Dzisiaj Internet, jest niezwykle ważnym środkiem komunikacji, a co ważne przenika do różnych dziedzin życia i działalności człowieka. Jeśli firma nie istnieje w Internecie, to tak, jakby nie istniała w ogóle.
Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy zakładają sklepy internetowe, które są wsparciem tradycyjnych kanałów kontaktów z klientami, a czasami jako samodzielne miejsce sprzedaży. Taka sprzedaż przez Internet, daje szansę dotarcia do ogromnej grupy klientów, przy minimalnych kosztach prowadzenia takiego sklepu.
Jeżeli przeczytasz tych kilka rad, to będziesz wiedział, jak skutecznie wypromować taki sklep w sieci.
Pozycjonowanie.
Jeżeli decydujesz się na reklamę w Internecie i możesz sobie na to pozwolić finansowo, to najlepsze będzie pozycjonowanie. Chodzi o takie optymalizowanie treści witryny, aby wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarkach. Jest to ważne, bo spora część klientów otwiera tylko pierwsze pozycje, które im się wyświetlają, a ich znikoma ilość zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Im wyżej jesteś, tym więcej osób wejdzie na Twoją stroną, dlatego warto być w pierwszej trójce.
Reklamy sponsorowane Google AdWords.
Skuteczne może się też okazać korzystanie z tzw. reklam sponsorowanych Google AdWords. Google daje szansę reklamowania się na dwa sposoby:
– w wynikach wyszukiwania Google oraz innych witryn w sieci wyszukiwania
– w sieci partnerskiej.
Reklamy w wyszukiwarce Google i witrynach będą reklamami tekstowymi, które są opisane jako linki sponsorowane. Widać je po prawej stronie wyników wyszukiwania oraz na pierwszych trzech pozycjach. Reklamy w sieci partnerskiej mają formę tekstową, albo graficzną, a co więcej pojawiają się na witrynach odpowiadających tematycznie naszej usłudze.
Ich skuteczność będzie polegała na kontekstowym kierowaniu. Reklama pojawia się, gdy użytkownik wpisuje frazy pasujące do użytych w naszej reklamie słów kluczowych, lub gdy treść witryny pasuje do profilu naszej firmy. Trafiamy wówczas, do tych najbardziej zainteresowanych klientów. Sami określamy budżet na kampanię, ale nie ma ustalonych minimalnych kosztów, jakie musimy ponieść.
Taką kampanię możesz zrobić samodzielnie, jeśli założysz konto na www.adwords.google.pl, albo zatrudnić do tego specjalistów.
Branżowe katalogi firm.
Pomyśl o zamieszczeniu informacji w katalogach firm. Są katalogi ogólne z wszystkimi firmami i takie skupiające się na określonej branży. Warto zamieścić jak najwięcej takich wizytówek, zwłaszcza jeśli możemy tam dodać też adres naszej strony internetowej.
Pasaże handlowe.
Jeśli mamy mały sklep internetowy, warto dołączyć do pasaży handlowych, które segregują sklepy według kategorii usług. Jesteśmy wyświetlani razem z konkurencją, ale mamy pewność, że zainteresowani klienci trafią na naszą ofertę. To dobre rozwiązanie, bo takie pasaże proponują też niedrogie, gotowe sklepy z których możemy skorzystać, jeśli nie mamy jeszcze swojego sklepu internetowego, a chcemy tak sprzedawać nasze produkty.
Serwisy aukcyjne i porównywarki cen.
Tutaj najbardziej liczy się Allegro, które umożliwia posiadanie sklepu internetowego w oparciu o dostarczone przez nie oprogramowanie, albo możemy nasz sklep przyłączyć do portalu. Czasami możemy też sklep umieścić w porównywarce cen, dzięki czemu klient zobaczy, gdzie najbardziej będzie mu się opłacało zrobić zakupy.