Jak napisać ofertę?

Jak zachęcić czytelników, do kontaktu, zamawiania produktu czy uzupełnienia formularza?

Zasady ogólne – Pokazuj korzyści

Ludzie szukają produktów, które mogą rozwiązać ich problem. Pokaż więc swoją ofertę, w jak najlepszym świetle. Jeśli ktoś nie zna się na komputerach, podanie parametrów nic mu nie da. Pokaż, że dzięki temu urządzeniu będzie mógł grać w najnowsze gry i wydajniej pracować.

Na początek podsumowanie

Klienci nie chcą tracić czasu na czytanie całej oferty. Dlatego zacznij od podsumowania, dlaczego warto zainwestować w dany sprzęt.

Używaj naturalnego języka

Nie używaj języka skomplikowanego i nacechowanego specjalistycznymi zwrotami. Tekst ma być łatwy i zrozumiały. Jeśli nie wiesz, jak taki napisać, zawsze możesz poczytać na forach odnośnie danego produktu, aby wiedzieć, w jaki sposób piszą o nim klienci.

Pisz w liczbie pojedynczej

Zwracaj się do czytającego na „Ty”, co brzmi naturalniej i bardziej osobiście.

  • Tytuł
  • Tytuł ma zachęcić do bliższego przyjrzenia się danej ofercie.
  • Dobry nagłówek jest konkretny
  • Im prostszy nagłówek i bardziej konkretny tym lepiej. Unikaj też przymiotników w stopniu najwyższym, jeśli nie popierasz tego argumentami.
  • Nagłówek ma mówić o korzyściach
  • Pokaż jedną korzyść jaką klienci będą mieli z zakupu danego produkty.
  • Nie zadawaj pytań w nagłówku
  • Pytania nie pokazują korzyści, a nawet czasami nie wymieniają oferowanego produktu.
  • Krótki nagłówek
  • Im krótszy nagłówek tym lepiej, bo zmieści się w jednej linijce na stronie.
  • Użyj podtytułu
  • Podtytuł pokaże to, co nie zmieściło się w nagłówku i będzie przejściem do tekstu właściwego.
  • Zacznij od liczby
  • Liczby lepiej skupiają wzrok i powodują, że treść wydaje się wiarygodna.
  • Wprowadzenie

Wprowadzenie jest bardzo ważne:

Informuje czytelnika o korzyściach z zakupu produktu, utwierdza go w przekonaniu, że produkt jest dla niego, zwiększa jego motywację do przeczytania całości

Treść główna

Przy treści głównej, trzeba pamiętać o kilku zasadach:

  • Używaj porównań i wyrażeń odnoszących się do zmysłów
  • Porównania i wyrażenia typu: „wyobraź sobie”, „poczujesz”, zadziałają na wyobraźnię.
  • Chwal się na końcu
  • Zachwalanie swojej firmy i jej osiągnięć zostaw na koniec. Gdy klient zapozna się z korzyściami zakupienia danego produktu.

Jak napisać ofertę?

Zadbaj o czytelność

Tak dobierz czcionkę, aby każdy mógł ją przeczytać, nawet osoby z wadami wzroku i starsze. Tekst musi być takiej długości, żebyśmy mogli wypisać wszystkie najważniejsze zalety posiadania takiego produktu, a także żeby klient nie miał wątpliwości, że będzie on idealny dla niego. Jednocześnie musi być konkretny, tak abyśmy czasami nie znudzili klientów i nie zniechęcili do jego dalszego czytania.

Zanim wystawisz ofertę

Warto taką ofertę dać komuś do przeczytania, albo odczekać kilka dni i ponownie ją przeczytać. Wówczas może się okazać, że znajdziemy kilka błędów, które wcześniej nam umknęły. Poza tym, po takim czasie tekst może ci się wydawać zbyt sztywny, nudny, albo za bardzo techniczny. W takiej sytuacji będziesz miał czas, aby go w odpowiedni sposób zmienić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here