Jak promować swoje usługi w Internecie?

Jeśli prowadzisz firmę, to musisz zdobywać klientów. Pamiętaj jednak, że zawsze najlepsi są ci, z „polecenia”. Jeśli drogą pantoflową będzie docierało do nas wielu klientów, to firma będzie się dobrze rozwijała. Jednak czasem potrzeba lat, aby zyskać odpowiednią reputację i lojalnych klientów.

Jeśli nie mamy tyle czasu, to jak powinniśmy sami promować swoje usługi? Oczywiście w Internecie, bo tutaj coraz więcej osób poszukuje usług ze swojego miasta. Przeczytaj poniższe wskazówki, a będziesz wiedział jak zabrać się za promocję biznesu korzystając z możliwości, jakie daje Internet.

WŁASNA STRONA INTERNETOWA

Przede wszystkim musisz mieć stronę internetową. Nie ma tu znaczenia, czy klient będzie miał przyjeżdżać do Ciebie, czy będziesz świadczył usługi u niego, strona musi być. Wtedy będą mogli znaleźć Twój numer telefonu, a wpisane tam dane, podniosą Twoją wiarygodność. Strona musi być przede wszystkim czytelna i przystępna, a jej wykonanie nie musi pociągać za sobą dużych pieniędzy. Możesz wykupić serwer i domenę, a potem zainstalować bezpłatny system portalowy, jak np. WordPress.

Na stronie muszą się znaleźć:
– Dane kontaktowe
– Rodzaj i rzetelny opis usług
– Doświadczenie oraz w miarę możliwości zdjęcia prac
– Twoje zdjęcie, które pomoże stworzyć więź z klientami, bo będą wiedzieli, z kim mają do czynienia.
– Pozwól na zamieszczenie komentarzy, bo przy zadowolonych klientach, będą się pojawiać dobre referencje.

ZAŁÓŻ BLOGI

Warto też stworzyć bloga, który pomoże Ci w promowaniu firmy. Będzie on darmową wizytówką w Internecie, dlatego musisz zamieścić tam adres i nazwę Twojej firmy. W adresie zamieść także słowa związane z wykonywanymi przez Ciebie usługami, bo wówczas łatwiej będzie takiego bloga wyszukać po frazie.

W opisie bloga, możesz zamieścić szczegółowe rodzaje usług, które oferujesz. Im więcej tekstów będzie miał blog, im częściej będziesz coś na niego dodawał, tym częściej będzie w wynikach wyszukiwania i tym więcej klientów możesz zdobyć. Wszystkie Twoje wpisy muszą być oryginalne, nie możesz tworzyć plagiatów, jednak pamiętaj, aby wpisać co robisz, gdzie, jakie masz doświadczenie.

Musisz przynajmniej dwa razy w tygodniu dodawać coś na bloga i linkować do nich. Poza tym, musisz dodać bloga do wyszukiwarki Google.

PISZ KOMENTARZE NA FORACH, KOMENTUJ CZYJEŚ ARTYKUŁY

Nawet zwyczajne pisanie komentarzy, może dać niesamowite efekty. Nie możesz rzecz jasna wpisywać komentarzy w stylu: „najlepszy hydraulik w Poznaniu” + link. Takie coś nie zadziała, bo ludzie na to nie spojrzą, a moderatorzy usuną. Lepiej pisz w osobie trzeciej, zamieszczając opis problemu jako osoba X, a następnie jako osoba Y wpisz poradę i poleć usługi fachowca (oczywiście swoje). Najlepiej będzie jeśli będziesz udawał osobę z zewnątrz. Takie działania to kryptoreklama, która może być naprawdę skuteczna.

Jak promować swoje usługi w Internecie?

PISZ ARTYKUŁY

Warto także pisać artykuły, które będą świetnym sposobem na reklamę. Będziesz też sprawiał przez to wrażenie znanego fachowca, który zna się na sprawie na tyle, że może pisać na dany temat porady. Oczywiście na napisanie artykułu potrzeba czasu, jednak pamiętaj, że będzie on w Internecie dłużej, niż plakaty na słupach, czy ulotka w rękach klienta. To się naprawdę opłaci, w założeniu długoterminowym.

DODAJ SWOJĄ WIZYTÓWKĘ

Jest wiele miejsc, na zamieszczenie wizytówki i reklamę. Jeśli serwis jest bezpłatny, to koniecznie musimy tam zamieścić informacje o sobie. Jeśli płatny, przemyśl czy się to opłaci. Warto wybierać też popularne i znane serwisy, bo wówczas masz pewność, że więcej ludzi na nie wchodzi. Wybieraj też portale, które skupiają się na promowaniu usług, które ty oferujesz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here