek jest konkretny
  • Im prostszy nagłówek i bardziej konkretny tym lepiej. Unikaj też przymiotników w stopniu najwyższym, jeśli nie popierasz tego argumentami.
  • Nagłówek ma mówić o korzyściach
  • Pokaż jedną korzyść jaką klienci będą mieli z zakupu danego produkty.
  • Nie zadawaj pytań w nagłówku
  • Pytania nie pokazują korzyści, a nawet czasami nie wymieniają oferowanego produktu.
  • Krótki nagłówek
  • Im krótszy nagłówek tym lepiej, bo zmieści się w jednej linijce na stronie.
  • Użyj podtytułu
  • Podtytuł pokaże to, co nie zmieściło się w nagłówku i będzie przejściem do tekstu właściwego.
  • Zacznij od liczby
  • Liczby lepiej skupiają wzrok i powodują, że treść wydaje się wiarygodna.
  • Wprowadzenie

Wprowadzenie jest bardzo ważne:

Informuje czytelnika o korzyściach z zakupu produktu, utwierdza go w przekonaniu, że produkt jest dla niego, zwiększa jego motywację do przeczytania całości

Treść główna

Przy treści głównej, trzeba pamiętać o kilku zasadach:

  • Używaj porównań i wyrażeń odnoszących się do zmysłów
  • Porównania i wyrażenia typu: „wyobraź sobie”, „poczujesz”, zadziałają na wyobraźnię.
  • Chwal się na końcu
  • Zachwalanie swojej firmy i jej osiągnięć zostaw na koniec. Gdy klient zapozna się z korzyściami zakupienia danego produktu.

Jak napisać ofertę?

Zadbaj o czytelność

Tak dobierz czcionkę, aby każdy mógł ją przeczytać, nawet osoby z wadami wzroku i starsze. Tekst musi być takiej długości, żebyśmy mogli wypisać wszystkie najważniejsze zalety posiadania takiego produktu, a także żeby klient nie miał wątpliwości, że będzie on idealny dla niego. Jednocześnie musi być konkretny, tak abyśmy czasami nie znudzili klientów i nie zniechęcili do jego dalszego czytania.

Zanim wystawisz ofertę

Warto taką ofertę dać komuś do przeczytania, albo odczekać kilka dni i ponownie ją przeczytać. Wówczas może się okazać, że znajdziemy kilka błędów, które wcześniej nam umknęły. Poza tym, po takim czasie tekst może ci się wydawać zbyt sztywny, nudny, albo za bardzo techniczny. W takiej sytuacji będziesz miał czas, aby go w odpowiedni sposób zmienić.

Jak odczytać mowę ciała?

0
Jak odczytać mowę ciała?

Każdy gest, nawet ten najmniejszy, może nam coś powiedzieć. Patrzysz w dół w czasie rozmowy? Bawisz się swoimi włosami? Sprawdź, co mówi twoje ciało

Jak odczytać mowę twarzy?

Odgarnianie włosów z twarzy. Pokazuje on połączenie zdenerwowania z flirtowaniem. Zwraca uwagę na kobiece zalety, czyli twarz czy szyję, i podkreśla je.

Uśmiech. W prawdziwym uśmiechu zaangażowane są także mięśnie oczu. Nie są szczerzy ci, którzy uśmiechają się dłużej niż 5 sekund, a uśmiech okazują jedynie przy pomocy ust.

Mruganie. Zazwyczaj mruga się około 6 – 8 razy na minutę. Pod wpływem stresu – częściej.

Gryzienie ust. Kiedy staramy się uspokoić, albo rozluźnić, gryziemy, ssiemy albo oblizujemy swoje usta.

Drapanie po nosie. Podczas kłamstwa zwiększa się adrenalina, rozszerzają się włosowate naczynia krwionośne i swędzi nas nos.

Skaczące spojrzenie. Świadczy ono o gonitwie myśli i o tym, że jesteśmy rozproszeni.

Kiwanie głową. Jeśli kiwasz kilkukrotnie głową, to znaczy, że jesteś zainteresowany rozmową.

Zamykanie oczu. Pocierając, zakrywając, albo zamykając oczy na dłużej zamykamy się przed sygnałami wzrokowymi, aby chronić mózg przed przetwarzaniem groźnych informacji.

Obniżanie spojrzenia. Często wykonywany nieświadomie, pokazuje pokorę u osoby, która go robi. Rozmówca automatycznie odczuwa większą empatię.

Zaciskanie ust. Zwężenie ust oznaczać będzie gniew.

Przechylanie głowy. Przechylenie głowy pokazuje, że jesteś zainteresowany rozmową.

Podnoszenie lub marszczenie brwi. Uniesienie brwi, oznacza zaciekawienie, a ich obniżenie negatywne emocje.

Patrzenie do góry lub na boki. Jeśli coś sobie przypominamy, patrzymy w górę. Jeśli przypominamy sobie coś co słyszeliśmy, patrzymy w stronę uszu. W dół patrzymy, gdy przypominamy sobie emocjonalne wydarzenia.

Jak odczytać mowę ciała?

Stanie ze złączonymi nogami. Oznacza ona szacunek do drugiej osoby.

Wygięta postawa. Wyprostowanie się w kierunku rozmówcy, jest oznaką szacunku. Jeśli ktoś dołączył do waszej rozmowy, obróć się do niego o 45 stopni, dasz mu znać, że jest mile widziany.

Stanie w rozkroku. Gdy stopy i nogi są na szerokość ramion, oznacza dominację i determinację.

Pochylenie się. Pochylamy się ku osobie, którą lubimy, a odchylamy od tej, której nie lubimy.

Przenoszenie ciężaru ciała z boku na bok lub w przód i w tył. Kołysanie ciałem, oznacza zdenerwowanie. Masz wiele różnych myśli i nie wiesz na co się zdecydować.

Masowanie czoła lub płatków uszu. Taki ruch oznacza niepokój, wrażliwość oraz słabość, gdy np. nie chcesz być poproszony do odpowiedzi.

Skrzyżowane ramiona. Może oznaczać gniew, albo postawę obronną. Ale może też oznaczać, że komuś jest zimno, albo że najbardziej komfortowo czuje się w tej pozycji.

Chodzenie. Jeśli chodzisz szybko, pokazujesz, że jesteś wydajny i kompetentny. Jeśli na luzie, to jesteś optymistą, a stanowcze osoby chodzą od pięty do palców.

Sposób siedzenia. Ci, którzy są niepewni, rozkładają się w czasie siedzenia. Nadmierne rozsiadanie się i zajęcie więcej miejsca niż to konieczne, oznacza, że dana osoba czuje się ważna. Duży rozkrok oznacza, że jesteś zły.

Co mówią twoje dłonie?

Otwarcie dłoni. Otwarte dłonie skierowane do góry, oznaczają, że jesteś otwarty na pomysły innych. Zaciśnięte pięści oznaczają, że masz silną osobowość.

Jak odczytać mowę ciała?

Wymachiwanie rękoma. Jeśli gestykulujesz wydajesz się energiczny, przyjemny i ciepły. Ci co gestykulują mniej, widziani są jako logicznie myślący i wszystko analizujący. Nadmierna gestykulacja sprawia, że wydajemy się mało wiarygodni.

Ukrywanie dłoni. Chowanie rąk pod kolana albo wkładanie ich do kieszeni, oznacza, że chcemy coś ukryć, nie powiemy wszystkiego odnośnie danej historii.

Zajmowanie się paznokciami. Bawienie się paznokciami i skórkami pokazuje niskie zaufanie i bojaźliwość.

Położenie stóp. Jeśli palce stóp skierowane są do środka, pokazuje to, że czujesz się nieswojo i niepewnie.

Kręcenie stopami. Ruszamy nogami i uderzamy piętą o podłogę, gdy czujemy się nieswojo i chcemy się rozluźnić. Może to też pokazywać, że próbujemy uciec od danej sytuacji.

Krzyżowanie nóg. Podniesione do góry palce oznaczają, że mamy pozytywne odczucia co do rozmówcy, a także zwracanie ich w kierunku osoby bardziej przystępnej.

Palce stóp skierowane do drzwi. Jeśli palce stóp skierowane są w stronę drzwi, to znaczy, że dana osoba ma dość rozmowy i chce wyjść.

Jak zwiększyć wydajność pracowników w firmie?

0
Jak zwiększyć wydajność pracowników w firmie?

Menedżerowie firm mają świadomość, że powinni zwiększać morale podwładnych, by praca dawała lepsze efekty. Żeby polepszyć wyniki pracy potrzebny jest rozwój osobisty, a za to będzie odpowiadał lider, który odpowiada także za atmosferę w pracy i relacje między pracownikami i klientami. Są dwa rodzaje motywowania pracowników: poziomy-pionowy i zewnętrzny-wewnętrzny.

Często młodym pracownikom wystarczają do dowartościowania za włożoną pracę benefity w formie gadżetów, np. telefon służbowy, laptop itp. Tym lepiej wykwalifikowanym z dłuższym stażem, to nie wystarczy, choć pieniądze też działają na krótko. Dobrym motywatorem będzie awans, czyli motywacja pionowa. Ludzie na konkretnym etacie, mają spore doświadczenie i długi staż pracy, więc posiadają większe aspiracje zawodowe, przez to podwyżka czy list z gratulacjami nie podniosą ich wydajności.

Jedynie awans w obrębie firmy daje taki prestiż i motywację do wytężonej pracy. Taki pracownik czuje, że jest potrzebny w firmie. W oczach środowiska, zostaje istotniejszym członkiem teamu. O dalsze efekty jego pracy menedżer nie będzie się musiał zamartwiać. Jeśli jednak taka osoba będzie bardzo młoda, albo niedoświadczona, to może się spotkać z negatywnym odbiorem wśród współpracowników, a wówczas efekty pracy nie będą takie jak oczekiwaliśmy.

Inną formą motywacji, może być powiększenie obowiązków danego pracownika. Dzieje się tak, ponieważ jest to coś nowego. Jednak trzeba tutaj pilnować, aby nie prowadziło to do dodatkowego obciążania pracownika nowymi zleceniami. Ma mu to po prostu pokazać zaufanie, jakie ma do niego firma, bo dostaje nowe możliwości wykazania się i większe możliwości działania.

Ważna będzie tutaj także motywacje zewnętrzna oraz wewnętrzna. Zewnętrzna będzie wówczas, gdy rozstrzyga o niej sam lider organizacji. Będzie odpowiadać za wynagrodzenia, pewność i stabilność zatrudnienia, politykę w firmie.

Jak zwiększyć wydajność pracowników w firmie?

To wpisuje się w niecodzienne pomysły odnośnie motywowania pracowników, takie jak:

• nagradzanie wspólnym lunchem;
• odpowiednie ustalenie czasu pracy oraz dodatkowe dni wolne;
• zagwarantowanie bezpieczeństwa, stabilności, ochrony, porządku;
• w momencie kryzysu istotne będą spotkania i rozmowy kierownictwa z podwładnymi.

Motywacja wewnętrzna to oddanie się pracy i robienie tego z pasją. Żeby móc ją osiągnąć, bardzo ważna jest chęć rozwoju osobistego. Im pracownik bardziej będzie zaangażowany, tym większa będzie jego wydajność i zmniejszą się jego wewnętrzne niepokoje.

Problemów osobistych nie wolno przenosić na pracę zawodową, bo będzie to wpływało na jakość wykonywanej pracy.

Dlatego tak ważne jest to, aby jasno odciąć życie osobiste od zawodowego. Dla szefa przedsiębiorstwa sporym polem do popisu będzie kierowanie ludźmi, motywacja i przywództwo. Jeśli będziemy doskonalić te cechy, to łatwiej będzie nam kierować kadrą.

A to będzie się przekładało na zadowolenie naszego klienta, ponieważ wówczas będzie on mógł być lepiej obsługiwany i wszystkie działania będą odbywały się dużo sprawniej.

Jak być dobrym managerem?

0
Jak być dobrym managerem?

Warto wiedzieć, co powinno się robić, aby być lepszym managerem firmy. Jeśli będziesz ciągle wspierał i motywował podwładnych, to zagwarantujesz firmie spory sukces. Warto poznać parę sposobów na to, aby podnieść morale podwładnych. Niżej wypisane są podpowiedzi, w jaki sposób to zrobić i jak być dobrym managerem.

Podwładnych trzeba traktować z szacunkiem, nawet jeżeli tego szacunku od nich nie odbierasz w stosunku do siebie. Jeśli będziesz tracił panowanie nad sobą, przeklinał i napominał ich publicznie, spowodujesz, że nie będą cię traktować poważnie. Każdy kto usłyszy o twoim nieodpowiednim zachowaniu, będzie tracił do ciebie szacunek i będzie się zastanawiał, czy stanie się twoją kolejną ofiarą.

Jeśli będziesz się interesował prywatnym życiem podwładnych, to będą oni zadowoleni. Warto wiedzieć tyle o podwładnych, aby móc ich zapytać o rodzinę, jeśli spotkacie się na korytarzu. Warto też starać się pojąć ich uczucia i traktować ich jak ludzi, a nie towar, czy niewolników. Wówczas będą się czuli dowartościowani.

Niech czują, że mają wpływ na to jakie decyzje są podejmowane w ich sprawach, odnośnie: warunków pracy, stanowiska, terminów i celów.

Zadbaj o odpowiednie środowisko pracy. Sprawdź, czy stanowisko jest odpowiednio oświetlone, czy zagwarantowane jest ciepło i czy działa klimatyzacja. Dbaj, aby było czysto i w dobrym stanie.

Zawsze używaj zwrotów grzecznościowych, które znają już małe dzieci, takich jak „proszę”, „dziękuję”

Przygotuj program nagradzania najlepszych podwładnych. Dbaj, aby swoje wyróżnienie dostali publicznie. Trzeba docenić podwładnych, którzy wykraczają poza zakres swoich obowiązków.

Świętujcie sukces firmy. Zaplanuj obiad dla pracowników, pokaż im fragment z gazety z właściwym artykułem, albo zwołaj wszystkich razem, aby powiedzieć, że nie osiągnąłbyś tego sukcesu bez nich. Będzie to jedna z lepszych motywacji dla podwładnych. Każdy lubi być doceniony za ciężką i dobrze wykonaną pracę.

Jak być dobrym managerem?

Zawsze stój za swoimi pracownikami, będąc ich najlepszym rzecznikiem. Oczywiście ważne jest, żeby klient okazał się być usatysfakcjonowany, ale trzeba także dbać o podwładnych i brać odpowiedzialność za swoje dyrektywy. Warto im dać trochę przestrzeni do podejmowania własnych działań, które będą miały zadowolić klienta. Musisz łagodzić konflikty między pracownikami, a klientami lub dostawcami.

Dawaj jasne wskazówki i wyznacz priorytety. Będziesz mógł uniknąć nieporozumień, na linii tego czego ty oczekujesz od podwładnych i tego, co oni myśleli, że mają robić.

Staraj się nie zwalniać z pracy i nie zmniejszać etatów. Będzie to działało demoralizująco, bo pozostali będą się zastanawiać, czy jutro będą mieli pracę. Jeżeli musisz to zrobić, to podaj konkretne powody, powiedź że nie jesteś z tego zadowolony, ale musisz to zrobić. Powiedz też, jakie kroki podjąłeś, aby zagwarantować im zatrudnienie, dzięki czemu będą się mniej stresowali, a co się z tym wiąże, nadal będą wkładali wszystkie swoje siły, aby firma osiągała wyznaczone cele.

ZOBACZ TEŻ