Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

0
Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

Czasami jest tak, że chcemy kogoś namówić na zrobienie czegoś, na wprowadzenie w życie naszego planu, chcemy komuś pokazać, że mamy rację, jeśli chodzi o dany temat. Niestety niejednokrotnie taka próba przekonania kogoś do swojego sposobu myślenia, kończy się kłótnią, która nie prowadzi do niczego dobrego, ponieważ każda ze stron sporu upiera się przy swoich założeniach i żadna nie chce odpuścić.

Taka sytuacja ma miejsce zazwyczaj z dwóch powodów. Jeden, to święte przekonanie, że to ja mam rację, a ta druga strona się myli. Drugi powód jest związany z tym, że chcemy zachować twarz i swoją dumę, więc nie chcemy zmienić swojego zdania. Warto jednak wiedzieć, że stosując odpowiednie techniki działania, możesz wpłynąć na sposób myślenia innej osoby, a nawet na to, jakie opinie ona wyraża.

Jeżeli chcesz wygrać kłótnię, to przede wszystkim musisz zrobić wszystko, aby jej uniknąć.

Ważne jest to, abyś pokazał, że szanujesz zdanie rozmówcy. Najgorsze co możesz zrobić w takim przypadku, to użyć stwierdzenia typu : „mylisz się”, „jesteś w błędzie”, „nie masz racji”. Jedyne co osiągniesz, to pokazanie w trochę taki ukryty sposób, że to co mówi Twój rozmówca, dla Ciebie jest po prostu głupie.

Każdy może popełnić błąd, nawet Ty! Jeżeli się mylisz, to należy się do tego przyznać szybko i zdecydowanie. Odwlekanie tego w czasie nie da żadnych pozytywnych efektów.

Dopilnuj, aby zaczynanie przez Ciebie rozmowy, odbywało się w przyjazny i miły sposób. Tylko wtedy będzie szansa na to, że nasz rozmówca zechce nas wysłuchać i że nie będzie się zamykał na to, co mamy mu do powiedzenia.

Używaj takich argumentów i mów w taki sposób, aby doprowadzić do sytuacji, w której Twój rozmówca, szybko odpowie „tak”, na to, co od Ciebie usłyszy.

Doprowadzić musisz także do takiej sytuacji, w której osoba, którą chcesz przekonać do swoich racji, będzie mówiła za Ciebie. Ty mów jak najmniej, to ona ma być tak poruszona tym co od Ciebie usłyszała, że sama zacznie mówić dokładnie to samo, tylko swoimi słowami.

Musisz także zrobić wszystko, aby tak poprowadzić rozmowę, że w pewnym momencie Twój rozmówca dojdzie do wniosku, że cały pomysł, wyszedł nie od Ciebie, ale tak naprawdę od niego.

Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

Warto także próbować postawić się w pozycji Twojego rozmówcy. Tak abyś spojrzał na dany problem jego oczami, bo wówczas będzie Ci łatwiej zrozumieć jego postawę.

Staraj się być zawsze pozytywnie nastawiony do czyichś pomysłów i opinii, bo wówczas taka osoba chętniej wysłucha też Ciebie.

Podczas takiego przekonywania, warto się także odwołać do szlachetnych pobudek, aby przekonać rozmówcę, że tylko naprawdę wartościowi ludzie, niepotrafiący przejść obojętnie obok czyjejś krzywdy, są w stanie podjąć takie działania.

Mówiąc o swoich pomysłach wyolbrzymiaj je, mów o nich energicznie, żywiołowo, nadawaj im niesamowitą siłę.

Czasami też warto rzucić wyzwanie, aby taka osoba podjęła się chociaż próby przyjęcia Twojego stylu myślenia i spróbowała zrobić to, o czym Ty mówisz.

 

Jak zwiększyć produktywność pracowników?

Jak zwiększyć produktywność pracowników?

Jeżeli nasza firma ma odnieść sukces, to cały czas musimy mieć na uwadze ostateczne cele, jakie chcemy osiągnąć, a także to w jaki sposób powinniśmy do nich dążyć. Dlatego też nie możemy zapominać, że jednym z najważniejszych czynników, które będą miały wpływ na rozwój naszej firmy, będzie to, jakich mamy pracowników i jak bardzo są oni zaangażowani w wykonywanie codziennych obowiązków zawodowych. Warto więc pomyśleć, jak zmotywować podwładnych do tego, aby ich zaangażowane było większe, bo wówczas też będziemy mieli większy wpływ na ich produktywność, a to ostatecznie przełoży się także na sukcesy naszej firmy.

Na początek trzeba prowadzić motywacyjny system nagradzania. Jeśli ich wynagrodzenie będzie powiązane z wynikami w pracy, to możemy być pewni, że lepiej będą przykładali się do wykonywanych obowiązków.

Oczywiście w takim systemie nie może być stawki godzinowej, dlatego może on być wprowadzony tam, gdzie jesteśmy w stanie dokładnie zmierzyć pracę podwładnego. To ile produktów zapakuje, albo ile faktur wprowadzi w ciągu dnia do systemu. Warto się zastanowić nad takim wprowadzeniem wynagrodzenia, jeśli tylko jest to możliwe, bo wówczas może się okazać, że nasza firma wiele na tym rozwiązaniu zyska.

Podwładny musi widzieć, że jego starania nie idą na marne i że są doceniane. Dlatego warto mu pokazać, że za dobrze wykonaną pracę oferowane są różne bonusy w postaci premii czy awansu. Wówczas produktywność się zwiększy i wyniki się poprawią. Najgorsze co może być dla pracownika, to jego przekonanie, że nie jest doceniany i jest w ślepym zaułku z którego należy się wydostać.

Należy zapewnić podwładnym sprzęt odpowiedniej jakości. Nie można dopuścić, aby pracowali na czymś przestarzałym, co nie pozwala na osiągnięcie lepszych wyników, czy większej wydajności. Takie odbieranie szansy na lepsze efekt może sprawić, że pracownicy stopniowo będą coraz mniej zaangażowani w wykonywanie danego zadania.

Jak zwiększyć produktywność pracowników?

Warto pomyśleć czy nie dopuścić pracowników do zysków, jakie uzyskuje firma. Jeśli będą dostawali jakiś procent od dochodu, który wypracuje firma, to będą mieli większą motywację do bardziej wytężonej pracy. Im wyższy dochód firmy, tym większy dodatek do podstawowego wynagrodzenia pracownika, a takie dodatkowe pieniądze mogą być świetną motywacją.

Trzeba także pomyśleć o niefinansowym nagradzaniu pracowników za pracę, ponieważ dla wielu z nich motywujące może być społeczne uznanie. Dlatego warto za szczególne wyróżnienia wręczać: certyfikaty, dyplomy, puchary, można pomyśleć o zagwarantowanym miejscu na parkingu pod firmą, w pobliżu wejścia do niej, a także o publicznej pochwale.

Jeżeli chcesz, aby produktywność pracowników była utrzymywana na wysokim poziomie, to zadbaj, aby mieli odpowiednio długie przerwy. Wówczas będą mogli się zresetować, odpocząć, może się okazać, że podczas rozmów przyjdą im do głowy jakieś ciekawe pomysły. To sprawi, że do pracy wrócą z nową werwą i łatwiej będzie im utrzymać produktywność i zaangażowanie na odpowiednio wysokim poziomie.

Jak zbudować efektywny zespół?

0
Jak zbudować efektywny zespół?

W każdej firmie przychodzi czas, kiedy trzeba skompletować zespół, a także zadbać o pozytywne relacje, które będą panowały między jego członkami. Niestety przedsiębiorcy bardzo często nie przywiązują wagi do tego typu spraw, a przecież mają one spore znaczenie, dla prawidłowego działania firmy.

Jeżeli poznamy kilka kroków, odnośnie tego co zrobić, aby taki zespół był efektywny, to nie będziemy z tym mieli najmniejszego problemu.

Szefostwo jasno musi dać do zrozumienia, jakie są cele do osiągnięcia, ale także to, jakich efektów się oczekuje od zespołu, przy zainwestowaniu w niego odpowiednich środków, takich jak ludzie, czas oraz pieniądze.

Osoby należące do zespołu muszą rozumieć, po co został on utworzony, a także jaka jest jego funkcja, w osiągnięciu założeń firmy.

Trzeba tak dobrać członków, aby byli oddani pracy grupowej i celom firmy. Muszą rozumieć misję, która jest im powierzona i fakt, że przełoży się ona na dobro firmy i ich kariery.

Zespół musi być dobierany na podstawie zdolności, umiejętności, wiedzy, a także zapału do pracy, jego członków.

Zespół musi mieć swój charakter. Mieć własną wizję i strategie, które będą zgadzały się z wizją przedsiębiorstwa i zleconym zadaniem. Muszą wiedzieć, jaka ciąży na nich odpowiedzialność, a także jakie mają ograniczenia.

Jego członkowie muszą czuć, że mają zadanie do wykonania, ale trzeba im dać przestrzeń, na wykonywanie ich własnych pomysłów, tak aby ich nie ograniczać, jeśli nie jest to absolutnie potrzebne.

Trzeba stworzyć, zrozumiały dla każdego członka, sposób raportowania i mierzenia osiągnięć zespołu. Należy też w nim ustalić hierarchię, w której lider będzie odpowiedzialny za nadzór nad projektem i składanie raportów.

Systematycznie też trzeba robić spotkania z członkami zespołu, na których każdy będzie mógł się podzielić pomysłem, na usprawnienie jego pracy. Ważne jest też to, aby członkowie nawzajem przypominali sobie o obowiązku zakończenia powierzonego zadania, w z góry określonym terminie.

Jak zbudować efektywny zespół?

Członkowie zespołu, muszą wiedzieć, że sukces osiągną tylko wtedy, gdy będą ze sobą współpracować. Choć ich indywidualnie wykonywane zadania, przyczynią się do uzyskania wyznaczonego celu. Muszą też umieć rozwiązywać konflikty, pozytywnie się ze sobą komunikować, a także wspólnie podejmować decyzje, które będą najlepsze dla całej grupy.

Ważna będzie też otwarta komunikacja i prawidłowa wymiana informacji. Trzeba odpowiednio nagradzać dobre wyniki, ale też od razu rozwiązywać konflikty, które się pojawiają. Członkowie takiej grupy muszą się wspierać, a także posiadać umiejętność przekazywania krytyki, która będzie konstruktywna.

Na ile to możliwe bez uszczerbku dla zleconego projektu, członkowie grupy, powinni być namawiani do kreatywnego myślenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się pozytywnie projektowi.

Ważne jest też to, aby zespół wiedział, że może liczyć na ciągłe wsparcie i zasoby niezbędne do wykonania pracy. Trzeba go też nagradzać za sukcesy, które już udało mu się osiągnąć. Dzięki temu, członkowie lepiej będą pracowali, a także będą odczuwać dumę z tego, że należą do tak wspaniałego zespołu.

Jak zarządzać handlowcami?

0
Jak zarządzać handlowcami?

Powiększenie zysków ze sprzedaży, to cel, który ma przed sobą każde przedsiębiorstwo. Przeważnie raz w tygodniu mają miejsce zebrania, na których manager sprzedaży, prezentuje zespołowi handlowców odpowiednią strategię sprzedaży. Jeżeli masz pod sobą taki zespół handlowców, to musisz nimi odpowiednio kierować, jeśli nie posiadasz w tym zakresie doświadczenia, to koniecznie musisz przeczytać poniższy artykuł.

Na początek musisz się dowiedzieć, co jest motywacją dla każdego z Twoich handlowców. Musisz przy tym pamiętać, że każdy z nich jest inny.

Dlatego należy ocenić osobiste powody ich pracy oraz określić cele, które pomogą im uzyskać to, do czego dążą. Jednak cele przedsiębiorstwa nie mogą być utożsamiane z osobistymi celami konkretnych podwładnych. Zawsze pracownik, będzie pracował ciężej, jeśli będzie miał osiągnąć swój cel, niż wtedy, gdy cel będzie odgórnie nakreślony i nałożony przez kierownictwo.

Koniecznie trzeba przygotować spis czynności sprzedażowych, które powinni wypełniać Twoi handlowcy, w każdym dniu, tygodniu i miesiącu. Na liście obowiązkowo muszą się znaleźć takie działania jak: telefony do klientów, tworzenie sieci sprzedaży, pozyskiwanie zamówień od obecnych klientów, a także inne czynności, które będą powiązane z Twoją działalnością.

Warto zrobić dokładny plan osiągnięć Twojego zespołu. Wypisz dokładnie do jak wielu klientów mają zadzwonić w ciągu jednego dnia, jak wielu z nich odwiedzić, jaką ilością podpisanych umów, mają się pochwalić na koniec tygodnia, miesiąca itd.

Czy plan został wykonany, powinieneś sprawdzać, przy pomocy specjalnie opracowanego arkusza kalkulacyjnego. Wpisuj w nim osiągnięcia poszczególnych handlowców, kontroluj w jaki sposób radzą sobie z uzyskaniem wyznaczonych przez Ciebie zadań. Do tego, musisz planować, abyś sprawdzał realizację planu co tydzień, a jeśli pojawią się jakieś problemy, to należy je rozwiązywać z danym handlowcem na osobności, nigdy nie w towarzystwie pozostałych członków zespołu.

Dobrze zrobisz, jeśli zastosujesz zasadę, że zawsze na koniec tygodnia, handlowcy przedłożą Ci raporty z minionego tygodnia. Szczególnie powinni zaznaczyć ile telefonów do klientów wykonali, z iloma się spotkali, oraz jakie wyniki sprzedaży uzyskali.

Jak zarządzać handlowcami?

Warto też w każdym tygodniu robić spotkania, podczas których będziesz omawiał z każdym z handlowców tematy odnośnie jego skuteczności w realizowaniu planu sprzedaży.

Bądź pomocny przy realizowaniu planu. Przekaż im wiedzę, w jaki sposób zmienić potencjalnego klienta w klienta faktycznego, podpowiedz co mogą zrobić, aby polepszyć swoje rezultaty, przekaż im swoje sprawdzone, przynoszące odpowiednie efekty techniki sprzedaży. Handlowcy muszą czuć, że naprawdę jesteś zainteresowany tym, aby oni odnieśli swój osobisty sukces.

Systematycznie spotykaj się z całym zespołem sprzedaży. W czasie tych zebrań, rozmawiaj z całym zespołem o nowych technikach powiększania sprzedaży. Nie możesz podczas tych zebrań zawstydzać tych pracowników, którzy odnotowali niskie wyniki sprzedaży.

Jeżeli będziesz na bieżąco kontrolował wypełnianie planu sprzedaży, a dodatkowo co tydzień rozmawiał z zespołem, to pozytywnie zmotywujesz handlowców, a to doprowadzi do polepszenia ich wyników i uzyskania założonych celów.

Jak dobrze przygotować prezentację tematyczną?

Jak dobrze przygotować prezentację tematyczną?

Zazwyczaj, kiedy bierzemy udział w spotkaniach biznesowych albo naukowych, spotykamy się z wygłaszanym prezentacjami na różne tematy. Chociaż wydaje się, że zrobienie takiej prezentacji jest banalnie proste, to jednak musimy zdawać sobie sprawę z tego, że wymaga sporo pracy i zaangażowania. Przede wszystkim trzeba pilnować, aby taka prezentacja była spójna i interesująca, a do tego konieczne jest przestrzeganie paru istotnych zasad:

Jeżeli zamieścimy w niej zbyt dużo informacji, to nie będzie rozsądne posunięcie. Nie chodzi o przekazywanie wszystkich informacji jakie posiadamy, a tylko tych, które mogą przydać się naszym odbiorcom, a także te, dzięki którym uzyskamy założony przez siebie cel.

Na samym początku musimy powiedzieć słuchaczom, na jaki temat będzie nasze wystąpienie, a także jaka jest jego najważniejsza teza, w dalszej kolejności możemy przedstawić plan wypowiedzi. Ważne będzie to, abyśmy trzymali się założonego planu. W momencie, gdy będziemy przechodzić do kolejnych spraw, trzeba to zaznaczać w stylu „ A teraz powiem o…”. Warto też pamiętać o odpowiednim podsumowaniu każdej z części.

Pilnuj, aby prezentacja nie była zbyt długa, nie możesz też przekroczyć czasu, który był zaplanowany na daną prezentację. Koniecznie przećwicz parę razy taką prezentację w domu, powiedz wszystko na głos. Warto zrobić prezentację trochę krótszą, niż wynosi czas faktycznie na nią zaplanowany.

W czasie prezentacji musisz zwracać uwagę na swoją postawę podczas jej wygłaszania. Swoim wyglądem powinieneś wzbudzać sympatię i zaufanie u słuchaczy, bo ważny jest też efekt pierwszego wrażenia, a ten powinien być pozytywny.

Należy też wiedzieć, że w ciągu pierwszych paru minut słuchacze wyrabiają sobie o nas opinię, na podstawie: mimiki oraz gestów (55%), tego co mówimy (7%), brzmienia naszego głosu (38%). To powoduje, że musisz pamiętać o życzliwym wyrazie twarzy, umiarkowanej gestykulacji oraz wyprostowanej postawie. Jeżeli będziesz pokazywał swoje dłonie, to pokażesz, że jesteś otwarty i uczciwy. Zrezygnuj z trzymania długopisu, bo może to Twoim gestom przydać większej agresywności.

Ważny jest także kontakt wzrokowy ze słuchaczami. Nie wolno jednak skupiać się na jednym słuchaczu i wyłącznie do niego mówić, ponieważ reszta osób na sali, może poczuć się przez Ciebie zlekceważona.

Jak dobrze przygotować prezentację tematyczną?

Dostosuj język wypowiedzi do słuchaczy. Unikaj używania języka technicznego i słów zrozumiałych dla konkretnej branży, jeśli wiesz, że Twoi słuchacze do niej nie należą. Jeśli zdarzy się taka sytuacja, to musisz wyjaśnić to, co okaże się być niezrozumiałe dla słuchaczy.

Warto dopilnować, aby przygotowana przez nas prezentacja, była jak najbardziej szczegółowa i przedstawiała nasze zdanie na ten temat. Dobrze też będzie, jeśli nasze stanowisko na ten temat, będzie poparte przykładem z życia, bo to najlepiej przekona naszych słuchaczy.

Możesz przygotować prezentację multimedialną, jednak warto się wcześniej upewnić, czy na sali będzie odpowiedni rzutnik, który pozwoli nam na wygodne wyświetlenie naszej prezentacji.

Jak łagodzić konflikty w pracy?

0
Jak łagodzić konflikty w pracy?

Każdy marzy o określonej posadzie i niejednokrotnie dążymy do jej zdobycia. Gdy to już się stanie, to wyobrażamy sobie, jak cudownie będzie na takim stanowisku, jednak może się okazać, że zamiast sielanki, spotkają nas nieprzyjemne komentarze i przytyki.

Nawet zespół, który początkowo wydawał nam się zgrany, może okazać się być zgrają zazdrośników, maruderów i ludzi grubiańskich.

Co powinniśmy zrobić, aby móc wyjść z takiej sytuacji mocną ręką i nie tracić na szacunku do siebie i swojej godności. Jak nie zwariować, gdy musimy codziennie spędzać 8 godzin w pracy, wśród ludzi, którzy nie traktują nas z taką sympatią jak tego oczekiwaliśmy?

Przede wszystkim musisz zachować spokój. Czasami będziesz miał ochotę powiedzieć, coś wulgarnego i niemiłego, jednak wiedz, że takie zachowanie jedynie pogorszy sytuację.

Może się okazać, że współpracownik w ogóle nie będzie miał ochoty na słuchanie tego, co chcesz mu powiedzieć. Nie można go także prowokować do dalszych agresywnych zachowań. Czując, że tracisz zimną krew, powinieneś wyjść na dwór, pooddycha głęboko, albo zrobić sobie szybki spacer.

Warto sobie też zadać pytanie, czy w ogóle, a jeśli tak, to w jakim stopniu, to jak zachowuje się Twój współpracownik, wpływa na pracę Twoją i całego zespołu. Kiedy ktoś robi parę sarkastycznych uwag i przytyków, to lepiej zrobisz jeśli go zignorujesz, niż będziesz szedł w zaparte. Nie warto denerwować się na każdy nieprzyjemny komentarz, lepiej trzymać nerwy na wodzy. Powinieneś także przemyśleć, czy czasami nie jesteś przewrażliwiony i nie bierzesz zbyt mocno wszystkiego do siebie.

Powinieneś też porozmawiać ze współpracownikiem. Zwróć mu uwagę, że jego zachowanie jest nieodpowiednie, że przeszkadza Ci w wypełnianiu zadań, więc będziesz wdzięczny, jeżeli przestanie ciągle wszystko komentować. Warto też podać przykłady i momenty, w których doszedłeś do wniosku, że zachował się nieodpowiednio.

Nie możesz pozwolić, aby komentarze współpracowników odciągnęły Cię od wypełniania zobowiązań. Nie wolno też trzymać w sobie smutku i złych emocji, bo wówczas popadniesz w przygnębienie i rezygnację. Musisz stawiać na rozsądne, profesjonalne podejście do danej sytuacji w pracy. Szczera rozmowa, zawsze będzie dawała lepsze efekty, niż noszenie w sobie urazy.

Jak łagodzić konflikty w pracy?

Nie warto dawać się wciągać w biurowe intrygi. Warto oddzielać życie zawodowe od prywatnego. Nie warto też być zbyt wylewnym, ani za bardzo się spoufalać, lepiej zachować zasadę ograniczonego zaufania. Podczas rozmowy, nie sięgaj po emocje, używaj argumentów rzeczowych, które będą mogły pomóc uzdrowić zawodowe więzi.

Czasami warto też porozmawiać z kierownikiem i powiedzieć mu, o nieodpowiednim zachowaniu współpracowników. Warto podkreślić, że negatywna atmosfera i nieprzyjemne uwagi, źle wpływają na Twoją pracę. Warto też wspomnieć, że już rozmawiałeś z kolegami, ale to nie dało żadnego rezultatu. Powinieneś też podkreślić, że zależy Ci na danym projekcie i chcesz go wykonać jak najlepiej, w przyjemnej atmosferze.

Kiedy to nie da żadnych efektów, to będzie to sygnał, że czas poszukać innej pracy. Nie ma sensu tracić energii na ciągłe utarczki i pracę w stresie.

Jak postępować z nieśmiałym współpracownikiem?

0
Jak postępować z nieśmiałym współpracownikiem?

Szczere porozumiewanie się, to podstawa każdego sukcesu. W pracy będziemy musieli wymieniać tysiące maili, telefonów, będzie trzeba rozmawiać przez skype’a, urządzać narady i dyskusje. Jeśli nasi współpracownicy są towarzyskimi i otwartymi osobami, to nie będzie problemów.

Gorzej, jeśli najbliższy współpracownik jest osobą milczącą, zamkniętą w sobie, niechętnie włączającą się w dyskusje. Warto popatrzeć na podstawy komunikacji, tak abyśmy wiedzieli, jak pozyskać zaufanie nieśmiałego pracownika, tak aby otworzyć go na usuwanie firmowych problemów.

Przede wszystkim, warto tutaj zacząć od „small talk”, a więc od niezobowiązującej rozmowy towarzyskiej. Trzeba sprawić, aby taka nieśmiała osoba poczuła się komfortowo w naszym towarzystwie. Dlatego nie można zadawać zbyt wielu pytań, trzeba pomijać tematy kontrowersyjne, oraz takie nazbyt osobiste.

Warto opowiedzieć trochę o sobie, o swojej roli w firmie i o tym, jaka jest nasza historia zatrudnienia. Być może, takie działanie ośmieli współpracownika i spowoduje, że chętniej będzie się on angażował w rozmowę. Jeżeli zauważysz, że pracownik jest skrępowany i nie wykazuje chęci do nawiązania rozmowy, to koniecznie się od niego odsuń, wycofaj się na trochę, a także odczekaj, aż zdarzy się bardziej sprzyjający moment na rozmowę. Pilnuj także, aby przekazywać informacje stopniowo, tak aby nie zarzucić kolegi niepotrzebnymi detalami.

Powinieneś także pomyśleć o tym, aby zaprosić kolegę na służbowy obiad, lunch albo kawę. Rozmowa zza sąsiedniego biurka, może się okazać trudniejsza niż się wydaje. Podczas takiego służbowego spotkania na neutralnym gruncie, spytaj kolegę, co możesz zrobić, aby poczuł się lepiej w zespole. Pamiętaj, aby być taktownym i szanować jego terytorium.

Jak postępować z nieśmiałym współpracownikiem?

Koniecznie przedstaw nieśmiałego współpracownika, pozostałym członkom zespołu, a także staraj się go włączyć do waszych rozmów. Ważne będzie tutaj także nawiązywanie kontaktu wzrokowego. Zadawaj pytania, które sprawią, że napięta atmosfera się rozluźni. Staraj się nie zwracać uwagi, na jego drżący głos, spocone ręce, albo rumieńce. Część ludzi nawet na niegroźne sytuacje może reagować nadmiernym strachem, albo mogą obawiać się krytyki.

Jeżeli zauważysz, że sytuacja staje się zbyt stresująca, pozwól nieśmiałemu koledze się oddalić. Jeśli rzucisz go na głęboką wodę, bez możliwości podania koła ratunkowego, to może się okazać, że się to nie sprawdzi w pracy zawodowej.

Trzeba się w takich sprawach uzbroić w cierpliwość. Dlatego też pozwalaj koledze, aby przysłuchiwał się waszym rozmowom, bo w końcu milczenie nie jest niczym złym. Musisz pamiętać, że każdy porozumiewa się w inny sposób.

Ty jakiś temat przekazujesz w kilku zdaniach, ktoś do przekazania tego samego, może potrzebować tylko jednego zdania. Czasami liczy się konkretne działanie, a nie długie rozmyślanie i filozoficzne dyskusje.

Warto też doceniać pracownika. Chwal go często, nakłaniaj do kolejnych interakcji, jeśli widzisz, że zaczyna dobrze się czuć w rozmowie.

Poszukaj czegoś, co będzie bliskie dla was obydwóch. Być może, czytujecie podobne książki, lubicie kuchnię włoską, albo w młodości jeździliście w te same miejsca. Dzięki wspólnym tematom, łatwiej będzie rozluźnić atmosferę.

Jak być liderem?

Jak być liderem?

Nie zawsze lider grupy, jest jej przełożonym czy szefem. Jest to ktoś, kto wywiera wpływ na pozostałych ludzi i będzie podejmował za nich decyzje. Warto więc znać cechy prawdziwego przywódcy grupy.

Rozwiązywanie problemów

Chcesz być liderem? Sprawdź, co można zrobić, aby świat był lepszy. Obserwuj otoczenie, słuchaj ludzi obok Ciebie. Staraj się patrzeć na problemy, w większym kontekście. Sprawdź jakie są potrzeby ludzi, niedopatrzenia czy konflikty. Nie zawsze musisz być twórczy. Czasami najprostsze rozwiązania problemów, są najlepsze.

Problemy w szerszym kontekście

Po uporaniu się z niewielkimi problemami, może wyjść, że były częścią czegoś głębszego, czego do tej pory nie widzieliśmy. Warto więc znaleźć ich źródło, aby wiedzieć, z czego pochodzą mniejsze problemy. Może się okazać, że do rozwiązania takiego problemu będziemy potrzebować całej grupy.

Musisz być proaktywny

Wiesz skąd się wziął ogólny problem, umiesz go określić i przewidzieć inne problemy, które mogą być jego efektem. Warto podejmować kroki, które będą zapobiegać tym problemom, jeszcze zanim się pojawią. Jeśli to niemożliwe, to chociaż masz szansę się na nie przygotować. Lider stara się reagować zanim powstanie jakiś problem, to go odróżnia od managera, który reaguje dopiero, gdy ten problem się pojawi.

Podejmuj decyzję i ponoś odpowiedzialność

Aby rozwiązać duże problemy, musisz mieć moc decyzyjną, którą otrzymasz od osób z otoczenia, na które będą wpływały Twoje decyzje. Jednak takie wyróżnienie, wiąże się też ze sporą odpowiedzialnością.

Jak być liderem?

Trzeba też umieć ponosić konsekwencje spowodowane podjętymi decyzjami. Gdy coś będzie nie tak, musisz się liczyć z tym, że obwiniany będziesz Ty. Musisz więc mieć nadzieję na sukces, ale jednocześnie być gotowym na poniesienie porażki.

Dziel się pomysłami

Jeżeli chcesz mieć możliwość wprowadzania swoich pomysłów, które pomogą usprawnić pracę i wyeliminować problemy, musisz się dzielić swoimi pomysłami z całym zespołem. W ten sposób będziesz ich inspirował i motywował, będziesz ich przewodnikiem. Warto im pokazać, że podejmowane przedsięwzięcia przybliżają wasz zespół do uzyskania upragnionego celu.

Nie jesteś tutaj najważniejszy

Musisz widzieć siebie i rolę jaką masz do odegrania, jako środek do uzyskania określonego celu. Sława, prestiż, a także pieniądze powinny być dla Ciebie efektem ubocznym, a nie motywacją do większej pracy.

Aby Twój pomysł był wykonany i dawał dalekosiężne skutki, to musisz tak wszystko zrobić, aby każdy członek zespołu czuł, że to jego własny pomysł. To sprawi, że dany plan błyskawicznie się rozprzestrzeni. Jesteś początkiem, wprawiasz dane działanie w ruch, a cała reszta leci już sama, efektem domina. Dobry lider nie mówi, że on to „zrobił”, ale „my to zrobiliśmy”

Wskazówki

* Choć charyzma niewątpliwie może być tutaj przydatna, to jednak trzeba pamiętać, że nie jest ona niezbędna do bycia liderem. Przede wszystkim potrzebne tutaj będą umiejętności porozumiewania się.
* Ważne jest też to, abyś wcielał w życie to co głosisz. Inaczej nie będziesz wiarygodny, a więc będziesz postrzegany jako hipokryta.

Jak szybko podejmować decyzje?

Jak szybko podejmować decyzje?

Niesamowicie ważne dla odniesienia sukcesu, jest umiejętne i szybkie podejmowanie decyzji. Dlatego przedstawiamy parę pomysłów na to, jak podejmować decyzje sprawnie i szybko.

Jedna decyzja na raz

Najgorsze co możesz zrobić, to podejmowanie kilku decyzji w jednym czasie. Dlatego właśnie, tak ważne jest to, abyśmy podejmowali decyzje oddzielnie, izolując je od siebie. Jeśli będziesz traktował je indywidualnie, to łatwiej będzie Ci się skupić na tej konkretnej, a więc też szybciej będziesz potrafił zdecydować, co powinieneś wybrać.

Przejrzystość

Zawsze skupiaj się na otwartej dyskusji, która jest przejrzysta dla wszystkich zainteresowanych. Największe sukcesy odnoszą te organizacje, które swoje decyzje podejmują przy dziennym świetle. Jeśli będziesz próbował podpisywać umowy za zamkniętymi drzwi, może się pojawić aura tajemniczości, a od tego już będzie niedaleka droga, do spekulacji, a to spowoduje powstrzymywanie możliwości grupy, do działania w pożądanym przez nas kierunku.

Fakty

Jeżeli potrzebujesz jakichś informacji, to staraj się je zdobywać z odpowiednim wyprzedzeniem. Wówczas takie podejmowanie decyzji, oparte na aktualnych informacjach, będzie szybsze, bardziej płynne, a co się z tym wiąże nie będzie przy tym emocji, które mogłyby wprowadzać niepotrzebny zamęt do całego procesu decyzyjnego.

Niewielka grupa

Pamiętaj, że im większa będzie grupa, tym trudniej będzie podjąć decyzję. Dlatego warto dopilnować, aby w grupie, która ma podjąć decyzję, były tylko i wyłącznie te osoby, które faktycznie są w niej niezbędne. Każda dodatkowa osoba, może tylko wprowadzać niepotrzebny zamęt.

Jak szybko podejmować decyzje?

Im mniej używamy słów tym lepiej

Jeżeli jesteś odpowiedzialny, za przekazanie wniosku grupie decyzyjnej, to pamiętaj, aby podczas tego przekazania, używać jak najmniej słów. Jeżeli zaczniesz podawać zbyt wiele detali, to może się okazać, że zamażą one wiadomość, a co się z tym wiąże, sprawią, że zaczniemy się oddalać od najważniejszego celu, jaki sobie obraliśmy.

Bądź zrozumiały i jasny

Ważne jest tutaj także to, aby zadawane pytania formułować w jasny, czytelny i zrozumiały sposób. Nie możesz przy takich sprawach podawać pytań w stylu „powiedz mi co sądzisz o tym projekcie/wniosku”, znacznie lepiej zrobisz, jeżeli zadasz pytanie w formie „czy popierasz ten projekt/wniosek?”.

Przy tak zadanym pytaniu, jedyna odpowiedź jaka powinna być udzielona, będzie brzmiała „tak” lub „nie”. Takie rozwiązanie będzie znacznie lepsze, niż to, w którym każdy zacznie wyciągać argumenty odnośnie tego, dlaczego popiera albo nie popiera danego projektu.

Trzeba nagrać podejmowanie decyzji

Jeżeli podjęte przez was decyzje, będą nagrywane i publicznie udostępniane, to będziesz miał pewność, że osoby odpowiedzialne za podjęcie takiej decyzji, będą w większym stopniu brały ją na poważnie. Warto więc pomyśleć o tym, aby takie pliki z nagraniami, były umieszczane na konkretnej stronie internetowej, tak aby każdy mógł mieć do nich dostęp.

Ale nawet jeżeli takie pliki będą ukryte, to samo to, że one istnieją, będzie powodowało, że ludzie podejmujący decyzje, będą odczuwali większą presję, a więc też i odpowiedzialność za swoje decyzje.

Jak wybrać pracownika?

Jak wybrać pracownika?

Jeżeli musimy znaleźć nowego pracownika na jakieś stanowisko, to może się okazać, że nie jest to wcale tak łatwe, jak nam się wydawało. Musimy tutaj pamiętać, że to pracownicy są podstawą każdej firmy, bo to od ich zdolności, będzie zależało, czy przedsiębiorstwo osiągnie założone cele.

Jak więc, w takim razie mamy wybrać tego odpowiedniego kandydata? Zwłaszcza, że w większości przypadków, na jedno stanowisko przypada kilkunastu, jeśli nie kilkuset kandydatów, jak wiadomo, wybór jest tym cięższy, im jest większy. Dlatego właśnie musimy się wykazać niesamowitą mądrością i umiejętnością myślenia długoterminowego.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że potrafisz wybrać odpowiedniego pracownika do firmy, to musisz mieć pewność, że przeszedłeś w tym zakresie odpowiednie wykształcenie. Jeżeli ukończyłeś ekonomię, to nie poradzisz sobie w dziale HR, tak jak rehabilitant nie będzie potrafił wykonywać obowiązków ekonomisty. Jeśli chcesz się sprawdzić na tym stanowisku i być jedną z ważniejszych podpór przedsiębiorstwa, to koniecznie musisz mieć wykształcenie w tym odpowiednim kierunku.

Przy takiej ważnej decyzji, znaczące będzie także doświadczenie, jakie posiada kandydat w tym zakresie. Będzie ono tym ważniejsze, im wyższe stanowisko ma zajmować osoba, którą chcesz wybrać. Tutaj nawet ukończenie najlepszych studiów i wspaniałe umiejętności, nie mogą być wystarczające. Trzeba także poprosić kandydata o to, aby pokazał nam historię pracy na podobnym stanowisku. Wówczas będziemy mieli pewność, że będzie on też w stanie poradzić sobie u nas na tym stanowisku.

Ważne będzie tutaj także wzbudzane zaufanie. Tak naprawdę rzadko się zdarza, żeby ktoś od samego początku budził w nas zaufanie. Jeżeli chcemy to sprawdzić, to zawsze możemy kandydatowi zadać kilka szybkich i takich niespodziewanych pytań.

Jak wybrać pracownika?

Jeżeli będziemy widzieli, że nasz rozmówca odpowiada na nie spokojnie, pewnym głosem, że nie wywołują one w nim pocenia się, ani nie rusza nerwowo nogami, to może się okazać, że to właśnie ta osoba, której poszukujemy na to stanowisko. Jednak należy pamiętać, że kandydaci także przygotowują się przed rozmową kwalifikacyjną, dlatego też znają sporą część z tych pytań, które chcemy im zadać.

Ważne będzie tutaj także to, aby przy wyborze odpowiedniego pracownika zwracać uwagę na swoje własne preferencje. Musisz wiedzieć, jaka osoba jest Ci potrzebna, jakie cechy powinna koniecznie przejawiać, tak abyśmy mieli pewność, że sprawdzi się na danym stanowisku. A które z nich okazują się być mniej ważne.

Wskazówki

* Warto tutaj też pamiętać o swojej intuicji i doświadczeniu. Czasami może się zdarzyć, że kandydat, który wydawał się idealny na to stanowisko, jednak się tutaj nie sprawdzi.
* Powinieneś też pomyśleć, czy do takiego procesu rekrutacyjnego, nie chcesz zaangażować więcej osób. Czasami dobrze jest mieć kilka opinii na temat konkretnego kandydata, tak aby przekonać się, czy są one zbieżne czy nie z naszymi prywatnymi odczuciami.
* Ważne jest też to, aby pracownik lubił swoją pracę, bo tylko wtedy będzie dostatecznie zmotywowany i zaangażowany. Warto więc pytać kandydata o zainteresowania, ulubione książki, zadawać dodatkowe pytania.

ZOBACZ TEŻ