Jak zwiększyć efektywność pracowników za pomocą programów kafeteryjnych?

Jak zwiększyć efektywność pracowników za pomocą programów kafeteryjnych?

Programy kafeteryjne cieszą się coraz większa popularnością, wśród ludzi na całym świecie. Dzięki nim pracownik ma możliwość wyboru nagrody, która ma mu być przyznana, za pewne, konkretnie określone sukcesy, które osiągnął w pracy. Ten system nagradzania, świetnie wpływa na motywację pracowników do dalszej pracy, znacznie zmniejsza niebezpieczeństwo wypalenia zawodowego, a do tego jeszcze ma pozytywny wpływ na poziom dowartościowania. Podwładni będą czuli się ważniejsi, a co ważniejsze, będą wiedzieli, że są zauważeni przez kierownika i szefostwo firmy.

Takie programy nie mają tylko charakteru materialnego, o czym niestety szefostwo często zapomina i nie decyduje się na ich stosowanie, tłumacząc się za wysokimi kosztami. Najczęściej w menu kafeteryjnym możemy trafić na takie nagrody, jak:

* dzień wolny od pracy,
* wejściówka na basen,
* wejściówka na siłownię,
* bilet do kina,
* wycieczkę,
* okazja do pracy przez ustalony okres czasu (np. tydzień) w mniejszej ilości godzin.

Tego typu programy kafeteryjne będą mogły spełniać rolę motywacyjną, kiedy to podstawowe wynagrodzenie pracownika jest dość wysokie, a więc pracownik ma zapewnione podstawowe środki utrzymania, dzięki uzyskiwanemu regularnie wynagrodzeniu. Jeśli takiego wynagrodzenia nie będzie, podwładny otrzymując karnet na basen, czy wycieczkę, może czuć się rozczarowany, jeśli nie będzie miał dodatkowych środków na zaspokojenie podstawowych potrzeb swojej rodziny.

Jak zwiększyć efektywność pracowników za pomocą programów kafeteryjnych?

Jeśli chcemy uniknąć rozczarowania ze strony podwładnych, to powinniśmy z nimi jak najwięcej rozmawiać. O tym, czego potrzebują, czym się interesują, do jakich celów dążą. Takie nowoczesne systemy wynagradzania, powinny być elastyczne i dopasowane do wyników pracy. Wtedy taki system będzie konkurencyjny, a jest to ważne, bo rynek ciągle się zmienia. Im lepiej też będzie dostosowany do potrzeb pracowników, tym też większa będzie szansa, że będą oni zadowoleni, z otrzymania go.

Wskazówki

* Obecnie zwraca się coraz większą uwagę na pracownika. Na jego potrzeby, oczekiwania w stosunku do wypełnianej pracy, jakie ma on plany, marzenia, co chce osiągnąć w ciągu najbliższych lat.
* Taki system wynagradzania powinien być odpowiednio dobrany do oczekiwań sygnalizowanych przez podwładnego. Podstawowe wynagrodzenie, to nagroda za miesiąc ciężkiej, solidnej i lojalnej pracy. Taka nagroda więc, powinna być atrakcyjna i pożądana, przez osobę, która ją otrzymuje.
* Nagrody nie muszą być kosztowne, z punktu widzenia wydatków ponoszonych przez pracodawcę, a mogą dać wiele dobrego. Niestety nasi pracodawcy nie zawsze zdają sobie z tego sprawę, a co się z tym wiąże, zdają się nie zauważać zalet, jakie płyną z takiego systemu nagradzania.
* Takie programy kafeteryjne posiadają jednak swoje minusy. Jednym z nich, z pewnością będzie fakt, że zazwyczaj są one dość trudne do przygotowania, a także późniejsze kierowanie nimi, może okazać się dość czasochłonne. Co także może zniechęcać część pracodawców do tego, aby zaczęli je wykorzystywać w swojej firmie.

Jak udzielać pochwał i nagan?

0
Jak udzielać pochwał i nagan?

Poprawne chwalenie podwładnych, a także umiejętność odpowiedniego udzielania im nagan, jest jedną z najważniejszych umiejętności, jakie powinien pokazywać manager.

Jeżeli prawidłowo przekazujemy uwagi swoim pracownikom, to w decydujący sposób wpływamy na to, jaka jest ich motywacja odnośnie podejścia do pracy. Dlatego warto wiedzieć, jak powinno się udzielać pochwał i nagan, tak aby mieć pewność, że pracownicy będą zmotywowani, do dalszej pracy i wezmą sobie nasze uwagi do serca.

Jeżeli chcemy pracownika zganić za jakieś działania, które nam nie odpowiadają, to powinniśmy to zrobić w cztery oczy. Warto wybrać ustronne miejsce, gdzie będziemy mieli pewność, że nikt nam nie przeszkodzi i tam wyrazić swoje krytyczne zdanie.

Jeżeli chcesz, aby twoja nagana czy pochwała zostały dobrze odebrane, to w żadnym wypadku nie powinieneś porównywać podwładnego z pozostałymi pracownikami. Dużo lepszym rozwiązaniem, będzie odwołanie się do standardów, jakie panują w firmie.

Musisz zawsze zwracać uwagę na to, aby krytykować oraz chwalić, za konkretne działania, a nie za całokształt. Pracownik musi dokładnie wiedzieć, co zrobił dobrze, albo co zrobił źle i powinien to poprawić.

Jeżeli musisz za coś skrytykować pracownika, to zrób to od razu po sytuacji, która nie wywołała Twojego zadowolenia. Nie wolno takich spraw zostawiać na „później”, bo będzie nam się wówczas trudniej do tego odnieść, a pracownik nie do końca może wiedzieć, o jakiej sytuacji mówimy.

Jeśli już musisz udzielić nagany, to zawsze zapytaj podwładnego, dlaczego zachował się w ten sposób i poproś o wyjaśnienie, w jaki sposób powinien się zachować podczas podobnej sytuacji w przyszłości.

Jak udzielać pochwał i nagan?

W odróżnienie od nagany, chwalić trzeba zawsze publicznie, przy większej ilości osób i należy to zrobić głośno. Im więcej osób usłyszy taką pochwałę, tym będzie lepiej, bo wówczas będzie on bardziej zmotywowany do wytężonej pracy. Takie pochwały dają dużo lepsze efekty, niż obawa przed poniesieniem kary. Dlatego warto wychwytywać momenty, gdy pracownik faktycznie zasłużył na to, aby go pochwalić przed innymi.

Jeżeli nie chcesz, aby Twoje pochwały straciły na wartości, to nie możesz ich jednemu pracownikowi udzielać zbyt często. To jest tak jak ze słodyczami, opakowanie zjedzone w krótkim czasie, nie będzie smakowało tak dobrze, jak jeden cukierek zjedzony raz na jakiś czas. Jeśli będziesz zbyt często chwalił pracownika, on przestanie zwracać na te pochwały uwagę.

Pamiętaj, aby chwalić pracowników w momentach, gdy zrobią coś wyjątkowego. Kiedy jakiś pracownik codziennie przez swoją pracę uzyskuje wyższe wyniki niż jego koledzy, to powinien uzyskać nagrodę w formie wyższego wynagrodzenia, a nie codziennie powtarzanych pochwał. Trzeba chwalić za to, że ktoś przekroczył swoją własną normę, a nie to, że pracuje za każdym razem lepiej niż koledzy.

Podczas udzielania nagany, pamiętaj, że możesz odnosić się tylko do zachowania pracownika, ale nie może ona odnosić się do jego charakteru. Tak jak pod żadnym pozorem nie wolno Ci obrażać godności osobistej podwładnego

Jak zapobiec odejściom wartościowych pracowników?

Jak zapobiec odejściom wartościowych pracowników?

Coraz częściej wartościowi pracownicy odchodzą z twojej firmy? Bardziej interesują się ofertą pracy u konkurencji niż twoją? Jeżeli nawet podwyżki nie zatrzymały tego odpływu podwładnych, to koniecznie musisz się dowiedzieć, co zrobić, aby ci wartościowi pracownicy jednak u ciebie chcieli zostać.

Koniecznie popraw relacje z podwładnymi. Muszą czuć, że są współodpowiedzialni za własny rozwój zawodowy, a także rozwój firmy. Jeżeli nie będą się czuli wykorzystywani, to bardziej będą się czuli związani z firmą.

Za każdym razem, rzeczy takie jak: podwyżki, premie, muszą być powiązane z wynikami pracy. Wynagrodzenie jest czymś oczywistym, tego pracownik oczekuje zarówno u Ciebie, jak i u konkurencji. Ocenianie pracowników i łączenie tego z wynagrodzeniem nie jest łatwe, jednak da niesamowite efekty, bo wówczas podwładni będą bardziej związani z firmą. Właściwy system nagradzania będzie sprzyjał lepszej atmosferze w pracy, a także na linii pracownik – firma.

Każdy pracownik musi wcześniej wiedzieć, jakie będą kryteria oceny pracy, tak aby mógł się do tego odpowiednio przygotować i zmienić to, co jest konieczne do zmiany.

Jak zapobiec odejściom wartościowych pracowników?

Zawsze potrzebny jest rozwój. Dlatego zadbaj o odpowiednie kursy i szkolenia, dopasowane do konkretnych pracowników. W przeciwnym wypadku, najlepsi będą odchodzili tam, gdzie będą mieli taką szansę na rozwój.

Musisz im także pokazać, jakie stanowisko mają szansę zajmować za kilka lat w tej firmie, tak aby mieli określony cel, do którego będą mogli dążyć. Najważniejsze tutaj jest to, aby wysłać pracownika na taki kurs, który faktycznie będzie go interesował.

Jeśli wszystkich będziemy wysyłać w to samo miejsce, to możemy być pewni, że w niektórych przypadkach my stracimy pieniądze, a pracownik i tak nic nie wyniesie dla siebie z takiego kursu. Co więcej, może poczuć się niedoceniany i tym bardziej zechce odejść. Dlatego najpierw musisz się dowiedzieć, co będzie odpowiadało konkretnemu pracownikowi.

Ważny jest także prawidłowy obieg informacji jaki panuje w naszej firmie, a także to, jaka jest w niej struktura organizacyjna. Musisz cały czas pamiętać o konieczności kształtowania wizerunku firmy, tym zewnętrznym, ale także tym wewnętrznym. Najgorsze co możesz zrobić, to pozwolić, aby pojawiały się niedomówienia i plotki w firmie.

Dlatego właśnie musisz na bieżąco informować pracowników o tym, jakie działania zamierza podejmować firma, a także o tym, jaka jest jej sytuacja na rynku. Im bardziej podwładni będą czuli, że są częścią firmy, tym będzie lepiej.

Warto systematycznie robić badanie satysfakcji pracowników, które oczywiście będą przeprowadzane anonimowo. Takie działanie, pozwoli wykryć błędy, które są popełniane w odniesieniu do zarządzania zasobami ludzkimi w firmie i będzie można poprawić te niewłaściwe działania.

Pamiętać musimy, że czynniki finansowe, mają tylko określony i niewielki wpływ na satysfakcję podwładnych w pracy. Zazwyczaj większe znaczenie będą miały czynniki pozafinansowe, takie jak atmosfera w pracy, czy relacje pracowników z szefostwem.

Jak rekrutować pracowników?

0
Jak rekrutować pracowników?

Jednym z ważniejszych etapów rekrutacji, jest rozmowa kwalifikacyjna. Od odpowiednio przeprowadzonej rekrutacji, będzie zależała przyszłość firmy, bo to podwładni tworzą firmę i jej sukces. Warto więc wiedzieć, jak właściwie prowadzić rozmowę kwalifikacyjną, jakie pytania zadawać, a czego nam robić nie wolno.

Opracuj pytania

Musisz przygotować zbiór pytań, które zadasz kandydatowi. Nie musisz się ich kurczowo trzymać, powinny wynikać z aktualnej treści rozmowy i padać naturalnie. Powinieneś jednak zadać wszystkie pytania z listy. Mając jeden system pytań, łatwiej będzie Ci wybrać odpowiedniego pracownika.

Typ pytań

Powinieneś pytać o: doświadczenie, umiejętności, zdolności niezbędne do pracy na tym stanowisku. Uzyskasz cechy charakteru jakie musi mieć taki pracownik, więc łatwiej będzie Ci znaleźć tego właściwego.

O co nie pytać?

Nie możesz dyskryminować poprzez zadawane pytania. Nie pytaj o preferencje seksualne, jeśli nie ma to nic wspólnego z proponowanym stanowiskiem. Tak jak nie jest konieczna wiedza o stanie cywilnym, posiadaniu dzieci, religii, pochodzeniu czy o stosunku do używek.

W jaki sposób zaczynać rozmowę?

Staraj się zacząć rozmowę od pytań, które rozluźnią kandydata i poprawią atmosferę. Powinny być to pytania zamknięte i łatwe do wypowiedzi np. „Dotarł Pan/Pani do nas bez problemów?”, „Napije się Pani/Pan herbaty”. Potem przejdź do pytań otwartych.

Odpowiedzi na pytania

Daj rozmówcy czas do namysłu. Nie pospieszaj, nie sugeruj odpowiedzi.

Mowa ciała

Zwracaj uwagę na to jak zachowuje się kandydat i jakie robi ruchy. To może więcej o nim powiedzieć niż słowa.

Jak rekrutować pracowników?

Notatki

Rób notatki z rozmowy, ale staraj się nie notować słowo w słowo tego, co mówi rozmówca.

Prowadzenie rozmowy

Kandydat nie może przejąć inicjatywy w rozmowie, to on ma być w centrum rozmowy. Oczywiście odpowiadaj na jego pytania, ale miej rozmowę pod kontrolą.

Pytania kandydata

Słuchaj kandydata. Może być zbytnio skupiony na sobie, jeśli pyta na samym początku o wynagrodzenie i premie. Będzie osobą elastyczną, jeśli będzie się interesował szkoleniami, awansami i pokaże, że zależy mu na karierze zawodowej. Sprawdź, czy pamięta udzielone przez Ciebie odpowiedzi, jeśli nie, może się okazać, że zadaje pytania w wyuczony sposób.

Opis kandydata

Zapytaj o jego wady i zalety. Osoby pewne siebie nie będą miały z tym problemów. Możesz też zapytać, z jakiej dziedziny chciałby być najlepszy.

Wcześniejsza praca

Zapytaj o poprzedniego pracodawcę, wybadaj dlaczego ją zmienia. Poproś o referencje, albo możliwość zadzwonienia do poprzedniego pracodawcy. Postaraj się wybadać, czy był lojalny wobec poprzedniego pracodawcy, jeśli tak, taki też będzie dla Ciebie.

Praca w zespole

Zobacz czy już pracował w zespole i dowiedz się, jak taka współpraca wyglądała.

Pytania scenariuszowe

Warto zadać pytania scenariuszowe, aby sprawdzić zachowanie kandydata w określonej sytuacji.

Dlaczego tutaj?

Zapytaj dlaczego chce pracować na tym stanowisku. Zobacz ile wie o firmie, im więcej tego będzie, tym bardziej możesz być pewny, że faktycznie interesuje go Twoja firma i to stanowisko.

Zainteresowania

Warto zapytać o zainteresowania kandydata, o to jakie ma hobby. Jeśli lubi ekstremalne sporty, to nie boi się ryzyka. Jeśli woli oglądać ptaki, to znaczy, że jest cierpliwy i wytrzymały.

Jak zmotywować pracowników?

0
Jak zmotywować pracowników?

Patrzysz na swoich podwładnych i masz wrażenie, że nie ma w nich żadnych chęci do pracy? Snują się po biurze, jakby nie bardzo wiedzieli, co powinni zrobić? Pamiętaj, że zawsze jest odpowiedni moment na to, aby zmotywować pracowników do lepszej pracy i wyciągnąć z nich wszystko to, co najlepsze. Możesz być wtedy pewien, że nie tylko wzrośnie wydajność pracy, ale także będzie większe ogólne zadowolenie, także Twoje.

Motywowanie zacznij od siebie. Przede wszystkim pomyśl o tym, co na ciebie wpływa motywująco, dzięki czemu pracujesz bardziej wydajnie, a do tego masz w sobie upór, aby osiągnąć zamierzone wcześniej cele.

Jeżeli Ty będziesz zmotywowany, to dasz odpowiedni przykład swoim pracowniom, będą chcieli Cię naśladować, a co się z tym wiąże, z większą chęcią, będą chcieli z Tobą pracować. Jeśli będziesz im pokazywał, że nie lubisz swojej pracy, że nie sprawia Ci ona przyjemności, to jak mają się czuć Twoi podwładni? Mówiąc za Albertem Schweitzerem: „Dobry przykład nie jest głównym sposobem oddziaływania na innych, jest jedynym sposobem”.

Warto znać swoich podwładnych. Postaraj się jak najwięcej dowiedzieć o życiu swoich pracowników, o tym co lubią, jakie są ich cele. Jeśli będziesz wiedział co motywuje każdego z nich, będziesz wiedział, jak to wykorzystać, tak aby mieć pewność, że włożą wszystkie swoje siły w to, aby firma osiągnęła zamierzone cele.

Jasno wyznacz cele. Podaj konkretne cele, takie, które będą zrozumiałe, możliwe do wykonania i przede wszystkim, które da się zmierzyć. Dopóki podwładni mogą się skupić na wykonywaniu konkretnych zadań, będą pracować z większą motywacją.

Podziel autorytet. Oczywiście to Ty znasz końcowy cel, który ma być osiągnięty. Jednak jeżeli wytłumaczysz wszystkim do czego chcesz dojść, a następnie pozwolisz każdemu, aby sam mógł decydować o tym, jak wykona swoje zadanie, to rozdzielisz autorytet na wszystkich. Wówczas będą czuli się zachęceni do bardziej wytężonej pracy, a to dlatego, że będą czuli się tak, jakby to oni byli kierownikami.

Jak zmotywować pracowników?

Przygotuj system nagród. Warto jest poświęcić trochę czasu na opracowanie systemu nagradzania pracowników, za dobrze wykonaną pracę. Mogą to być nagrody i premie uznaniowe, podwyżki, nadprogramowy urlop, albo nawet zwiększenie odpowiedzialności czy awans. Ważne jest to, aby pracownicy widzieli, że dostrzegasz ich zaangażowanie i potrafisz to nagrodzić.

Bardzo ważne jest utrzymywanie motywacji na odpowiednim poziomie. Jeżeli uda się Wam osiągnąć sukces, to nie możesz osiąść na laurach. Do Twoich zadań, jako managera, należy ciągłe utrzymywanie motywacji pracowników na odpowiednim poziomie, ponieważ rozwój firmy musi cały czas trwać. Dlatego organizuj wyjazdy, wycieczki integracyjne, bo zmotywowani pracownicy to szczęśliwsi pracownicy, a więc też tacy, którzy chętniej będą się podejmować powierzonych zadań. To się tymczasem przełoży na dalszy sukces firmy, jednak musisz być tutaj kreatywny, tak aby ta motywacja cały czas była utrzymywana na odpowiednim poziomie.

Jak być dobrym przywódcą?

0
Jak być dobrym przywódcą?

Zaliczasz się do grona tych pracowników, którzy stoją przed niepowtarzalną szansą, aby awansować na stanowisko managera? Z waszej firmy sporo kierowników przechodzi na emeryturę i masz okazję stać się liderem, prowadzącym swój zespół do wyznaczonego celu? Przedsiębiorca nie ma możliwości odpowiednio Cię przeszkolić, a jednocześnie oczekuje natychmiastowych efektów Twojej pracy? Jeżeli zastosujesz się do wypisanych poniżej wskazówek, to będziesz na odpowiedniej drodze, aby zostać liderem, którego darzy się szacunkiem.

Przede wszystkim to Ty musisz być zmotywowany. Najważniejsze jest to, abyś był przykładem na pracowitość, cierpliwość i wytrzymałość. Jedynie wtedy, będziesz miał realne szanse na to, aby doprowadzić swój zespół do wyznaczonego celu. Najgorsze co możesz zrobić, to ograniczyć się jedynie do wydawania rozkazów. Podwładni muszą widzieć, że masz przed sobą jasno określone cele i plany na przyszłość, a także to, że włączasz się w ich wspólne zrealizowanie, że potrafisz się w to wszystko zaangażować z taką siłą, jakiej oczekujesz od nich.

Ważna jest Twoja ciągła dyspozycyjność. Pracownicy muszą wiedzieć, że w każdej chwili mogą się do Ciebie zwrócić o radę i pomoc. Muszą wiedzieć, że mogą na Tobie polegać. Jeśli będziesz się wywyższać i będziesz pokazywał, że jesteś poza ich zasięgiem, to możesz być pewny, że do niczego dobrego to nie doprowadzi.

Jak być dobrym przywódcą?

Doceniaj inicjatywy przygotowywane przez podwładnych. Może się okazać, że pracownicy zaproponują lepsze rozwiązanie jakiegoś problemu. Pamiętaj, że Twój pomysł nie zawsze musi być tym najlepszym. Doceń to, że wychodzą z inicjatywą, a także bądź otwarty na ich sugestie, bo może się okazać, że będą one naprawdę dobre.

Szanuj różnorodność i różnice kulturowe w Twoim zespole. Coraz częściej dzieje się tak, że ludzie z różnych krajów i z różnych kultur pracują w jednym zespole. Może się okazać, że uprzedzenia i stereotypy, będą im tą pracę utrudniały.

Jako dobry manager, powinieneś potrafić się wznieść ponad te uprzedzenia i pracować z wszystkimi na równych zasadach. Ich pochodzenie, poglądy i wyznawana religia, nie mogą wpływać na to, w jaki sposób ich traktujesz.

To Ty musisz prowadzić zespół do osiągnięcia wyznaczonego celu Warto ustalić sobie cele, jakie powinny być osiągnięte, poza tym, musisz stworzyć obiektywną, ale też łatwo dającą się obliczyć, miarę realizacji tych celów.

Ważne jest docenianie zespołu, nawet wtedy, kiedy zdarzyło mu się ponieść porażkę. Łatwo jest się cieszyć, gdy zespół odnotowuje kolejne sukcesy. Ale jeśli chcesz być dobrym managerem, to musisz się także nauczyć, jak znosić porażki, tak aby nawet przy nich, potrafić zmotywować zespół do bardziej wytężonej pracy.

Jeżeli wiesz, że to prawda, to możesz ich pochwalić za włożony wysiłek, za to, że naprawdę się starali i próbować ich przekonać, że następnym razem, wszystko pójdzie lepiej. Jednak możesz tak zrobić tylko wtedy, gdy te słowa będą prawdziwe, w innym wypadku, zabrzmią po prostu sztucznie i przyniosą skutek odwrotny od zamierzonego.

Jak napisać ofertę pracy?

0
Jak napisać ofertę pracy?

Kiedy prowadzimy własną działalność gospodarczą, to możemy dojść do takiego momentu, w którym będziemy musieli powiększyć nasz zespół, tak aby móc się wywiązywać ze zleconych nam zadań. Jeśli chcemy mieć pewność, że uda nam się zatrudnić wykwalifikowane osoby, to musimy zdawać sobie sprawę z tego, że bardzo ważne będzie tutaj odpowiednie napisanie oferty.

Chodzi tutaj o to, aby zrobić to w taki sposób, by nakłonić danego kandydata, aby zechciał u nas pracować. Trzeba się oczywiście przygotować na to, że będzie on zadawał różne pytania, a my musimy na nie umieć odpowiedzieć, tak aby wiedział, jakie zadania czekają na niego na danym stanowisku, jakie wynagrodzenie mu oferujesz i jakie kwalifikacje musi posiadać, aby mógł się tutaj sprawdzić. Poniżej znajdziesz parę podpowiedzi, odnośnie tego, w jaki sposób napisać ofertę pracy, tak aby mieć pewność, że ludzie chętnie będą na nią odpowiadali i naprawdę będą chcieli u Ciebie pracować.

Dokładnie przemyśl, w jakim miejscu chcesz zamieścić swoją ofertę. Możliwości masz wiele, bo możesz wybrać: prasę codzienną, anonse, różnego rodzaju portale internetowe, jak także dostępną przez internet bazę ofert pracy z Powiatowych Urzędów Pracy.

Przede wszystkim musisz zacząć od jasnego i otwartego przyznania, że Twoja firma poszukuje pracownika na konkretne stanowisko. W widoczny i jasny sposób zaprezentuj nazwę firmy i etat, który masz do zaproponowania. Jeżeli masz kilka oddziałów w różnych miastach, to także trzeba wyraźnie zaznaczyć, o które miasto, albo województwo chodzi w Twojej ofercie. Dzięki temu będą się zgłaszali do pracy tylko ci ludzie, którzy faktycznie będą w stanie dotrzeć do tej siedziby.

W sposób rzetelny i jasny powinieneś wypisać cały zakres obowiązków, jakie będzie miała do wykonania osoba, która zostanie zatrudniona na to konkretne stanowisko.

Jak napisać ofertę pracy?

Musisz też przedstawić swoje wymagania, jakie wiążesz z osobą, której powierzysz sprawowanie tego zadania. Warto także uwzględnić w ofercie podział na wymagania, które są absolutnie bezwzględne na tym stanowisku i podwładny musi je spełniać, aby mieć szansę na pozytywne przejście rekrutacji, a które z nich będą mile widziane i mogą po prostu zwiększać jego szanse.

Ważne jest także to, abyś w takim ogłoszeniu napisał, jakie jest szacunkowe wynagrodzenie, albo żebyś chociaż podał przedział płac, jakie mają miejsce na danym stanowisku. Jeśli pracownik będzie mógł liczyć na jakieś dodatkowe bonusy, w formie karnetów czy wyjazdów, to także warto o tym wspomnieć już w ofercie. Pamiętaj jednak, że to co podasz w ofercie, faktycznie musi być przez Ciebie spełniane, dlatego nie wolno Ci pisać o bonusach, których tak naprawdę w Twojej firmie nie ma.

Koniecznie musisz zaznaczyć, do jakiego dnia czekasz na zgłoszenia od potencjalnych kandydatów.

Pozytywnie na jakość i wygląd oferty wpłynie także, umieszczenie wszystkich najważniejszych informacji odnośnie firmy, jak również osoby przeprowadzającej rekrutację. Podaj więc dokładny adres, telefon do osoby zajmującej się rekrutacją, jak również e-maila, na którego kandydaci będą mogli wysyłać swoje zgłoszenia.

Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

0
Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

Odpowiednio odbyta integracja, jest zawsze ważnym elementem, nie ważne czy mówimy o szkole, czy miejscu pracy. Takie tworzenie odpowiednich relacji między ludźmi może być łatwiejsze podczas imprez, które będą organizowane specjalnie z myślą o konkretnej grupie ludzi.

Mają one charakter zapoznawczy, ale także pozwalają budować pozytywne relacje, scalać zespół, a także mogą być traktowane jako nagroda, za dotychczasowe dobre efekty pracy. Poza tym, w przypadku integracji pracowniczej, dochodzi jeszcze motywacja, że w przyszłości, przy osiągnięciu odpowiednich wyników, także będzie można liczyć na tego typu nagrody.

Oczywiście wiadomo, że taki wyjazd organizowany jest głównie z myślą o pracownikach. Po to, aby mogli się zabawić, odprężyć, zrelaksować, a także poznać z trochę innej perspektywy. Jednak wypada, żeby szefostwo również brało udział w takiej imprezie integracyjnej, albo chociaż żeby przyjechało na chwilę.

Co więcej, obserwując podwładnych w takich luźnych stosunkach, będzie można się o nich naprawdę wiele dowiedzieć, a to pozwoli lepiej ich motywować do pracy także w przyszłości. Może się okazać, że na takim wyjeździe szara myszka w pracy jest jak ryba w wodzie, gdy obok niej jest większe grono osób, a ktoś zdyscyplinowany, poważny i kulturalny, może się okazać osobą, która nie potrafi zapanować nad możliwością spożywania darmowego alkoholu.

Jeżeli mamy nadzieję, jak najwięcej dowiedzieć się o pracownikach podczas takiej imprezy, to warto przygotować różne zadania. Świetnie sprawdzi się tutaj Paintball, który pozwoli wyłonić przywódcę grupy, a także osobę, która będzie ciągle chowała się za innymi. Ta niby prosta zabawa, może nam naprawdę wiele powiedzieć o ludziach.

Ciekawą formą imprezy, może być wysłanie pracowników na jazdę konną, guady, albo windsurfing. Może się okazać, że wielu z nich chciało tego spróbować, ale nie mieli okazji. Wówczas też zobaczymy, kto chętnie podejmuje się nowych wyzwań, kto jest uparty w dążeniu do celu, a kto stroni od takich atrakcji i szybko się poddaje.

Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

Może się okazać, że naszym pracownikom spodoba się wypad do parku rozrywki, albo do aqua parku. W końcu to dobry sposób na pląsy i zrelaksowanie się, a przecież każdy lubi od czasu do czasu czuć się jak małe dziecko. Nie mniej pamiętajmy, że taki prezent zazwyczaj docenią pracownicy młodzi, energiczni, którzy mają w sobie nadmiar sił. Osoby bardziej stateczne, nie do końca mogą być zadowolone z takiej formy zabawy.

Jeżeli nie mamy zbyt dużo finansów, a chcemy w jakiś sposób nagrodzić pracowników wspólnym wyjściem, to zawsze możemy pomyśleć o kręglach albo bilardzie. Jest to fajna zabawa, a sama świadomość, że wszystko będzie finansowane przez pracodawcę sprawi, że podwładni poczują się wyróżnieni i chętnie z takiej oferty skorzystają.

Jeśli chcemy mieć pewność, że trafimy w gusta każdego pracownika, że wszyscy będą zadowoleni i nie zależy nam przy tym, aby być oryginalnym, to zawsze możemy postawić na zabawę taneczną. Jest to tradycyjna impreza integracyjna, która zazwyczaj odbywa się w restauracji. Pracownicy będą zadowoleni i będą widzieli, że nam na nich zależy i że doceniamy to, co robią dla firmy.

 

Jak zbudować zaufanie pracowników?

0
Jak zbudować zaufanie pracowników?

Potrzeba wiele pracy, aby zbudować zaufanie wśród pracowników. Nie można go nabyć za podwyżki, ani poprzez ekskluzywne świadczenia socjalne, które mają przygotowane niektórzy pracodawcy. Nie tworzy się go także w przeciągu jednego dnia. Trzeba wiedzieć, że to proces długi i wymagający. Czy jest sens go podejmować? Tak. Zaufanie pracowników przekłada się na zaufanie klientów i kontrahentów, zwiększa się atrakcyjność firmy na rynku pracy, a także łatwiej jest zatrzymać tych najlepszych. Warto znać kilka zasad pozwalających na budowanie zaufania wśród pracowników.

Otwarta komunikacja.

Ważne, aby robić systematyczne spotkania z podwładnymi, na których szefostwo będzie mówić o ważnych informacjach i sprawach, które będą miały znaczenie dla działania całej firmy. Istotne przy tym jest to, aby nie mijać się z prawdą, nie oszukiwać, trzeba wszystko przedstawiać w sposób jasny i zrozumiały. Należy też umiejętnie słuchać podwładnych i natychmiast wyjaśniać sporne kwestie.

Szefostwo powinno także znać czynniki, które wpływają motywująco i demotywująco na pracowników. To pozwoli zaspokajać potrzeby pracowników, budować zaufanie i wzmacniać zaangażowanie w wykonywaną pracę.

Spełnianie obietnic.

Jeżeli coś pracownikom obiecujemy, to należy tego dotrzymywać, bo w innym przypadku stracą do nas zaufanie. Oczywiście głównie będzie to leżało po stronie zarządu. Spełnianie obietnic będzie powodowało, że pracownicy będą automatycznie uczyli się zaufania do kierownictwa.

Traktowanie pracowników

Musisz podwładnych traktować w jednakowy sposób. Nie można nikogo faworyzować. Muszą mieć takie same warunki wynagrodzenia i możliwość awansu. Ważne jest też utrzymywanie wartości podwładnych, kształtowanie się kierownictwa, jak również szanowanie poszczególnych pracowników.

Jaka jest rola lidera?

Lider jest bardzo ważną osobą w procesie budowania zaufania. Jeśli pracownicy będą mu ufali, to chętniej będą podejmowali działania mające doprowadzić ich do wyznaczonego celu. Tak samo liderzy powinni ufać pracownikom, a także doceniać ich trud włożony w pracę. Lider więc nie może traktować członków swojej grupy z góry i wywyższać się nad nimi. Do tego powinien zawsze najpierw uwzględniać ich interesy, a ich dobro powinno być dla niego priorytetem.

Jak zbudować zaufanie pracowników?

Związki międzyludzkie

Kierownictwo musi mieć kontakt z pracownikami, nie może się przed nimi zamykać. Ważne, aby managerowie dzielili się ambicjami i marzeniami z podwładnymi. Nie mogą też ukrywać przed nimi ludzkich stron i swoich słabości, bo wówczas pracownicy nie będą mieli poczucia, że manager to członek zespołu.

O pracownika trzeba dbać

Warto się dowiedzieć o pracownikach coś więcej, niż tylko o samej pracy i zdolnościach. Można dowiadywać się o zainteresowania, urodziny, rocznice i drobne sukcesy, które w firmie powinny być świętowane. Wówczas pracownik poczuje, że jest ważny dla firmy, że kierownictwo się nim interesuje, że nie jest traktowany jak niewolnik, który ma wykonywać swoją pracę, ale jak członek zespołu, który wkłada swoją część w prawidłowy rozwój firmy.

Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

0
Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

Czasami jest tak, że chcemy kogoś namówić na zrobienie czegoś, na wprowadzenie w życie naszego planu, chcemy komuś pokazać, że mamy rację, jeśli chodzi o dany temat. Niestety niejednokrotnie taka próba przekonania kogoś do swojego sposobu myślenia, kończy się kłótnią, która nie prowadzi do niczego dobrego, ponieważ każda ze stron sporu upiera się przy swoich założeniach i żadna nie chce odpuścić.

Taka sytuacja ma miejsce zazwyczaj z dwóch powodów. Jeden, to święte przekonanie, że to ja mam rację, a ta druga strona się myli. Drugi powód jest związany z tym, że chcemy zachować twarz i swoją dumę, więc nie chcemy zmienić swojego zdania. Warto jednak wiedzieć, że stosując odpowiednie techniki działania, możesz wpłynąć na sposób myślenia innej osoby, a nawet na to, jakie opinie ona wyraża.

Jeżeli chcesz wygrać kłótnię, to przede wszystkim musisz zrobić wszystko, aby jej uniknąć.

Ważne jest to, abyś pokazał, że szanujesz zdanie rozmówcy. Najgorsze co możesz zrobić w takim przypadku, to użyć stwierdzenia typu : „mylisz się”, „jesteś w błędzie”, „nie masz racji”. Jedyne co osiągniesz, to pokazanie w trochę taki ukryty sposób, że to co mówi Twój rozmówca, dla Ciebie jest po prostu głupie.

Każdy może popełnić błąd, nawet Ty! Jeżeli się mylisz, to należy się do tego przyznać szybko i zdecydowanie. Odwlekanie tego w czasie nie da żadnych pozytywnych efektów.

Dopilnuj, aby zaczynanie przez Ciebie rozmowy, odbywało się w przyjazny i miły sposób. Tylko wtedy będzie szansa na to, że nasz rozmówca zechce nas wysłuchać i że nie będzie się zamykał na to, co mamy mu do powiedzenia.

Używaj takich argumentów i mów w taki sposób, aby doprowadzić do sytuacji, w której Twój rozmówca, szybko odpowie „tak”, na to, co od Ciebie usłyszy.

Doprowadzić musisz także do takiej sytuacji, w której osoba, którą chcesz przekonać do swoich racji, będzie mówiła za Ciebie. Ty mów jak najmniej, to ona ma być tak poruszona tym co od Ciebie usłyszała, że sama zacznie mówić dokładnie to samo, tylko swoimi słowami.

Musisz także zrobić wszystko, aby tak poprowadzić rozmowę, że w pewnym momencie Twój rozmówca dojdzie do wniosku, że cały pomysł, wyszedł nie od Ciebie, ale tak naprawdę od niego.

Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

Warto także próbować postawić się w pozycji Twojego rozmówcy. Tak abyś spojrzał na dany problem jego oczami, bo wówczas będzie Ci łatwiej zrozumieć jego postawę.

Staraj się być zawsze pozytywnie nastawiony do czyichś pomysłów i opinii, bo wówczas taka osoba chętniej wysłucha też Ciebie.

Podczas takiego przekonywania, warto się także odwołać do szlachetnych pobudek, aby przekonać rozmówcę, że tylko naprawdę wartościowi ludzie, niepotrafiący przejść obojętnie obok czyjejś krzywdy, są w stanie podjąć takie działania.

Mówiąc o swoich pomysłach wyolbrzymiaj je, mów o nich energicznie, żywiołowo, nadawaj im niesamowitą siłę.

Czasami też warto rzucić wyzwanie, aby taka osoba podjęła się chociaż próby przyjęcia Twojego stylu myślenia i spróbowała zrobić to, o czym Ty mówisz.

 

ZOBACZ TEŻ