Jak promować produkt?

0
Jak promować produkt?

Wszyscy z Twojej firmy, są bardzo podnieceni wpuszczaniem na rynek nowego produkty. Ważne jednak jest to, czy klienci również będą podzielać Twój entuzjazm. Dlatego trzeba go, odpowiednio wypromować.

Przede wszystkim, marketing nowego produktu, musi się opierać na ocenie samego produktu i rynku, na który ma on trafić. Nawet minimalne ulepszenie w procesie tworzenia produktu, dodatkowo wzmocni jego efektywność wprowadzenia na rynek. Masz tylko jedną szansę wprowadzenia nowego produktu, dlatego trzeba się starać, aby już na samym początku był on jak najlepszy.

Wygląd i opakowanie.

Warto inwestować w wygląd i opakowanie produktu, zwłaszcza że wygląd to 90% sprzedaży. Musi on przyciągać wzrok, inspirować umysł, nawet jeżeli sprzedajesz zupełnie zwyczajną rzecz. Sprawdzić trzeba trendy na rynku designerskim i sprawdzić, jak wyglądają produkty konkurencji.

Przemyśleć też trzeba, czy możesz spowodować, aby Twój produkt wyglądał lepiej, niż ten u konkurencji. Warto też będzie zainwestować w odpowiedniego grafika, aby zaprojektował on odpowiednie opakowanie do produktu. Jeżeli będzie to mała inwestycja, może się okazać, że opakowanie będzie promocją samą w sobie, a będzie ona trwała tak długo, jak długo dana rzecz będzie na rynku.

Wprowadzenie produktu na rynek.

Kiedy przygotowywanie produktu już się zakończyło, przychodzi czas na promowanie go w środowisku branżowym. Mogą się tutaj przydać branżowe targi, na których będziemy mogli zaprezentować innym ludziom nasz produkt, a będziemy wiedzieli, że są to osoby zainteresowane daną gałęzią przemysłu.

Targi nigdy nie są drogim sposobem na marketing produktu, a możemy dzięki temu naprawdę sporo zyskać, zwłaszcza jeśli nasza sieć marketingu i sprzedaży jest jeszcze słabo rozwinięta.

Wprowadzenie produktu do obrotu.

Kiedy już udało się nawiązać pierwsze kontakty i pokazać produkt niewielkiej grupie klientów, to można przygotować się, na wypuszczenie go na szerszy rynek konsumencki. Nie ma znaczenia, czy ma to być rynek lokalny, czy globalny, zawsze musisz skupić się na czterech kanałach marketingowych:

Internet, który jest idealnym miejscem na szeroko zakrojoną i jednocześnie stosunkowo tanią kampanię marketingową. Warto zainwestować w stronę internetową, która będzie promować produkt, udzielać informacji na blogach, korzystać z linków sponsorowanych.
Video. Warto zacząć współpracę z kimś, kto zawodowo pomoże ci nagrać filmik, który pokaże plusy Twojego produktu.

Jak promować produkt?

Może to być krótki film, ale musisz go umieścić na stronie internetowej, a jeśli masz taką możliwość, bo posiadasz odpowiednie finanse, to możesz go również puścić w telewizji. Musisz wiedzieć, do jakiej grupy docelowej kierujesz produkt, bo tylko wtedy film do niej trafi.

Radio jest nieustannie dobrym kanałem marketingowym, przy niskich kosztach emitowania reklamy. Specjaliści pomogą Ci przygotować reklamę do wypromowania produktu.
Prasa. Musisz zrobić analizę rynku docelowego. Gazeta lokalna może być lepszym pomysłem, niż jedna reklama w gazecie ogólnopolskiej. Wszystko zależy od produktu. Pomyśl, czy nie zainwestować w plakaty i ulotki rozsyłane do określonej grupy klientów.

Informuj klientów o nowym produkcie, przez każdy z tych kanałów marketingowych.

Jednak przed rozpoczęciem promocji, dokładnie sprawdź rynek. Może się okazać, że łatwiejsze będzie wyszukanie niszy na rynku, która czeka na oferowany przez Ciebie produkt.

Jak reklamować firmę?

0
Jak reklamować firmę?

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że dobrze przygotowana reklama potrafi zdziałać naprawdę bardzo wiele. Nawet jeżeli Twoja firma działa już na rynku od wielu lat, to nie uda Ci się na nim utrzymać dłużej, jeśli nie będziesz miał żadnej reklamy. To właśnie sprawia, że jeśli masz już firmę, albo właśnie myślisz o jej założeniu, to koniecznie musisz poznać parę podpowiedzi odnośnie tego, w jaki sposób się skutecznie reklamować.

Jeżeli masz małą firmę, a dodatkowo jeszcze obejmuje ona swoim działaniem, stosunkowo niewielki obszar, to koniecznie powinieneś skupić się na roznoszeniu ulotek po domach. To w tym przypadku będzie najskuteczniejsza reklama. Pamiętać jednak musisz, że taka ulotka musi przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. A więc przede wszystkim, musi być czytelna i przejrzysta, tak aby każdy zrozumiał, co dokładnie reklamuje taka ulotka.

Świetnym pomysłem, może być także reklama zamieszczona w lokalnej gazecie, albo w telewizji. Jednak ta opcja sprawdzi się, jeśli już trochę działamy na rynku i mamy odpowiednie fundusze, ponieważ dla firm rozpoczynających działalność, może się okazać, że taka forma reklamy jest zbyt droga.

Skutecznym sposobem na reklamę, może być także samochód oklejony reklamami Twojej firmy. Jeździsz nim po mieście, więc sporo ludzi będzie miało szansę dowiedzieć się o Twojej firmie. Musisz jednak pamiętać, aby znajdował się na samochodzie numer do Twojej firmy, tak aby każdy, kto zainteresuje się Twoją ofertą, bez najmniejszego problemu mógł się z Tobą skontaktować.

Warto też na samym początku, przygotować sobie szczegółową listę klientów, na których naprawdę bardzo Ci zależy. Wówczas powinieneś przygotować dla nich specjalną prezentację swojej propozycji, tak aby poczuli się oni przez Ciebie wyróżnieni. Warto tutaj także dopilnować tego, abyś mógł taką ofertę przedstawić osobiście, bo wówczas taka rozmowa może przynieść lepsze rezultaty. Jednak jeśli nie będzie to możliwe, to zawsze możesz spróbować, zrobić to poprzez telefon, albo telekonferencję.

Obowiązkowo i to już na samym początku, musisz pomyśleć o założeniu strony internetowej. Dzisiaj, bez odpowiednio zaprojektowanej strony internetowej nie będziesz miał szansy z wybiciem firmy.

To właśnie w Internecie potencjalni klienci poszukują firm, które będą w stanie zaspokoić ich potrzeby, a co się z tym wiąże, Ty też tam musisz mieć swoje miejsce. Pamiętaj jednak, że taka strona musi być przejrzysta, łatwa w obsłudze, a dodatkowo jeszcze musi posiadać wszystkie niezbędne informacje na temat Twojej firmy.

Jak reklamować firmę?

Warto także wynająć powierzchnię reklamową, aby wypromować firmę. Najlepiej będzie, jeżeli będzie się ona znajdowała blisko krzyżówki ze światłami. Wówczas możesz być pewny, że kierowcy czekający na zmianę świateł, zaczną czytać reklamy, które znajdują się w ich pobliżu. To samo też dotyczy przechodniów.

A to oznacza, że płacąc raz za reklamę, co chwilę masz możliwość dotarcia do nowej grupy potencjalnych klientów.

Reklama w internecie. Musisz się nad nią pochylić, jeśli pozostałe sposoby, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Musisz jednak pamiętać, że przy małych i lokalnych firmach, może się ona okazać dość droga, a dodatkowo jeszcze może być mało efektywna. Najlepiej się sprawdzi, jeśli chcesz wejść na rynek ogólnopolski.

Jak reklamować sklep internetowy?

0
Jak reklamować sklep internetowy?

Dzisiaj Internet, jest niezwykle ważnym środkiem komunikacji, a co ważne przenika do różnych dziedzin życia i działalności człowieka. Jeśli firma nie istnieje w Internecie, to tak, jakby nie istniała w ogóle.

Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy zakładają sklepy internetowe, które są wsparciem tradycyjnych kanałów kontaktów z klientami, a czasami jako samodzielne miejsce sprzedaży. Taka sprzedaż przez Internet, daje szansę dotarcia do ogromnej grupy klientów, przy minimalnych kosztach prowadzenia takiego sklepu.

Jeżeli przeczytasz tych kilka rad, to będziesz wiedział, jak skutecznie wypromować taki sklep w sieci.

Pozycjonowanie.

Jeżeli decydujesz się na reklamę w Internecie i możesz sobie na to pozwolić finansowo, to najlepsze będzie pozycjonowanie. Chodzi o takie optymalizowanie treści witryny, aby wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarkach. Jest to ważne, bo spora część klientów otwiera tylko pierwsze pozycje, które im się wyświetlają, a ich znikoma ilość zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Im wyżej jesteś, tym więcej osób wejdzie na Twoją stroną, dlatego warto być w pierwszej trójce.

Reklamy sponsorowane Google AdWords.

Skuteczne może się też okazać korzystanie z tzw. reklam sponsorowanych Google AdWords. Google daje szansę reklamowania się na dwa sposoby:
– w wynikach wyszukiwania Google oraz innych witryn w sieci wyszukiwania
– w sieci partnerskiej.

Reklamy w wyszukiwarce Google i witrynach będą reklamami tekstowymi, które są opisane jako linki sponsorowane. Widać je po prawej stronie wyników wyszukiwania oraz na pierwszych trzech pozycjach. Reklamy w sieci partnerskiej mają formę tekstową, albo graficzną, a co więcej pojawiają się na witrynach odpowiadających tematycznie naszej usłudze.

Ich skuteczność będzie polegała na kontekstowym kierowaniu. Reklama pojawia się, gdy użytkownik wpisuje frazy pasujące do użytych w naszej reklamie słów kluczowych, lub gdy treść witryny pasuje do profilu naszej firmy. Trafiamy wówczas, do tych najbardziej zainteresowanych klientów. Sami określamy budżet na kampanię, ale nie ma ustalonych minimalnych kosztów, jakie musimy ponieść.

Taką kampanię możesz zrobić samodzielnie, jeśli założysz konto na www.adwords.google.pl, albo zatrudnić do tego specjalistów.

Branżowe katalogi firm.

Pomyśl o zamieszczeniu informacji w katalogach firm. Są katalogi ogólne z wszystkimi firmami i takie skupiające się na określonej branży. Warto zamieścić jak najwięcej takich wizytówek, zwłaszcza jeśli możemy tam dodać też adres naszej strony internetowej.

Jak reklamować sklep internetowy?

Pasaże handlowe.

Jeśli mamy mały sklep internetowy, warto dołączyć do pasaży handlowych, które segregują sklepy według kategorii usług. Jesteśmy wyświetlani razem z konkurencją, ale mamy pewność, że zainteresowani klienci trafią na naszą ofertę. To dobre rozwiązanie, bo takie pasaże proponują też niedrogie, gotowe sklepy z których możemy skorzystać, jeśli nie mamy jeszcze swojego sklepu internetowego, a chcemy tak sprzedawać nasze produkty.

Serwisy aukcyjne i porównywarki cen.

Tutaj najbardziej liczy się Allegro, które umożliwia posiadanie sklepu internetowego w oparciu o dostarczone przez nie oprogramowanie, albo możemy nasz sklep przyłączyć do portalu. Czasami możemy też sklep umieścić w porównywarce cen, dzięki czemu klient zobaczy, gdzie najbardziej będzie mu się opłacało zrobić zakupy.

Jak wykonać darmowe pozycjonowanie stron internetowych?

0
Jak wykonać darmowe pozycjonowanie stron internetowych?

Musimy wiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych to proces naprawdę bardzo złożony, ale jednocześnie może się okazać bardzo opłacalny, dlatego należy się o nim jak najwięcej dowiedzieć, aby móc w pełni z tych możliwości skorzystać.

Jednak ten artykuł nie powstał w celach edukacyjnych, a ma jedynie uświadomić ludziom, którzy dopiero początkują lub chcą zacząć pozycjonowanie stron, że tak naprawdę, cały ten proces może się odbyć bez większych wysiłków oraz kosztów. Trzeba tutaj tylko zdać sobie sprawę z kilku spraw.

Oczywiście, rzeczami które będziesz potrzebował są:
* komputer
* internet
* serwis, stronę internetową (opcjonalnie)

Na samym początku, konieczne będzie zaopatrzenie się w program do pozycjonowania stron, dzięki niemu, w krótkim czasie będziemy mogli się wdrożyć w sprawy konfiguracyjne pozycjonowania naszej strony na frazach niszowych, czy lokalnych np: „sprzątanie mieszkań poznań”. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, dla ludzi z tej konkretnej miejscowości wypozycjonowanie się na frazę lokalną, będzie dawało znacznie lepsze rezultaty, niż trudzenie się z frazą „sprzątanie mieszkań”. Która po prostu będzie zbyt ogólna.

Następnym krokiem, który trzeba podjąć, będzie wybranie jednego lub kilku systemów wymiany linków stałych. Musimy być tutaj cierpliwi, bo tylko wtedy będziemy mogli za darmo pozycjonować nawet dosyć trudne frazy. Choć oczywiście nie będzie się to działo na dużą skalę, a raczej na własne potrzeby. W następnym kroku zostaną pokrótce przedstawione najlepsze i co najistotniejsze, bezpłatne systemy wymiany linków stałych, w nich też zazwyczaj można nabyć punkty dla osób, które nie planują zamieszczać linków z systemu na stronie.

Obecnie na polskim rynku, najpopularniejszym jest system LINKME. Warto wiedzieć, że jest to stabilny system wymiany linków, który da bardzo dobre rezultaty. Na chwilę obecną w tym systemie znajduje się ponad 37 tysięcy domen, a to oferuje bardzo duże możliwości pozycjonowania swoich serwisów, w bezpłatny sposób na różnych stronach.

Jak wykonać darmowe pozycjonowanie stron internetowych?

Innym systemem, który ma zasięg ogólnoświatowy jest LINK VAULT . Ten system jest zagraniczny i umożliwia pozycjonowanie stron rozbijając je na kilkadziesiąt kategorii, a także daje możliwość pozycjonowania w ponad 20 wersji językowych.

Jeżeli nie jesteśmy jeszcze zbyt dobrze wtajemniczeni w tego typu kwestie, to nie mamy się czego obawiać. Warto spróbować działania na tych systemach, a jeśli nie będziemy czegoś wiedzieli, to zawsze możemy skorzystać z obszernej pomocy, która się w nich znajduje.

Jeżeli tylko będziemy mieli podstawy wiedzy webmasterskiej, to nie będziemy mieli najmniejszego problemu z tym, aby poradzić sobie z instalacją oraz użytkowaniem takich programów. Trzeba się tutaj wykazać cierpliwością, jeśli chcemy odnieść sukces.

Dlatego pamiętajcie, że pozycjonowanie to działanie na długi okres czasu, a pierwsze rezultaty naszych wysiłków, mogą być widoczne dopiero po 3 miesiącach i nie będzie w tym nic niewłaściwego.

ZOBACZ TEŻ