Jak opakowania kosmetyczne wpływają na decyzje konsumentów

Czy o jakości produktu decyduje… sam produkt? Dawno już minęły czasy, gdy na jego wartość wpływ miał wyłącznie skład, tudzież kolorystyka i cena. Dziś o popularności wyrobu — a zwłaszcza kosmetyku — decyduje w znacznej mierze jego opakowanie. Jak duży jest to wpływ i co najbardziej cenią sobie ludzie w zwykłej paczce z kosmetykiem?

Idea idealnego opakowania

Jeśli opakowania do kosmetyków mają posiadać potencjał marketingowy, to muszą one spełniać kilka podstawowych założeń takich jak:

  • funkcjonalność, która oznacza, że opakowanie ma rozwiązywać problem, a nie utrudniać skorzystanie z produktu,
  • przejrzystość, dzięki której informacja o marce i znajdującym się w środku produkcie jest czytelna i łatwa do przeanalizowania,
  • estetykę, która coraz częściej przejawia się w minimalizmie,
  • nawiązanie do natury, które świadczy o naturalnym pochodzeniu produktu,
  • lokalne podejście, a więc uwzględnienie w stylizacji opakowania lokalnych trendów dekoracyjnych.

Niestandardowe myślenie

Projektując opakowania kosmetyczne, należy pamiętać o położeniu szczególnego nacisku na ich niestandardowość. Te same, kremowe lub różowe opakowania z kremem pod oczy u nikogo nie wzbudzą większego zainteresowania. Jeśli jednak krem ten zamknie się w estetycznym i jednocześnie przyjaznym dla środowiska pudełku z tektury, to jego sprzedaż diametralnie wzrośnie. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że projektowane według nowych standardów opakowania kosmetyczne są coraz bardziej minimalistyczne. Jest to efekt swoistych ukierunkowań na oczekiwania rynku, który „przejadł”się stylistyką i dąży do funkcjonalności.

Naturalne znaczy lepsze

W ostatnich latach widać rosnący popyt na towary naturalne. Trend ten nie pominął również branży kosmetycznej, która chcąc nie chcąc, musi coraz odważniej przestawiać się na składniki naturalne. W zasadzie każda hurtowania opakowań kosmetycznych ma w swej ofercie projekty, w których szczególny nacisk kładzie się na ekologię. Takie opakowania łączą w sobie:

  • „zieloną”stylistykę, która nawiązuje do natury,
  • bezpieczne dla środowiska materiały, z których produkuje się opakowania,
  • położenie szczególnego nacisku na ekologiczny wymiar projektu,
  • łatwość obsługi i dozowania kosmetyku,
  • estetykę i oszczędność w użyciu produktu (mocno skondensowany skład).

Reasumując, chyba każda hurtowania opakowań kosmetycznych zaczyna w ostatnich latach dostrzegać potencjał „zielonych”, bezpiecznych dla natury opakowań. Dotyczy to zwłaszcza branży kosmetycznej, która niejako z definicji powinna być zgodna z naturą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here