Jak napisać ofertę pracy?

0
Jak napisać ofertę pracy?

Kiedy prowadzimy własną działalność gospodarczą, to możemy dojść do takiego momentu, w którym będziemy musieli powiększyć nasz zespół, tak aby móc się wywiązywać ze zleconych nam zadań. Jeśli chcemy mieć pewność, że uda nam się zatrudnić wykwalifikowane osoby, to musimy zdawać sobie sprawę z tego, że bardzo ważne będzie tutaj odpowiednie napisanie oferty.

Chodzi tutaj o to, aby zrobić to w taki sposób, by nakłonić danego kandydata, aby zechciał u nas pracować. Trzeba się oczywiście przygotować na to, że będzie on zadawał różne pytania, a my musimy na nie umieć odpowiedzieć, tak aby wiedział, jakie zadania czekają na niego na danym stanowisku, jakie wynagrodzenie mu oferujesz i jakie kwalifikacje musi posiadać, aby mógł się tutaj sprawdzić. Poniżej znajdziesz parę podpowiedzi, odnośnie tego, w jaki sposób napisać ofertę pracy, tak aby mieć pewność, że ludzie chętnie będą na nią odpowiadali i naprawdę będą chcieli u Ciebie pracować.

Dokładnie przemyśl, w jakim miejscu chcesz zamieścić swoją ofertę. Możliwości masz wiele, bo możesz wybrać: prasę codzienną, anonse, różnego rodzaju portale internetowe, jak także dostępną przez internet bazę ofert pracy z Powiatowych Urzędów Pracy.

Przede wszystkim musisz zacząć od jasnego i otwartego przyznania, że Twoja firma poszukuje pracownika na konkretne stanowisko. W widoczny i jasny sposób zaprezentuj nazwę firmy i etat, który masz do zaproponowania. Jeżeli masz kilka oddziałów w różnych miastach, to także trzeba wyraźnie zaznaczyć, o które miasto, albo województwo chodzi w Twojej ofercie. Dzięki temu będą się zgłaszali do pracy tylko ci ludzie, którzy faktycznie będą w stanie dotrzeć do tej siedziby.

W sposób rzetelny i jasny powinieneś wypisać cały zakres obowiązków, jakie będzie miała do wykonania osoba, która zostanie zatrudniona na to konkretne stanowisko.

Jak napisać ofertę pracy?

Musisz też przedstawić swoje wymagania, jakie wiążesz z osobą, której powierzysz sprawowanie tego zadania. Warto także uwzględnić w ofercie podział na wymagania, które są absolutnie bezwzględne na tym stanowisku i podwładny musi je spełniać, aby mieć szansę na pozytywne przejście rekrutacji, a które z nich będą mile widziane i mogą po prostu zwiększać jego szanse.

Ważne jest także to, abyś w takim ogłoszeniu napisał, jakie jest szacunkowe wynagrodzenie, albo żebyś chociaż podał przedział płac, jakie mają miejsce na danym stanowisku. Jeśli pracownik będzie mógł liczyć na jakieś dodatkowe bonusy, w formie karnetów czy wyjazdów, to także warto o tym wspomnieć już w ofercie. Pamiętaj jednak, że to co podasz w ofercie, faktycznie musi być przez Ciebie spełniane, dlatego nie wolno Ci pisać o bonusach, których tak naprawdę w Twojej firmie nie ma.

Koniecznie musisz zaznaczyć, do jakiego dnia czekasz na zgłoszenia od potencjalnych kandydatów.

Pozytywnie na jakość i wygląd oferty wpłynie także, umieszczenie wszystkich najważniejszych informacji odnośnie firmy, jak również osoby przeprowadzającej rekrutację. Podaj więc dokładny adres, telefon do osoby zajmującej się rekrutacją, jak również e-maila, na którego kandydaci będą mogli wysyłać swoje zgłoszenia.

Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

0
Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

Odpowiednio odbyta integracja, jest zawsze ważnym elementem, nie ważne czy mówimy o szkole, czy miejscu pracy. Takie tworzenie odpowiednich relacji między ludźmi może być łatwiejsze podczas imprez, które będą organizowane specjalnie z myślą o konkretnej grupie ludzi.

Mają one charakter zapoznawczy, ale także pozwalają budować pozytywne relacje, scalać zespół, a także mogą być traktowane jako nagroda, za dotychczasowe dobre efekty pracy. Poza tym, w przypadku integracji pracowniczej, dochodzi jeszcze motywacja, że w przyszłości, przy osiągnięciu odpowiednich wyników, także będzie można liczyć na tego typu nagrody.

Oczywiście wiadomo, że taki wyjazd organizowany jest głównie z myślą o pracownikach. Po to, aby mogli się zabawić, odprężyć, zrelaksować, a także poznać z trochę innej perspektywy. Jednak wypada, żeby szefostwo również brało udział w takiej imprezie integracyjnej, albo chociaż żeby przyjechało na chwilę.

Co więcej, obserwując podwładnych w takich luźnych stosunkach, będzie można się o nich naprawdę wiele dowiedzieć, a to pozwoli lepiej ich motywować do pracy także w przyszłości. Może się okazać, że na takim wyjeździe szara myszka w pracy jest jak ryba w wodzie, gdy obok niej jest większe grono osób, a ktoś zdyscyplinowany, poważny i kulturalny, może się okazać osobą, która nie potrafi zapanować nad możliwością spożywania darmowego alkoholu.

Jeżeli mamy nadzieję, jak najwięcej dowiedzieć się o pracownikach podczas takiej imprezy, to warto przygotować różne zadania. Świetnie sprawdzi się tutaj Paintball, który pozwoli wyłonić przywódcę grupy, a także osobę, która będzie ciągle chowała się za innymi. Ta niby prosta zabawa, może nam naprawdę wiele powiedzieć o ludziach.

Ciekawą formą imprezy, może być wysłanie pracowników na jazdę konną, guady, albo windsurfing. Może się okazać, że wielu z nich chciało tego spróbować, ale nie mieli okazji. Wówczas też zobaczymy, kto chętnie podejmuje się nowych wyzwań, kto jest uparty w dążeniu do celu, a kto stroni od takich atrakcji i szybko się poddaje.

Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

Może się okazać, że naszym pracownikom spodoba się wypad do parku rozrywki, albo do aqua parku. W końcu to dobry sposób na pląsy i zrelaksowanie się, a przecież każdy lubi od czasu do czasu czuć się jak małe dziecko. Nie mniej pamiętajmy, że taki prezent zazwyczaj docenią pracownicy młodzi, energiczni, którzy mają w sobie nadmiar sił. Osoby bardziej stateczne, nie do końca mogą być zadowolone z takiej formy zabawy.

Jeżeli nie mamy zbyt dużo finansów, a chcemy w jakiś sposób nagrodzić pracowników wspólnym wyjściem, to zawsze możemy pomyśleć o kręglach albo bilardzie. Jest to fajna zabawa, a sama świadomość, że wszystko będzie finansowane przez pracodawcę sprawi, że podwładni poczują się wyróżnieni i chętnie z takiej oferty skorzystają.

Jeśli chcemy mieć pewność, że trafimy w gusta każdego pracownika, że wszyscy będą zadowoleni i nie zależy nam przy tym, aby być oryginalnym, to zawsze możemy postawić na zabawę taneczną. Jest to tradycyjna impreza integracyjna, która zazwyczaj odbywa się w restauracji. Pracownicy będą zadowoleni i będą widzieli, że nam na nich zależy i że doceniamy to, co robią dla firmy.

 

Jak zbudować zaufanie pracowników?

0
Jak zbudować zaufanie pracowników?

Potrzeba wiele pracy, aby zbudować zaufanie wśród pracowników. Nie można go nabyć za podwyżki, ani poprzez ekskluzywne świadczenia socjalne, które mają przygotowane niektórzy pracodawcy. Nie tworzy się go także w przeciągu jednego dnia. Trzeba wiedzieć, że to proces długi i wymagający. Czy jest sens go podejmować? Tak. Zaufanie pracowników przekłada się na zaufanie klientów i kontrahentów, zwiększa się atrakcyjność firmy na rynku pracy, a także łatwiej jest zatrzymać tych najlepszych. Warto znać kilka zasad pozwalających na budowanie zaufania wśród pracowników.

Otwarta komunikacja.

Ważne, aby robić systematyczne spotkania z podwładnymi, na których szefostwo będzie mówić o ważnych informacjach i sprawach, które będą miały znaczenie dla działania całej firmy. Istotne przy tym jest to, aby nie mijać się z prawdą, nie oszukiwać, trzeba wszystko przedstawiać w sposób jasny i zrozumiały. Należy też umiejętnie słuchać podwładnych i natychmiast wyjaśniać sporne kwestie.

Szefostwo powinno także znać czynniki, które wpływają motywująco i demotywująco na pracowników. To pozwoli zaspokajać potrzeby pracowników, budować zaufanie i wzmacniać zaangażowanie w wykonywaną pracę.

Spełnianie obietnic.

Jeżeli coś pracownikom obiecujemy, to należy tego dotrzymywać, bo w innym przypadku stracą do nas zaufanie. Oczywiście głównie będzie to leżało po stronie zarządu. Spełnianie obietnic będzie powodowało, że pracownicy będą automatycznie uczyli się zaufania do kierownictwa.

Traktowanie pracowników

Musisz podwładnych traktować w jednakowy sposób. Nie można nikogo faworyzować. Muszą mieć takie same warunki wynagrodzenia i możliwość awansu. Ważne jest też utrzymywanie wartości podwładnych, kształtowanie się kierownictwa, jak również szanowanie poszczególnych pracowników.

Jaka jest rola lidera?

Lider jest bardzo ważną osobą w procesie budowania zaufania. Jeśli pracownicy będą mu ufali, to chętniej będą podejmowali działania mające doprowadzić ich do wyznaczonego celu. Tak samo liderzy powinni ufać pracownikom, a także doceniać ich trud włożony w pracę. Lider więc nie może traktować członków swojej grupy z góry i wywyższać się nad nimi. Do tego powinien zawsze najpierw uwzględniać ich interesy, a ich dobro powinno być dla niego priorytetem.

Jak zbudować zaufanie pracowników?

Związki międzyludzkie

Kierownictwo musi mieć kontakt z pracownikami, nie może się przed nimi zamykać. Ważne, aby managerowie dzielili się ambicjami i marzeniami z podwładnymi. Nie mogą też ukrywać przed nimi ludzkich stron i swoich słabości, bo wówczas pracownicy nie będą mieli poczucia, że manager to członek zespołu.

O pracownika trzeba dbać

Warto się dowiedzieć o pracownikach coś więcej, niż tylko o samej pracy i zdolnościach. Można dowiadywać się o zainteresowania, urodziny, rocznice i drobne sukcesy, które w firmie powinny być świętowane. Wówczas pracownik poczuje, że jest ważny dla firmy, że kierownictwo się nim interesuje, że nie jest traktowany jak niewolnik, który ma wykonywać swoją pracę, ale jak członek zespołu, który wkłada swoją część w prawidłowy rozwój firmy.

Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

0
Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

Czasami jest tak, że chcemy kogoś namówić na zrobienie czegoś, na wprowadzenie w życie naszego planu, chcemy komuś pokazać, że mamy rację, jeśli chodzi o dany temat. Niestety niejednokrotnie taka próba przekonania kogoś do swojego sposobu myślenia, kończy się kłótnią, która nie prowadzi do niczego dobrego, ponieważ każda ze stron sporu upiera się przy swoich założeniach i żadna nie chce odpuścić.

Taka sytuacja ma miejsce zazwyczaj z dwóch powodów. Jeden, to święte przekonanie, że to ja mam rację, a ta druga strona się myli. Drugi powód jest związany z tym, że chcemy zachować twarz i swoją dumę, więc nie chcemy zmienić swojego zdania. Warto jednak wiedzieć, że stosując odpowiednie techniki działania, możesz wpłynąć na sposób myślenia innej osoby, a nawet na to, jakie opinie ona wyraża.

Jeżeli chcesz wygrać kłótnię, to przede wszystkim musisz zrobić wszystko, aby jej uniknąć.

Ważne jest to, abyś pokazał, że szanujesz zdanie rozmówcy. Najgorsze co możesz zrobić w takim przypadku, to użyć stwierdzenia typu : „mylisz się”, „jesteś w błędzie”, „nie masz racji”. Jedyne co osiągniesz, to pokazanie w trochę taki ukryty sposób, że to co mówi Twój rozmówca, dla Ciebie jest po prostu głupie.

Każdy może popełnić błąd, nawet Ty! Jeżeli się mylisz, to należy się do tego przyznać szybko i zdecydowanie. Odwlekanie tego w czasie nie da żadnych pozytywnych efektów.

Dopilnuj, aby zaczynanie przez Ciebie rozmowy, odbywało się w przyjazny i miły sposób. Tylko wtedy będzie szansa na to, że nasz rozmówca zechce nas wysłuchać i że nie będzie się zamykał na to, co mamy mu do powiedzenia.

Używaj takich argumentów i mów w taki sposób, aby doprowadzić do sytuacji, w której Twój rozmówca, szybko odpowie „tak”, na to, co od Ciebie usłyszy.

Doprowadzić musisz także do takiej sytuacji, w której osoba, którą chcesz przekonać do swoich racji, będzie mówiła za Ciebie. Ty mów jak najmniej, to ona ma być tak poruszona tym co od Ciebie usłyszała, że sama zacznie mówić dokładnie to samo, tylko swoimi słowami.

Musisz także zrobić wszystko, aby tak poprowadzić rozmowę, że w pewnym momencie Twój rozmówca dojdzie do wniosku, że cały pomysł, wyszedł nie od Ciebie, ale tak naprawdę od niego.

Jak zmienić czyjś sposób myślenia?

Warto także próbować postawić się w pozycji Twojego rozmówcy. Tak abyś spojrzał na dany problem jego oczami, bo wówczas będzie Ci łatwiej zrozumieć jego postawę.

Staraj się być zawsze pozytywnie nastawiony do czyichś pomysłów i opinii, bo wówczas taka osoba chętniej wysłucha też Ciebie.

Podczas takiego przekonywania, warto się także odwołać do szlachetnych pobudek, aby przekonać rozmówcę, że tylko naprawdę wartościowi ludzie, niepotrafiący przejść obojętnie obok czyjejś krzywdy, są w stanie podjąć takie działania.

Mówiąc o swoich pomysłach wyolbrzymiaj je, mów o nich energicznie, żywiołowo, nadawaj im niesamowitą siłę.

Czasami też warto rzucić wyzwanie, aby taka osoba podjęła się chociaż próby przyjęcia Twojego stylu myślenia i spróbowała zrobić to, o czym Ty mówisz.

 

Jak zwiększyć produktywność pracowników?

Jak zwiększyć produktywność pracowników?

Jeżeli nasza firma ma odnieść sukces, to cały czas musimy mieć na uwadze ostateczne cele, jakie chcemy osiągnąć, a także to w jaki sposób powinniśmy do nich dążyć. Dlatego też nie możemy zapominać, że jednym z najważniejszych czynników, które będą miały wpływ na rozwój naszej firmy, będzie to, jakich mamy pracowników i jak bardzo są oni zaangażowani w wykonywanie codziennych obowiązków zawodowych. Warto więc pomyśleć, jak zmotywować podwładnych do tego, aby ich zaangażowane było większe, bo wówczas też będziemy mieli większy wpływ na ich produktywność, a to ostatecznie przełoży się także na sukcesy naszej firmy.

Na początek trzeba prowadzić motywacyjny system nagradzania. Jeśli ich wynagrodzenie będzie powiązane z wynikami w pracy, to możemy być pewni, że lepiej będą przykładali się do wykonywanych obowiązków.

Oczywiście w takim systemie nie może być stawki godzinowej, dlatego może on być wprowadzony tam, gdzie jesteśmy w stanie dokładnie zmierzyć pracę podwładnego. To ile produktów zapakuje, albo ile faktur wprowadzi w ciągu dnia do systemu. Warto się zastanowić nad takim wprowadzeniem wynagrodzenia, jeśli tylko jest to możliwe, bo wówczas może się okazać, że nasza firma wiele na tym rozwiązaniu zyska.

Podwładny musi widzieć, że jego starania nie idą na marne i że są doceniane. Dlatego warto mu pokazać, że za dobrze wykonaną pracę oferowane są różne bonusy w postaci premii czy awansu. Wówczas produktywność się zwiększy i wyniki się poprawią. Najgorsze co może być dla pracownika, to jego przekonanie, że nie jest doceniany i jest w ślepym zaułku z którego należy się wydostać.

Należy zapewnić podwładnym sprzęt odpowiedniej jakości. Nie można dopuścić, aby pracowali na czymś przestarzałym, co nie pozwala na osiągnięcie lepszych wyników, czy większej wydajności. Takie odbieranie szansy na lepsze efekt może sprawić, że pracownicy stopniowo będą coraz mniej zaangażowani w wykonywanie danego zadania.

Jak zwiększyć produktywność pracowników?

Warto pomyśleć czy nie dopuścić pracowników do zysków, jakie uzyskuje firma. Jeśli będą dostawali jakiś procent od dochodu, który wypracuje firma, to będą mieli większą motywację do bardziej wytężonej pracy. Im wyższy dochód firmy, tym większy dodatek do podstawowego wynagrodzenia pracownika, a takie dodatkowe pieniądze mogą być świetną motywacją.

Trzeba także pomyśleć o niefinansowym nagradzaniu pracowników za pracę, ponieważ dla wielu z nich motywujące może być społeczne uznanie. Dlatego warto za szczególne wyróżnienia wręczać: certyfikaty, dyplomy, puchary, można pomyśleć o zagwarantowanym miejscu na parkingu pod firmą, w pobliżu wejścia do niej, a także o publicznej pochwale.

Jeżeli chcesz, aby produktywność pracowników była utrzymywana na wysokim poziomie, to zadbaj, aby mieli odpowiednio długie przerwy. Wówczas będą mogli się zresetować, odpocząć, może się okazać, że podczas rozmów przyjdą im do głowy jakieś ciekawe pomysły. To sprawi, że do pracy wrócą z nową werwą i łatwiej będzie im utrzymać produktywność i zaangażowanie na odpowiednio wysokim poziomie.

Jak zbudować efektywny zespół?

0
Jak zbudować efektywny zespół?

W każdej firmie przychodzi czas, kiedy trzeba skompletować zespół, a także zadbać o pozytywne relacje, które będą panowały między jego członkami. Niestety przedsiębiorcy bardzo często nie przywiązują wagi do tego typu spraw, a przecież mają one spore znaczenie, dla prawidłowego działania firmy.

Jeżeli poznamy kilka kroków, odnośnie tego co zrobić, aby taki zespół był efektywny, to nie będziemy z tym mieli najmniejszego problemu.

Szefostwo jasno musi dać do zrozumienia, jakie są cele do osiągnięcia, ale także to, jakich efektów się oczekuje od zespołu, przy zainwestowaniu w niego odpowiednich środków, takich jak ludzie, czas oraz pieniądze.

Osoby należące do zespołu muszą rozumieć, po co został on utworzony, a także jaka jest jego funkcja, w osiągnięciu założeń firmy.

Trzeba tak dobrać członków, aby byli oddani pracy grupowej i celom firmy. Muszą rozumieć misję, która jest im powierzona i fakt, że przełoży się ona na dobro firmy i ich kariery.

Zespół musi być dobierany na podstawie zdolności, umiejętności, wiedzy, a także zapału do pracy, jego członków.

Zespół musi mieć swój charakter. Mieć własną wizję i strategie, które będą zgadzały się z wizją przedsiębiorstwa i zleconym zadaniem. Muszą wiedzieć, jaka ciąży na nich odpowiedzialność, a także jakie mają ograniczenia.

Jego członkowie muszą czuć, że mają zadanie do wykonania, ale trzeba im dać przestrzeń, na wykonywanie ich własnych pomysłów, tak aby ich nie ograniczać, jeśli nie jest to absolutnie potrzebne.

Trzeba stworzyć, zrozumiały dla każdego członka, sposób raportowania i mierzenia osiągnięć zespołu. Należy też w nim ustalić hierarchię, w której lider będzie odpowiedzialny za nadzór nad projektem i składanie raportów.

Systematycznie też trzeba robić spotkania z członkami zespołu, na których każdy będzie mógł się podzielić pomysłem, na usprawnienie jego pracy. Ważne jest też to, aby członkowie nawzajem przypominali sobie o obowiązku zakończenia powierzonego zadania, w z góry określonym terminie.

Jak zbudować efektywny zespół?

Członkowie zespołu, muszą wiedzieć, że sukces osiągną tylko wtedy, gdy będą ze sobą współpracować. Choć ich indywidualnie wykonywane zadania, przyczynią się do uzyskania wyznaczonego celu. Muszą też umieć rozwiązywać konflikty, pozytywnie się ze sobą komunikować, a także wspólnie podejmować decyzje, które będą najlepsze dla całej grupy.

Ważna będzie też otwarta komunikacja i prawidłowa wymiana informacji. Trzeba odpowiednio nagradzać dobre wyniki, ale też od razu rozwiązywać konflikty, które się pojawiają. Członkowie takiej grupy muszą się wspierać, a także posiadać umiejętność przekazywania krytyki, która będzie konstruktywna.

Na ile to możliwe bez uszczerbku dla zleconego projektu, członkowie grupy, powinni być namawiani do kreatywnego myślenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się pozytywnie projektowi.

Ważne jest też to, aby zespół wiedział, że może liczyć na ciągłe wsparcie i zasoby niezbędne do wykonania pracy. Trzeba go też nagradzać za sukcesy, które już udało mu się osiągnąć. Dzięki temu, członkowie lepiej będą pracowali, a także będą odczuwać dumę z tego, że należą do tak wspaniałego zespołu.

Jak zarządzać handlowcami?

0
Jak zarządzać handlowcami?

Powiększenie zysków ze sprzedaży, to cel, który ma przed sobą każde przedsiębiorstwo. Przeważnie raz w tygodniu mają miejsce zebrania, na których manager sprzedaży, prezentuje zespołowi handlowców odpowiednią strategię sprzedaży. Jeżeli masz pod sobą taki zespół handlowców, to musisz nimi odpowiednio kierować, jeśli nie posiadasz w tym zakresie doświadczenia, to koniecznie musisz przeczytać poniższy artykuł.

Na początek musisz się dowiedzieć, co jest motywacją dla każdego z Twoich handlowców. Musisz przy tym pamiętać, że każdy z nich jest inny.

Dlatego należy ocenić osobiste powody ich pracy oraz określić cele, które pomogą im uzyskać to, do czego dążą. Jednak cele przedsiębiorstwa nie mogą być utożsamiane z osobistymi celami konkretnych podwładnych. Zawsze pracownik, będzie pracował ciężej, jeśli będzie miał osiągnąć swój cel, niż wtedy, gdy cel będzie odgórnie nakreślony i nałożony przez kierownictwo.

Koniecznie trzeba przygotować spis czynności sprzedażowych, które powinni wypełniać Twoi handlowcy, w każdym dniu, tygodniu i miesiącu. Na liście obowiązkowo muszą się znaleźć takie działania jak: telefony do klientów, tworzenie sieci sprzedaży, pozyskiwanie zamówień od obecnych klientów, a także inne czynności, które będą powiązane z Twoją działalnością.

Warto zrobić dokładny plan osiągnięć Twojego zespołu. Wypisz dokładnie do jak wielu klientów mają zadzwonić w ciągu jednego dnia, jak wielu z nich odwiedzić, jaką ilością podpisanych umów, mają się pochwalić na koniec tygodnia, miesiąca itd.

Czy plan został wykonany, powinieneś sprawdzać, przy pomocy specjalnie opracowanego arkusza kalkulacyjnego. Wpisuj w nim osiągnięcia poszczególnych handlowców, kontroluj w jaki sposób radzą sobie z uzyskaniem wyznaczonych przez Ciebie zadań. Do tego, musisz planować, abyś sprawdzał realizację planu co tydzień, a jeśli pojawią się jakieś problemy, to należy je rozwiązywać z danym handlowcem na osobności, nigdy nie w towarzystwie pozostałych członków zespołu.

Dobrze zrobisz, jeśli zastosujesz zasadę, że zawsze na koniec tygodnia, handlowcy przedłożą Ci raporty z minionego tygodnia. Szczególnie powinni zaznaczyć ile telefonów do klientów wykonali, z iloma się spotkali, oraz jakie wyniki sprzedaży uzyskali.

Jak zarządzać handlowcami?

Warto też w każdym tygodniu robić spotkania, podczas których będziesz omawiał z każdym z handlowców tematy odnośnie jego skuteczności w realizowaniu planu sprzedaży.

Bądź pomocny przy realizowaniu planu. Przekaż im wiedzę, w jaki sposób zmienić potencjalnego klienta w klienta faktycznego, podpowiedz co mogą zrobić, aby polepszyć swoje rezultaty, przekaż im swoje sprawdzone, przynoszące odpowiednie efekty techniki sprzedaży. Handlowcy muszą czuć, że naprawdę jesteś zainteresowany tym, aby oni odnieśli swój osobisty sukces.

Systematycznie spotykaj się z całym zespołem sprzedaży. W czasie tych zebrań, rozmawiaj z całym zespołem o nowych technikach powiększania sprzedaży. Nie możesz podczas tych zebrań zawstydzać tych pracowników, którzy odnotowali niskie wyniki sprzedaży.

Jeżeli będziesz na bieżąco kontrolował wypełnianie planu sprzedaży, a dodatkowo co tydzień rozmawiał z zespołem, to pozytywnie zmotywujesz handlowców, a to doprowadzi do polepszenia ich wyników i uzyskania założonych celów.

Jak dobrze przygotować prezentację tematyczną?

Jak dobrze przygotować prezentację tematyczną?

Zazwyczaj, kiedy bierzemy udział w spotkaniach biznesowych albo naukowych, spotykamy się z wygłaszanym prezentacjami na różne tematy. Chociaż wydaje się, że zrobienie takiej prezentacji jest banalnie proste, to jednak musimy zdawać sobie sprawę z tego, że wymaga sporo pracy i zaangażowania. Przede wszystkim trzeba pilnować, aby taka prezentacja była spójna i interesująca, a do tego konieczne jest przestrzeganie paru istotnych zasad:

Jeżeli zamieścimy w niej zbyt dużo informacji, to nie będzie rozsądne posunięcie. Nie chodzi o przekazywanie wszystkich informacji jakie posiadamy, a tylko tych, które mogą przydać się naszym odbiorcom, a także te, dzięki którym uzyskamy założony przez siebie cel.

Na samym początku musimy powiedzieć słuchaczom, na jaki temat będzie nasze wystąpienie, a także jaka jest jego najważniejsza teza, w dalszej kolejności możemy przedstawić plan wypowiedzi. Ważne będzie to, abyśmy trzymali się założonego planu. W momencie, gdy będziemy przechodzić do kolejnych spraw, trzeba to zaznaczać w stylu „ A teraz powiem o…”. Warto też pamiętać o odpowiednim podsumowaniu każdej z części.

Pilnuj, aby prezentacja nie była zbyt długa, nie możesz też przekroczyć czasu, który był zaplanowany na daną prezentację. Koniecznie przećwicz parę razy taką prezentację w domu, powiedz wszystko na głos. Warto zrobić prezentację trochę krótszą, niż wynosi czas faktycznie na nią zaplanowany.

W czasie prezentacji musisz zwracać uwagę na swoją postawę podczas jej wygłaszania. Swoim wyglądem powinieneś wzbudzać sympatię i zaufanie u słuchaczy, bo ważny jest też efekt pierwszego wrażenia, a ten powinien być pozytywny.

Należy też wiedzieć, że w ciągu pierwszych paru minut słuchacze wyrabiają sobie o nas opinię, na podstawie: mimiki oraz gestów (55%), tego co mówimy (7%), brzmienia naszego głosu (38%). To powoduje, że musisz pamiętać o życzliwym wyrazie twarzy, umiarkowanej gestykulacji oraz wyprostowanej postawie. Jeżeli będziesz pokazywał swoje dłonie, to pokażesz, że jesteś otwarty i uczciwy. Zrezygnuj z trzymania długopisu, bo może to Twoim gestom przydać większej agresywności.

Ważny jest także kontakt wzrokowy ze słuchaczami. Nie wolno jednak skupiać się na jednym słuchaczu i wyłącznie do niego mówić, ponieważ reszta osób na sali, może poczuć się przez Ciebie zlekceważona.

Jak dobrze przygotować prezentację tematyczną?

Dostosuj język wypowiedzi do słuchaczy. Unikaj używania języka technicznego i słów zrozumiałych dla konkretnej branży, jeśli wiesz, że Twoi słuchacze do niej nie należą. Jeśli zdarzy się taka sytuacja, to musisz wyjaśnić to, co okaże się być niezrozumiałe dla słuchaczy.

Warto dopilnować, aby przygotowana przez nas prezentacja, była jak najbardziej szczegółowa i przedstawiała nasze zdanie na ten temat. Dobrze też będzie, jeśli nasze stanowisko na ten temat, będzie poparte przykładem z życia, bo to najlepiej przekona naszych słuchaczy.

Możesz przygotować prezentację multimedialną, jednak warto się wcześniej upewnić, czy na sali będzie odpowiedni rzutnik, który pozwoli nam na wygodne wyświetlenie naszej prezentacji.

Jak łagodzić konflikty w pracy?

0
Jak łagodzić konflikty w pracy?

Każdy marzy o określonej posadzie i niejednokrotnie dążymy do jej zdobycia. Gdy to już się stanie, to wyobrażamy sobie, jak cudownie będzie na takim stanowisku, jednak może się okazać, że zamiast sielanki, spotkają nas nieprzyjemne komentarze i przytyki.

Nawet zespół, który początkowo wydawał nam się zgrany, może okazać się być zgrają zazdrośników, maruderów i ludzi grubiańskich.

Co powinniśmy zrobić, aby móc wyjść z takiej sytuacji mocną ręką i nie tracić na szacunku do siebie i swojej godności. Jak nie zwariować, gdy musimy codziennie spędzać 8 godzin w pracy, wśród ludzi, którzy nie traktują nas z taką sympatią jak tego oczekiwaliśmy?

Przede wszystkim musisz zachować spokój. Czasami będziesz miał ochotę powiedzieć, coś wulgarnego i niemiłego, jednak wiedz, że takie zachowanie jedynie pogorszy sytuację.

Może się okazać, że współpracownik w ogóle nie będzie miał ochoty na słuchanie tego, co chcesz mu powiedzieć. Nie można go także prowokować do dalszych agresywnych zachowań. Czując, że tracisz zimną krew, powinieneś wyjść na dwór, pooddycha głęboko, albo zrobić sobie szybki spacer.

Warto sobie też zadać pytanie, czy w ogóle, a jeśli tak, to w jakim stopniu, to jak zachowuje się Twój współpracownik, wpływa na pracę Twoją i całego zespołu. Kiedy ktoś robi parę sarkastycznych uwag i przytyków, to lepiej zrobisz jeśli go zignorujesz, niż będziesz szedł w zaparte. Nie warto denerwować się na każdy nieprzyjemny komentarz, lepiej trzymać nerwy na wodzy. Powinieneś także przemyśleć, czy czasami nie jesteś przewrażliwiony i nie bierzesz zbyt mocno wszystkiego do siebie.

Powinieneś też porozmawiać ze współpracownikiem. Zwróć mu uwagę, że jego zachowanie jest nieodpowiednie, że przeszkadza Ci w wypełnianiu zadań, więc będziesz wdzięczny, jeżeli przestanie ciągle wszystko komentować. Warto też podać przykłady i momenty, w których doszedłeś do wniosku, że zachował się nieodpowiednio.

Nie możesz pozwolić, aby komentarze współpracowników odciągnęły Cię od wypełniania zobowiązań. Nie wolno też trzymać w sobie smutku i złych emocji, bo wówczas popadniesz w przygnębienie i rezygnację. Musisz stawiać na rozsądne, profesjonalne podejście do danej sytuacji w pracy. Szczera rozmowa, zawsze będzie dawała lepsze efekty, niż noszenie w sobie urazy.

Jak łagodzić konflikty w pracy?

Nie warto dawać się wciągać w biurowe intrygi. Warto oddzielać życie zawodowe od prywatnego. Nie warto też być zbyt wylewnym, ani za bardzo się spoufalać, lepiej zachować zasadę ograniczonego zaufania. Podczas rozmowy, nie sięgaj po emocje, używaj argumentów rzeczowych, które będą mogły pomóc uzdrowić zawodowe więzi.

Czasami warto też porozmawiać z kierownikiem i powiedzieć mu, o nieodpowiednim zachowaniu współpracowników. Warto podkreślić, że negatywna atmosfera i nieprzyjemne uwagi, źle wpływają na Twoją pracę. Warto też wspomnieć, że już rozmawiałeś z kolegami, ale to nie dało żadnego rezultatu. Powinieneś też podkreślić, że zależy Ci na danym projekcie i chcesz go wykonać jak najlepiej, w przyjemnej atmosferze.

Kiedy to nie da żadnych efektów, to będzie to sygnał, że czas poszukać innej pracy. Nie ma sensu tracić energii na ciągłe utarczki i pracę w stresie.

Jak postępować z nieśmiałym współpracownikiem?

0
Jak postępować z nieśmiałym współpracownikiem?

Szczere porozumiewanie się, to podstawa każdego sukcesu. W pracy będziemy musieli wymieniać tysiące maili, telefonów, będzie trzeba rozmawiać przez skype’a, urządzać narady i dyskusje. Jeśli nasi współpracownicy są towarzyskimi i otwartymi osobami, to nie będzie problemów.

Gorzej, jeśli najbliższy współpracownik jest osobą milczącą, zamkniętą w sobie, niechętnie włączającą się w dyskusje. Warto popatrzeć na podstawy komunikacji, tak abyśmy wiedzieli, jak pozyskać zaufanie nieśmiałego pracownika, tak aby otworzyć go na usuwanie firmowych problemów.

Przede wszystkim, warto tutaj zacząć od „small talk”, a więc od niezobowiązującej rozmowy towarzyskiej. Trzeba sprawić, aby taka nieśmiała osoba poczuła się komfortowo w naszym towarzystwie. Dlatego nie można zadawać zbyt wielu pytań, trzeba pomijać tematy kontrowersyjne, oraz takie nazbyt osobiste.

Warto opowiedzieć trochę o sobie, o swojej roli w firmie i o tym, jaka jest nasza historia zatrudnienia. Być może, takie działanie ośmieli współpracownika i spowoduje, że chętniej będzie się on angażował w rozmowę. Jeżeli zauważysz, że pracownik jest skrępowany i nie wykazuje chęci do nawiązania rozmowy, to koniecznie się od niego odsuń, wycofaj się na trochę, a także odczekaj, aż zdarzy się bardziej sprzyjający moment na rozmowę. Pilnuj także, aby przekazywać informacje stopniowo, tak aby nie zarzucić kolegi niepotrzebnymi detalami.

Powinieneś także pomyśleć o tym, aby zaprosić kolegę na służbowy obiad, lunch albo kawę. Rozmowa zza sąsiedniego biurka, może się okazać trudniejsza niż się wydaje. Podczas takiego służbowego spotkania na neutralnym gruncie, spytaj kolegę, co możesz zrobić, aby poczuł się lepiej w zespole. Pamiętaj, aby być taktownym i szanować jego terytorium.

Jak postępować z nieśmiałym współpracownikiem?

Koniecznie przedstaw nieśmiałego współpracownika, pozostałym członkom zespołu, a także staraj się go włączyć do waszych rozmów. Ważne będzie tutaj także nawiązywanie kontaktu wzrokowego. Zadawaj pytania, które sprawią, że napięta atmosfera się rozluźni. Staraj się nie zwracać uwagi, na jego drżący głos, spocone ręce, albo rumieńce. Część ludzi nawet na niegroźne sytuacje może reagować nadmiernym strachem, albo mogą obawiać się krytyki.

Jeżeli zauważysz, że sytuacja staje się zbyt stresująca, pozwól nieśmiałemu koledze się oddalić. Jeśli rzucisz go na głęboką wodę, bez możliwości podania koła ratunkowego, to może się okazać, że się to nie sprawdzi w pracy zawodowej.

Trzeba się w takich sprawach uzbroić w cierpliwość. Dlatego też pozwalaj koledze, aby przysłuchiwał się waszym rozmowom, bo w końcu milczenie nie jest niczym złym. Musisz pamiętać, że każdy porozumiewa się w inny sposób.

Ty jakiś temat przekazujesz w kilku zdaniach, ktoś do przekazania tego samego, może potrzebować tylko jednego zdania. Czasami liczy się konkretne działanie, a nie długie rozmyślanie i filozoficzne dyskusje.

Warto też doceniać pracownika. Chwal go często, nakłaniaj do kolejnych interakcji, jeśli widzisz, że zaczyna dobrze się czuć w rozmowie.

Poszukaj czegoś, co będzie bliskie dla was obydwóch. Być może, czytujecie podobne książki, lubicie kuchnię włoską, albo w młodości jeździliście w te same miejsca. Dzięki wspólnym tematom, łatwiej będzie rozluźnić atmosferę.

ZOBACZ TEŻ