Jak kontrolować emocje?

0
Jak kontrolować emocje?

Jeśli kontrolujesz emocje, to nie znaczy, że je ignorujesz. Znaczy, że je rozpoznajesz i umiesz je wykorzystać. Wyróżnia się cztery główne emocje: gniew, strach, lęk i smutek. W poniższym tekście dowiecie się, w jaki sposób zmniejszyć, albo usunąć smutek. Jednak tą technikę można też zastosować do innych emocji.

Emocje mają swoje źródło.

Pytaj siebie: „Jak czuję się w tej chwili?” Warto mieć pamiętnik. Jeśli jesteś smutny, pomyśl, co spowodowało ten stan. Oceń jak mocne jest to uczucie od 1- 100

Jakie myśli masz w głowie?

Jeśli poczułeś się smutny, to zastanów się o czym myślałeś, tylko tak poznasz jego źródło. Może szef (nieświadomie) unikał Twojego spojrzenia przez cały dzień, a Ty myślisz, że chce Cię zwolnić.

Napisz dowód potwierdzający automatyczną myśl.

Może powiedziałeś coś, co zdenerwowało szefa, a nie możesz tego cofnąć?

Napisz na kartce dowód przeciwko automatycznej myśli.

Może dojdziesz do wniosku, że nikt się z nim nie dogaduje, albo, że nie może Cię zwolnić, bo brakuje pracowników z odpowiednimi umiejętnościami.

Czy można na to spojrzeć bardziej racjonalnie?

Przeanalizuj tą sytuację, bo możesz dojść do wniosku, że Twoje stanowisko jednak nie jest zagrożone.

Czy nastąpiła poprawa?

Masz nowy zestaw emocji, masz plan na zmianę swoich warunków, czy to poprawiło Twój nastrój?

Jak kontrolować emocje?

Ćwicz dopóki nie zapanujesz nad emocjami.

Bądź cierpliwy w zmianie swojego sposobu myślenia. Jeśli będziesz uparcie ćwiczył, to nauczysz się eliminować negatywne uczucia.

Usuń poglądy, które dają początek złym myślom i emocjom.

Do tej listy zaliczają się stwierdzenia, takie jak:
– Muszę być kochany oraz szanowany przez wszystkich, którzy są dla mnie istotni. Czasem nie da się unikać ludzi, którzy dążą do ciągłych konfliktów i są wrogami.
– Muszę perfekcyjnie spełniać wszystkie oczekiwania. Nie ma ludzi perfekcyjnych we wszystkim
– Ludzie traktują mnie niesprawiedliwie, ponieważ są z natury źli. Każdy ma dobre i złe cechy. Nie ma ludzi tylko o złych cechach.
– Nie mogę się opanować, gdy jestem źle traktowany, odrzucony lub naprawdę sfrustrowany. Musisz nauczyć się panować nad frustracją
– Cierpienie powodują zewnętrzne siły, którym ja nie mogę zapobiec. Jesteś wówczas więźniem samego siebie, możesz zmienić wszystko, jeśli chcesz
– Mam szansę być tak szczęśliwy, jak to możliwe, nie robiąc nic i biorąc życie takim jakie jest. Żeby się rozwinąć, trzeba co chwilę nowych wyzwań
– Jestem przerażony, kiedy rzeczy nie idą tak, jak zaplanowałem. Nie możesz przewidzieć, jakie będzie Twoje życie.

Nie przekręcaj faktów.

Wówczas sprawy wyglądają gorzej niż w rzeczywistości.

Parę przykładów.
– Myślenie w stylu „wszystko albo nic”. Zbytnie uogólnienie. Nie możesz myśleć, że jeśli nie jesteś perfekcjonistą, to jesteś przegranym
– Filtr psychiczny. Komplementów nie bierzemy pod uwagę, ale przejmujesz się kilka dni, gdy ktoś Cię skrytykuje
– Pochopne wyciąganie wniosków. Źle oceniasz rzeczy, także wtedy, gdy nie ma do tego powodu
Uzasadnianie emocji. Zakładasz, że emocje pokazują to, co jest w rzeczywistości.
– Etykietki. Najbardziej ostra z form generalizowania, zrobiłem błąd, więc jestem „Przegrany”
– Personalizacja. Jesteś przekonany, że jesteś powodem czegoś złego, a nie masz z tym nic wspólnego.

Wciel w życie pozytywną filozofię.

Staraj się myśleć pozytywnie. Mów cicho i logicznie, słuchaj tego co mówią inni i pamiętaj, że każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania. Unikaj agresywnych osób. Nie porównuj się z innymi, tylko ciesz się ze swoich osiągnięć. Bądź zawsze sobą i miej swoją wartość. Rozwijaj się zawodowo.

Jakie pytania zadać podczas rekrutacji?

0
Jakie pytania zadać podczas rekrutacji?

Jeżeli prowadzisz własną firmę, to musisz się liczyć z tym, że przyjdzie taki moment, w którym będziesz musiał zająć się przyjmowaniem kolejnych osób do pracy. Oczywiście duże firmy mają swoich specjalistów w tej dziedzinie, którzy znają wszystkie sztuczki i zasady prawne.

Jednak jeśli prowadzisz małą firmę, to musisz się liczyć z koniecznością samodzielnego przeprowadzenia takiej rekrutacji, a co się z tym wiąże, musisz wiedzieć na co zwrócić uwagę. Co więcej, konieczne jest to, abyś wiedział, jakie pytania podczas rekrutacji możesz zadawać, a jakich kategorycznie powinieneś unikać.

Jeszcze przed pierwszym pytaniem, możesz ocenić pracownika. Czy się spóźnił, jak jest ubrany, jaki ma stosunek do Ciebie. Pamiętaj, że bardzo ważne jest pierwsze wrażenie i ono może Ci wiele powiedzieć o człowieku, który aspiruje na jedno ze stanowisk w Twojej firmie.

Jeżeli chcesz ocenić umiejętności kandydata w obiektywny sposób, to koniecznie musisz mu zadać tego typu pytania:

– Jaki był powód Pan/Pani rezygnacji z poprzedniej pracy?
– Proszę wymienić zalety i wady poprzedniego stanowiska pracy?
– Co okazało się najlepszą, a co najgorszą rzeczą wśród tych, które musiał Pan/Pani zrobić?
– Co lubił Pan/Pani, a czego nie w swojej poprzedniej pracy?
– Czy pracował Pan/Pani wcześniej na podobnym stanowisku?
– Jakie ma Pana/Pani cele długookresowe?
Jakie programy komputerowe/księgowe/sprzedażowe Pan/Pani zna? Na których z nich pracował Pan/Pani wcześniej?
– Jak dobrze zna Pan/Pani najnowsze technologie informatyczne?
Czy pracował już Pan/Pani na podobnym stanowisku? W jakiej firmie? Czym dokładnie się Pan/Pani zajmował?
– Co Pana/Pani wcześniejszy szef myślał o Pana/Pani pracy?
– Kto z Pana/Pani wcześniejszego miejsca pracy dałby Panu/Pani dobre referencje? Kto opowiadałby o Panu/Pani negatywnie? Z jakiego powodu?
– Do kogo mogę zadzwonić w celu potwierdzenia Pani/Pana referencji?
– Czy posiada Pan/Pani pisemny dowód Pana/Pani osiągnięć zawodowych?
– Jaki jest Pana/Pani styl pracy?
– Czy miał Pan/Pani jakiekolwiek kłopoty we wcześniejszej pracy, o których chciałby Pan/Pani powiedzieć?
– Jak porozumiewał się Pan/Pani ze swoimi współpracownikami?
Jakie są Pana/Pani nawyki w pracy? Co jest dla Pana/Pani najważniejsze w wykonywanym zawodzie?
– Czy w razie potrzeby jest Pan/Pani gotów na pracę po godzinach oraz w weekendy?
– Czy ma Pan/Pani prawo jazdy? Od jak wielu lat jest Pan/Pani czynnym kierowcą?
– Czy posiada Pan/Pani jakieś pytania odnośnie stanowiska, o które się Pan/Pani ubiega?
– Kiedy mógłby Pan/Pani zacząć? Jaki okres wypowiedzenia łączy Pana/Panią z wcześniejszym pracodawcą?

Jakie pytania zadać podczas rekrutacji?

Zadawanie odpowiednich pytań jest niezwykle ważne. Jednak musisz pamiętać, że kandydat do pracy, ma prawo do swojej prywatności i nie wolno Ci pytać o rzeczy, które nie będą miały wpływu na wykonywaną przez niego pracę. Dlatego nie powinieneś poruszać takich tematów, jak:

– narodowość, rasa
– stan cywilny, plany odnośnie ciąży, liczba dzieci
– wiek
– religia
– karalność (o ile niekaralności nie jest konieczna na danym stanowisku)
– nałogi, nie wpływające na pracę
– życie seksualne

Jak postępować z nierzetelnym pracownikiem?

0
Jak postępować z nierzetelnym pracownikiem?

Będąc managerem i kierując grupą ludzi, świetnie zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest rzetelne i odpowiednie podejście Twoich współpracowników do wykonywanego zadania, jeśli cały powierzony wam projekt ma się okazać sukcesem.

Co więcej trzeba zrobić, aby nakłonić współpracowników do obowiązkowej pracy i wykonywania jej w uczciwy sposób? Jak najszybciej musisz podjąć działania naprawcze, tak aby nieodpowiednie zachowania, nie miały wpływu, zarówno na wykonanie powierzonego projektu, jak i na całą grupę.

Musisz dokładnie przemyśleć, w czym tkwi źródło problemu. Co powoduje, że dany pracownik wydaje Ci się nieuczciwy, niewiarygodny i masz wrażenie, że nie wywiązuje się ze swoich zadań tak jak powinien? Jeżeli będziesz miał wiedzę, że podwładny złamał prawo i cały czas nie wywiązuje się z przekazanych mu zadań, to masz solidną podstawę do tego, aby takiego pracownika zwolnić w trybie natychmiastowym.

Jeżeli znowu inny współpracownik, marnuje czas na rozmowy prywatne zamiast pracować, notorycznie się spóźnia, a także przejawia problemy z koncentracją, to najlepszym sposobem na zmianę jego zachowania, może być zaproponowaniu mu coachingu, szkolenia, albo przeprowadzenie z nim poważnej rozmowy.

Jak postępować z nierzetelnym pracownikiem?

Powinieneś mieć teczkę, w której będziesz zbierał dokumenty, potwierdzające niewywiązywanie się pracownika, z powierzonych mu zadań. Wówczas powinieneś zbierać takie dokumenty, które mogą być podstawą do zwolnienia go z pracy. Do takich dokumentów, powinny się zaliczać skargi wysyłane przez klientów, listy i nagany, oceny wydajności. Jeśli widzisz, że tego typu działania, mające prowadzić do naprawy zaistniałej sytuacji, nic nie dają, to bez najmniejszego problemu, będziesz mógł przedstawić zarządowi dowody, na to, że miałeś prawo daną osobę zwolnić.

Możesz także takiemu podwładnemu zaproponować dodatkowe szkolenia, jednak musisz dopilnować, aby były one odpowiednie do jego potrzeb. Czasami może się wydawać, że pracownik jest niekompetentny, a po prostu będzie mu brakować podstawowych umiejętności, koniecznych, aby dane zadanie wykonać w prawidłowy sposób.

Może się okazać, że jeśli ktoś ciągle, mimo podejmowanych prób, wykonuje te same czynności źle, to po prostu jest zbyt słabo wyszkolony i potrzebuje dodatkowego wdrożenia. Co więcej, musisz też zwracać uwagę na to, czy dana osoba, potrafi się kontaktować z całym zespołem, ale też czy Ty potrafić im w odpowiedni sposób przekazywać swoje polecania. Tak abyś miał pewność, że zespół faktycznie zrozumiał, czego od niego oczekujesz.

Warto też przygotować właściwe procedury, które będą wcielane w życie, za każdym razem, gdy dostrzeżesz, że któryś z podwładnych wykazuje nieodpowiednie podejście do wykonywanych obowiązków. Nie możesz jednak szukać kozła ofiarnego i zrzucać winy na jedną osobę. Musisz obserwować podejście wszystkich pracowników do pracy i do powierzonych im zadań.

Do Ciebie też należy sprawienie, żeby w zespole panowała atmosfera zaufania i odpowiednia komunikacja. Musisz wykazać się też kompetencją, tak aby pracownicy wiedzieli, że posiadasz fachową wiedzę. Wówczas będą wiedzieli, że naprawdę umiesz przewodzić, a w swoich opiniach kierujesz się wiedzą, a nie uprzedzeniami, czy stereotypowym podejściem.

Jak uniknąć kradzieży tożsamości?

0
Jak uniknąć kradzieży tożsamości?

Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że kradzież tożsamości to zagrożenie naprawdę powszechne, zwłaszcza w dobie Internetu oraz kart kredytowych, kiedy bardzo prosto można kogoś wyśledzić.

Jeżeli padniesz jego ofiarą, to wszystkie kredyty, raty i inne zobowiązania finansowe, które zostaną zaciągnięte na Twój koszt, mogą spowodować, że wpadniesz w spore kłopoty. Warto jednak wiedzieć, że istnieje parę prostych sposobów na to, aby uniknąć kradzieży tożsamości. To właśnie one:

Zawsze chroń swój PESEL.

Jeżeli nie ma takiej potrzeby, to nikomu go nie podawaj. Jeśli ktoś Cię o niego prosi, to koniecznie zapytaj, po co jest mu potrzebny Twój numer PESEL i czy jego podanie faktycznie jest niezbędne.

Pod żadnym pozorem, nie wolno Ci podawać numeru PESEL, ani numeru dowodu osobistego, komuś kto prosi o te informacje przez telefon. Nie masz żadnej pewności, kim tak naprawdę jest Twój rozmówca. Jeżeli masz jakieś wątpliwości, to zawsze możesz wziąć numer od rozmówcy i później oddzwonić. Tak samo nie możesz podawać numeru PESEL, ani żadnych innych ważnych danych w wiadomości e-mail.

Dobrą inwestycją będzie niszczarka papieru.

Nigdy nie wolno wyrzucać do kosza takich dokumentów, jak: wyciągi z kont bankowych, wnioski o kredyty, dowody wpłaty kartką kredytową, czy kwity bankowe, jeśli nie zostały przez Ciebie podarte na malutkie kawałki. Byłbyś zaskoczony, gdybyś wiedział, jak wiele informacji można znaleźć na Twój temat w koszu na śmieci.

Systematycznie zmieniaj PIN-y oraz hasła.

Nie wolno Ci używać jako hasła swojej daty urodzin, ani imion członków rodziny. Nie możesz także dawać nikomu dostępu do Twojego konta, tak samo jak niedopuszczalne jest wpisanie PIN-u na kartkach przyczepionych do karty bankomatowej czy kredytowej!

Jak uniknąć kradzieży tożsamości?

Uważnie przeglądaj wyciągi z konta i z kart kredytowych.

Warto poświęcić te parę minut w ciągu każdego miesiąca, bo wówczas masz szansę znalezienia nieprawidłowości. Jeśli takie się pojawią, natychmiast musisz zadzwonić do banku, aby zgłosić nadużycie.

Bezzwłocznie też musisz zgłosić zaginięcia, albo kradzież dowodu osobistego czy karty kredytowej. Musisz to zrobić w banku i na komisariacie policji. Wówczas Twoje konta zostaną zablokowane, a złodziej nie będzie miał już szansy skorzystać z Twoich dokumentów, aby móc zaciągnąć kredyt czy zrobić jakieś zakupy na raty.

Natychmiast musisz złożyć zgłoszenie na policję, jeśli zakładasz, że mogłeś paść ofiarą kradzieży tożsamości.

Ważne jest także to, abyś zapobiegał kradzieży tożsamości w miejscu pracy. Nie podawaj nikomu loginów i haseł, do komputera, kont czy programów. Co jakiś czas zmieniaj hasła, w taki sposób, aby były zgodne z zasadami bezpieczeństwa. Jeżeli odchodzisz od miejsca pracy na dłużej, to koniecznie pamiętaj, aby się wylogować.

Pod żadnym pozorem, nie wolno Ci ustawiać zapamiętywania haseł w przeglądarce internetowej, ani zapisywać ich w łatwo dostępnych miejscach, takich jak chociażby dysk na komputerze. Im lepiej będziesz chronił swoje dane, tym większa będzie szansa, że uchronisz się przed kradzieżą tożsamości.

Czym jest dochód pasywny?

Czym jest dochód pasywny?

Dość często media mówią o „dochodzie pasywnym”, który ma być formą pozyskiwania pieniędzy. Warto więc wiedzieć, co to jest i jak go uzyskać. Jest to dochód, który uzyskujemy w równych odstępach czasu bez nieustannego angażowania swoich sił. Ci, którzy osiągają taki dochód, nazywani są rentierami.

Aby mieć taki zysk, trzeba na początku wykonać jakąś pracę, czyli np. kupić nieruchomość.

Najczęstszą formą dochodu pasywnego, okazują się odsetki z depozytów bankowych. Oddajemy do banku część pieniędzy, na określony czas, a za to, otrzymujemy comiesięczne, albo jednorazowe odsetki, według umowy. Oczywiście jest to lokata terminowa. Możemy założyć też bezterminową i wówczas nie będzie terminu zakończenia jej działania, a odsetki otrzymujemy co miesiąc. Na takiej samej zasadzie, mogą też działać konta oszczędnościowe.

Inną propozycją na pozyskanie dochodu pasywnego, będzie reklama w Internecie. Spore zyski mają ci, którzy posiadają popularną stronę internetową, bloga, albo kanał youtube. Reklamy mogą mieć też formę: banera, buttonów, billboarda, skycraperów, albo boxów z buttonami. Jeśli ktoś kliknie w tekst reklamy, będzie przeniesiony na stronę reklamodawcy.

Czym jest dochód pasywny?

Jeszcze inną okazją, dającą nam dochód pasywny będzie wynajem nieruchomości. Jest to najprostsze, jeśli już posiadamy jakąś nieruchomość. Jeśli nie, będziemy musieli ją zakupić, aby później oddać pod wynajem.

Można wówczas wynająć jako powierzchnia do zamieszkania, albo prowadzenia usług, im większa będzie powierzchnia, tym większy będzie później taki dochód pasywny. Jeśli jesteśmy właścicielami działki, możemy wybudować na niej budynek, a następnie go wynajmować. Jednak musisz pamiętać, że to Twoim obowiązkiem, będzie dbanie o nieruchomość i jej otoczenie, wykonywanie remontów i napraw.

Musisz się też liczyć z tym, że mogą się pojawić nieuczciwi lokatorzy, którzy nie będą chcieli płacić, a to może oznaczać spore kłopoty. Dlatego też, dokładnie musisz się zastanowić, czy chcesz wchodzić w takie coś i czy w razie pojawiających się problemów, będziesz potrafił sobie poradzić. Oczywiście należy też naliczać i odprowadzać podatek od takiego wynajmu, do Urzędu Skarbowego, bo w przeciwnym razie zostaną na Ciebie nałożone kary.

Warto też popatrzeć na marketing sieciowy, który polega na polecaniu produktów albo usług. Wówczas sprzedawca otrzymuje określony w umowie % od dokonanej sprzedaży, a do tego może budować własną sieć dystrybutorów, gdzie otrzymuje dochód od każdego kolejnego zamówienia.

Taki marketing uważany jest za przyszłość biznesu, bo daje wszystkim równe szanse. Nie jest ważne wykształcenie, płeć, język obcy, ani wiek. Może pracować tutaj każdy, kto chce osiągnąć sukces.

Do tego, pracuje się o dowolnej porze, bez żadnych ograniczeń. Każdy jest dla siebie szefem i decyduje o tym jak pracuje, z kim pracuje, ile czasu i w jakich godzinach. To jest bardzo luźna forma zarobkowania, która jednocześnie jest bardzo skuteczna, i może zapewnić spore dochody. Dlatego też, coraz więcej osób jest zainteresowanych zaangażowaniem się w nią.

Jak promować swoje usługi w Internecie?

0
Jak promować swoje usługi w Internecie?

Jeśli prowadzisz firmę, to musisz zdobywać klientów. Pamiętaj jednak, że zawsze najlepsi są ci, z „polecenia”. Jeśli drogą pantoflową będzie docierało do nas wielu klientów, to firma będzie się dobrze rozwijała. Jednak czasem potrzeba lat, aby zyskać odpowiednią reputację i lojalnych klientów.

Jeśli nie mamy tyle czasu, to jak powinniśmy sami promować swoje usługi? Oczywiście w Internecie, bo tutaj coraz więcej osób poszukuje usług ze swojego miasta. Przeczytaj poniższe wskazówki, a będziesz wiedział jak zabrać się za promocję biznesu korzystając z możliwości, jakie daje Internet.

WŁASNA STRONA INTERNETOWA

Przede wszystkim musisz mieć stronę internetową. Nie ma tu znaczenia, czy klient będzie miał przyjeżdżać do Ciebie, czy będziesz świadczył usługi u niego, strona musi być. Wtedy będą mogli znaleźć Twój numer telefonu, a wpisane tam dane, podniosą Twoją wiarygodność. Strona musi być przede wszystkim czytelna i przystępna, a jej wykonanie nie musi pociągać za sobą dużych pieniędzy. Możesz wykupić serwer i domenę, a potem zainstalować bezpłatny system portalowy, jak np. WordPress.

Na stronie muszą się znaleźć:
– Dane kontaktowe
– Rodzaj i rzetelny opis usług
– Doświadczenie oraz w miarę możliwości zdjęcia prac
– Twoje zdjęcie, które pomoże stworzyć więź z klientami, bo będą wiedzieli, z kim mają do czynienia.
– Pozwól na zamieszczenie komentarzy, bo przy zadowolonych klientach, będą się pojawiać dobre referencje.

ZAŁÓŻ BLOGI

Warto też stworzyć bloga, który pomoże Ci w promowaniu firmy. Będzie on darmową wizytówką w Internecie, dlatego musisz zamieścić tam adres i nazwę Twojej firmy. W adresie zamieść także słowa związane z wykonywanymi przez Ciebie usługami, bo wówczas łatwiej będzie takiego bloga wyszukać po frazie.

W opisie bloga, możesz zamieścić szczegółowe rodzaje usług, które oferujesz. Im więcej tekstów będzie miał blog, im częściej będziesz coś na niego dodawał, tym częściej będzie w wynikach wyszukiwania i tym więcej klientów możesz zdobyć. Wszystkie Twoje wpisy muszą być oryginalne, nie możesz tworzyć plagiatów, jednak pamiętaj, aby wpisać co robisz, gdzie, jakie masz doświadczenie.

Musisz przynajmniej dwa razy w tygodniu dodawać coś na bloga i linkować do nich. Poza tym, musisz dodać bloga do wyszukiwarki Google.

PISZ KOMENTARZE NA FORACH, KOMENTUJ CZYJEŚ ARTYKUŁY

Nawet zwyczajne pisanie komentarzy, może dać niesamowite efekty. Nie możesz rzecz jasna wpisywać komentarzy w stylu: „najlepszy hydraulik w Poznaniu” + link. Takie coś nie zadziała, bo ludzie na to nie spojrzą, a moderatorzy usuną. Lepiej pisz w osobie trzeciej, zamieszczając opis problemu jako osoba X, a następnie jako osoba Y wpisz poradę i poleć usługi fachowca (oczywiście swoje). Najlepiej będzie jeśli będziesz udawał osobę z zewnątrz. Takie działania to kryptoreklama, która może być naprawdę skuteczna.

Jak promować swoje usługi w Internecie?

PISZ ARTYKUŁY

Warto także pisać artykuły, które będą świetnym sposobem na reklamę. Będziesz też sprawiał przez to wrażenie znanego fachowca, który zna się na sprawie na tyle, że może pisać na dany temat porady. Oczywiście na napisanie artykułu potrzeba czasu, jednak pamiętaj, że będzie on w Internecie dłużej, niż plakaty na słupach, czy ulotka w rękach klienta. To się naprawdę opłaci, w założeniu długoterminowym.

DODAJ SWOJĄ WIZYTÓWKĘ

Jest wiele miejsc, na zamieszczenie wizytówki i reklamę. Jeśli serwis jest bezpłatny, to koniecznie musimy tam zamieścić informacje o sobie. Jeśli płatny, przemyśl czy się to opłaci. Warto wybierać też popularne i znane serwisy, bo wówczas masz pewność, że więcej ludzi na nie wchodzi. Wybieraj też portale, które skupiają się na promowaniu usług, które ty oferujesz.

Jak przyciągnąć klienta?

Jak przyciągnąć klienta?

Nie ma znaczenia, czy prowadzisz biznes tradycyjny, czy przez internet. Zawsze jest kilka rzeczy, które trzeba zrobić. Przeczytaj poniższe punkty, a dowiesz się, w jaki sposób pozyskać klientów i zwiększyć dochody.

Jasno określ, dla kogo jest Twoja oferta.

Przede wszystkim musisz mieć grupę docelową. Sprawdź, kto odniesie największą korzyść z Tego, że skorzysta z Twojej oferty. Tylko mając klienta docelowego, możesz liczyć, że Twoja strategia marketingowa będzie udana. Specjalizacja podejścia, zwiększy czynnik konwersji, a do tego, pomoże znaleźć lojalnych klientów i ulepszać proponowany produkty, czy usługę.

Zrozum, czego oczekują klienci.

Kiedy masz już grupę docelową, musisz wiedzieć, czego tak naprawdę potrzebuje, o jakich osiągnięciach marzy i co nie daje im spać. Bez tego żadna Twoja reklama nie ma szans, bo klienci kupują to, co chcą, a nie to co według Ciebie będzie im niezbędne. Im lepiej poznasz grupę docelową, tym lepszą będziesz miał strategię sprzedaży.

Dostosuj swoją ofertę do klientów.

Jeśli poznasz rynek docelowy, bez trudu będziesz wiedział, jakiego rezultatu po Twoim produkcie spodziewają się klienci. Im będziesz bliżej ich oczekiwań, tym lepsze będziesz miał wyniki. Dlatego staraj się ulepszać produkt, aby spełniał potrzeby klientów. Jeśli zrobisz to dobrze, to zwiększą się wyniki sprzedaży. Nie będziesz zmuszony nikogo nakłaniać na siłę do zakupów. Ludzie nie kupują, bo coś zrozumieli. Oni kupują, gdy czują się rozumiani.

Przygotuj ofertę nie do odrzucenia.

Co daje Twój produkt? Co klient musi dać Tobie, aby go otrzymać? Musisz znać odpowiedź na te pytania, aby odnieść sukces. Oferta musi być sformułowana w konkurencyjny sposób, aby ludzie chcieli ją kupić. Warto jest zawrzeć oferty w jednym zdaniu, które będzie stanowić podstawę innych działań marketingowych.

Wyjdź do klientów docelowych.

Gdzie zazwyczaj spotykają się ludzie, którzy mogą się zdecydować, na zakup Twojego produktu? Na jakie fora wchodzą, jakie gazety czytają? Jeżeli zrobiłeś właściwe badania marketingowe, to znasz odpowiedzi na te pytania. Teraz trzeba wyjść do klientów, zaprezentować im ofertę, której nie dadzą rady odrzucić. Nawiązuj kontakt przez reklamy, rozmowy, komentarze na forach, bądź wszędzie tam, gdzie oni są dostępni.

Jak przyciągnąć klienta?

Sprawdzaj skuteczność twoich działań.

Zrobiłeś badanie marketingowe, opracowałeś wspaniały produkt i pokazałeś swoją ofertę. Teraz musisz systematycznie sprawdzać, czy przyjęta przez Ciebie strategia jest skuteczna. Jak to zrobić? Zautomatyzuj i usystematyzuj proces sprzedaży. Śledź wyniki, aby wyciągnąć wnioski na temat działań dających sukces i na temat tych, które należy poprawić.

Domknij sprzedaż.

Ten krok zazwyczaj jest pomijany. Musisz się nauczyć, w jaki sposób nawiązywać wiążące kontakty handlowe. Czasami z przedstawicielami firm, będziesz musiał się spotkać osobiście. Czasami cały proces może być zautomatyzowany. Ale nie będziesz miał interesu, jeśli nie będzie przepływu pieniędzy. W ofercie musisz podawać wyczerpujące informacje, tak aby klienci byli pewni swojej decyzji. Zautomatyzuj dostęp do informacji, poprzez strony internetowe, broszury, maile. Dzięki temu zwiększysz obszar działania i zaoszczędzisz czas.

Przedstaw inne oferty.

Sporą częścią Twojego zysku, będą ponowne zakupu, robione przez zadowolonych klientów, którzy wiedzą, że mogą na Tobie polegać. Przygotuj listę rzeczy, jakie możesz im oferować w odpowiedzi na potrzeby, które Ci przedstawiają. Stabilność firmy zapewnią wierni klienci. Umiejętne tworzenie oferty dodatkowych produktów, będzie mieć znaczenia, dla tego czy Twoja firma przetrwa.

Jak promować produkt?

0
Jak promować produkt?

Wszyscy z Twojej firmy, są bardzo podnieceni wpuszczaniem na rynek nowego produkty. Ważne jednak jest to, czy klienci również będą podzielać Twój entuzjazm. Dlatego trzeba go, odpowiednio wypromować.

Przede wszystkim, marketing nowego produktu, musi się opierać na ocenie samego produktu i rynku, na który ma on trafić. Nawet minimalne ulepszenie w procesie tworzenia produktu, dodatkowo wzmocni jego efektywność wprowadzenia na rynek. Masz tylko jedną szansę wprowadzenia nowego produktu, dlatego trzeba się starać, aby już na samym początku był on jak najlepszy.

Wygląd i opakowanie.

Warto inwestować w wygląd i opakowanie produktu, zwłaszcza że wygląd to 90% sprzedaży. Musi on przyciągać wzrok, inspirować umysł, nawet jeżeli sprzedajesz zupełnie zwyczajną rzecz. Sprawdzić trzeba trendy na rynku designerskim i sprawdzić, jak wyglądają produkty konkurencji.

Przemyśleć też trzeba, czy możesz spowodować, aby Twój produkt wyglądał lepiej, niż ten u konkurencji. Warto też będzie zainwestować w odpowiedniego grafika, aby zaprojektował on odpowiednie opakowanie do produktu. Jeżeli będzie to mała inwestycja, może się okazać, że opakowanie będzie promocją samą w sobie, a będzie ona trwała tak długo, jak długo dana rzecz będzie na rynku.

Wprowadzenie produktu na rynek.

Kiedy przygotowywanie produktu już się zakończyło, przychodzi czas na promowanie go w środowisku branżowym. Mogą się tutaj przydać branżowe targi, na których będziemy mogli zaprezentować innym ludziom nasz produkt, a będziemy wiedzieli, że są to osoby zainteresowane daną gałęzią przemysłu.

Targi nigdy nie są drogim sposobem na marketing produktu, a możemy dzięki temu naprawdę sporo zyskać, zwłaszcza jeśli nasza sieć marketingu i sprzedaży jest jeszcze słabo rozwinięta.

Wprowadzenie produktu do obrotu.

Kiedy już udało się nawiązać pierwsze kontakty i pokazać produkt niewielkiej grupie klientów, to można przygotować się, na wypuszczenie go na szerszy rynek konsumencki. Nie ma znaczenia, czy ma to być rynek lokalny, czy globalny, zawsze musisz skupić się na czterech kanałach marketingowych:

Internet, który jest idealnym miejscem na szeroko zakrojoną i jednocześnie stosunkowo tanią kampanię marketingową. Warto zainwestować w stronę internetową, która będzie promować produkt, udzielać informacji na blogach, korzystać z linków sponsorowanych.
Video. Warto zacząć współpracę z kimś, kto zawodowo pomoże ci nagrać filmik, który pokaże plusy Twojego produktu.

Jak promować produkt?

Może to być krótki film, ale musisz go umieścić na stronie internetowej, a jeśli masz taką możliwość, bo posiadasz odpowiednie finanse, to możesz go również puścić w telewizji. Musisz wiedzieć, do jakiej grupy docelowej kierujesz produkt, bo tylko wtedy film do niej trafi.

Radio jest nieustannie dobrym kanałem marketingowym, przy niskich kosztach emitowania reklamy. Specjaliści pomogą Ci przygotować reklamę do wypromowania produktu.
Prasa. Musisz zrobić analizę rynku docelowego. Gazeta lokalna może być lepszym pomysłem, niż jedna reklama w gazecie ogólnopolskiej. Wszystko zależy od produktu. Pomyśl, czy nie zainwestować w plakaty i ulotki rozsyłane do określonej grupy klientów.

Informuj klientów o nowym produkcie, przez każdy z tych kanałów marketingowych.

Jednak przed rozpoczęciem promocji, dokładnie sprawdź rynek. Może się okazać, że łatwiejsze będzie wyszukanie niszy na rynku, która czeka na oferowany przez Ciebie produkt.

Jak reklamować firmę?

0
Jak reklamować firmę?

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że dobrze przygotowana reklama potrafi zdziałać naprawdę bardzo wiele. Nawet jeżeli Twoja firma działa już na rynku od wielu lat, to nie uda Ci się na nim utrzymać dłużej, jeśli nie będziesz miał żadnej reklamy. To właśnie sprawia, że jeśli masz już firmę, albo właśnie myślisz o jej założeniu, to koniecznie musisz poznać parę podpowiedzi odnośnie tego, w jaki sposób się skutecznie reklamować.

Jeżeli masz małą firmę, a dodatkowo jeszcze obejmuje ona swoim działaniem, stosunkowo niewielki obszar, to koniecznie powinieneś skupić się na roznoszeniu ulotek po domach. To w tym przypadku będzie najskuteczniejsza reklama. Pamiętać jednak musisz, że taka ulotka musi przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. A więc przede wszystkim, musi być czytelna i przejrzysta, tak aby każdy zrozumiał, co dokładnie reklamuje taka ulotka.

Świetnym pomysłem, może być także reklama zamieszczona w lokalnej gazecie, albo w telewizji. Jednak ta opcja sprawdzi się, jeśli już trochę działamy na rynku i mamy odpowiednie fundusze, ponieważ dla firm rozpoczynających działalność, może się okazać, że taka forma reklamy jest zbyt droga.

Skutecznym sposobem na reklamę, może być także samochód oklejony reklamami Twojej firmy. Jeździsz nim po mieście, więc sporo ludzi będzie miało szansę dowiedzieć się o Twojej firmie. Musisz jednak pamiętać, aby znajdował się na samochodzie numer do Twojej firmy, tak aby każdy, kto zainteresuje się Twoją ofertą, bez najmniejszego problemu mógł się z Tobą skontaktować.

Warto też na samym początku, przygotować sobie szczegółową listę klientów, na których naprawdę bardzo Ci zależy. Wówczas powinieneś przygotować dla nich specjalną prezentację swojej propozycji, tak aby poczuli się oni przez Ciebie wyróżnieni. Warto tutaj także dopilnować tego, abyś mógł taką ofertę przedstawić osobiście, bo wówczas taka rozmowa może przynieść lepsze rezultaty. Jednak jeśli nie będzie to możliwe, to zawsze możesz spróbować, zrobić to poprzez telefon, albo telekonferencję.

Obowiązkowo i to już na samym początku, musisz pomyśleć o założeniu strony internetowej. Dzisiaj, bez odpowiednio zaprojektowanej strony internetowej nie będziesz miał szansy z wybiciem firmy.

To właśnie w Internecie potencjalni klienci poszukują firm, które będą w stanie zaspokoić ich potrzeby, a co się z tym wiąże, Ty też tam musisz mieć swoje miejsce. Pamiętaj jednak, że taka strona musi być przejrzysta, łatwa w obsłudze, a dodatkowo jeszcze musi posiadać wszystkie niezbędne informacje na temat Twojej firmy.

Jak reklamować firmę?

Warto także wynająć powierzchnię reklamową, aby wypromować firmę. Najlepiej będzie, jeżeli będzie się ona znajdowała blisko krzyżówki ze światłami. Wówczas możesz być pewny, że kierowcy czekający na zmianę świateł, zaczną czytać reklamy, które znajdują się w ich pobliżu. To samo też dotyczy przechodniów.

A to oznacza, że płacąc raz za reklamę, co chwilę masz możliwość dotarcia do nowej grupy potencjalnych klientów.

Reklama w internecie. Musisz się nad nią pochylić, jeśli pozostałe sposoby, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Musisz jednak pamiętać, że przy małych i lokalnych firmach, może się ona okazać dość droga, a dodatkowo jeszcze może być mało efektywna. Najlepiej się sprawdzi, jeśli chcesz wejść na rynek ogólnopolski.

Jak reklamować sklep internetowy?

0
Jak reklamować sklep internetowy?

Dzisiaj Internet, jest niezwykle ważnym środkiem komunikacji, a co ważne przenika do różnych dziedzin życia i działalności człowieka. Jeśli firma nie istnieje w Internecie, to tak, jakby nie istniała w ogóle.

Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy zakładają sklepy internetowe, które są wsparciem tradycyjnych kanałów kontaktów z klientami, a czasami jako samodzielne miejsce sprzedaży. Taka sprzedaż przez Internet, daje szansę dotarcia do ogromnej grupy klientów, przy minimalnych kosztach prowadzenia takiego sklepu.

Jeżeli przeczytasz tych kilka rad, to będziesz wiedział, jak skutecznie wypromować taki sklep w sieci.

Pozycjonowanie.

Jeżeli decydujesz się na reklamę w Internecie i możesz sobie na to pozwolić finansowo, to najlepsze będzie pozycjonowanie. Chodzi o takie optymalizowanie treści witryny, aby wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarkach. Jest to ważne, bo spora część klientów otwiera tylko pierwsze pozycje, które im się wyświetlają, a ich znikoma ilość zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Im wyżej jesteś, tym więcej osób wejdzie na Twoją stroną, dlatego warto być w pierwszej trójce.

Reklamy sponsorowane Google AdWords.

Skuteczne może się też okazać korzystanie z tzw. reklam sponsorowanych Google AdWords. Google daje szansę reklamowania się na dwa sposoby:
– w wynikach wyszukiwania Google oraz innych witryn w sieci wyszukiwania
– w sieci partnerskiej.

Reklamy w wyszukiwarce Google i witrynach będą reklamami tekstowymi, które są opisane jako linki sponsorowane. Widać je po prawej stronie wyników wyszukiwania oraz na pierwszych trzech pozycjach. Reklamy w sieci partnerskiej mają formę tekstową, albo graficzną, a co więcej pojawiają się na witrynach odpowiadających tematycznie naszej usłudze.

Ich skuteczność będzie polegała na kontekstowym kierowaniu. Reklama pojawia się, gdy użytkownik wpisuje frazy pasujące do użytych w naszej reklamie słów kluczowych, lub gdy treść witryny pasuje do profilu naszej firmy. Trafiamy wówczas, do tych najbardziej zainteresowanych klientów. Sami określamy budżet na kampanię, ale nie ma ustalonych minimalnych kosztów, jakie musimy ponieść.

Taką kampanię możesz zrobić samodzielnie, jeśli założysz konto na www.adwords.google.pl, albo zatrudnić do tego specjalistów.

Branżowe katalogi firm.

Pomyśl o zamieszczeniu informacji w katalogach firm. Są katalogi ogólne z wszystkimi firmami i takie skupiające się na określonej branży. Warto zamieścić jak najwięcej takich wizytówek, zwłaszcza jeśli możemy tam dodać też adres naszej strony internetowej.

Jak reklamować sklep internetowy?

Pasaże handlowe.

Jeśli mamy mały sklep internetowy, warto dołączyć do pasaży handlowych, które segregują sklepy według kategorii usług. Jesteśmy wyświetlani razem z konkurencją, ale mamy pewność, że zainteresowani klienci trafią na naszą ofertę. To dobre rozwiązanie, bo takie pasaże proponują też niedrogie, gotowe sklepy z których możemy skorzystać, jeśli nie mamy jeszcze swojego sklepu internetowego, a chcemy tak sprzedawać nasze produkty.

Serwisy aukcyjne i porównywarki cen.

Tutaj najbardziej liczy się Allegro, które umożliwia posiadanie sklepu internetowego w oparciu o dostarczone przez nie oprogramowanie, albo możemy nasz sklep przyłączyć do portalu. Czasami możemy też sklep umieścić w porównywarce cen, dzięki czemu klient zobaczy, gdzie najbardziej będzie mu się opłacało zrobić zakupy.

ZOBACZ TEŻ