Jak zapobiec odejściom wartościowych pracowników?

Coraz częściej wartościowi pracownicy odchodzą z twojej firmy? Bardziej interesują się ofertą pracy u konkurencji niż twoją? Jeżeli nawet podwyżki nie zatrzymały tego odpływu podwładnych, to koniecznie musisz się dowiedzieć, co zrobić, aby ci wartościowi pracownicy jednak u ciebie chcieli zostać.

Koniecznie popraw relacje z podwładnymi. Muszą czuć, że są współodpowiedzialni za własny rozwój zawodowy, a także rozwój firmy. Jeżeli nie będą się czuli wykorzystywani, to bardziej będą się czuli związani z firmą.

Za każdym razem, rzeczy takie jak: podwyżki, premie, muszą być powiązane z wynikami pracy. Wynagrodzenie jest czymś oczywistym, tego pracownik oczekuje zarówno u Ciebie, jak i u konkurencji. Ocenianie pracowników i łączenie tego z wynagrodzeniem nie jest łatwe, jednak da niesamowite efekty, bo wówczas podwładni będą bardziej związani z firmą. Właściwy system nagradzania będzie sprzyjał lepszej atmosferze w pracy, a także na linii pracownik – firma.

Każdy pracownik musi wcześniej wiedzieć, jakie będą kryteria oceny pracy, tak aby mógł się do tego odpowiednio przygotować i zmienić to, co jest konieczne do zmiany.

Jak zapobiec odejściom wartościowych pracowników?

Zawsze potrzebny jest rozwój. Dlatego zadbaj o odpowiednie kursy i szkolenia, dopasowane do konkretnych pracowników. W przeciwnym wypadku, najlepsi będą odchodzili tam, gdzie będą mieli taką szansę na rozwój.

Musisz im także pokazać, jakie stanowisko mają szansę zajmować za kilka lat w tej firmie, tak aby mieli określony cel, do którego będą mogli dążyć. Najważniejsze tutaj jest to, aby wysłać pracownika na taki kurs, który faktycznie będzie go interesował.

Jeśli wszystkich będziemy wysyłać w to samo miejsce, to możemy być pewni, że w niektórych przypadkach my stracimy pieniądze, a pracownik i tak nic nie wyniesie dla siebie z takiego kursu. Co więcej, może poczuć się niedoceniany i tym bardziej zechce odejść. Dlatego najpierw musisz się dowiedzieć, co będzie odpowiadało konkretnemu pracownikowi.

Ważny jest także prawidłowy obieg informacji jaki panuje w naszej firmie, a także to, jaka jest w niej struktura organizacyjna. Musisz cały czas pamiętać o konieczności kształtowania wizerunku firmy, tym zewnętrznym, ale także tym wewnętrznym. Najgorsze co możesz zrobić, to pozwolić, aby pojawiały się niedomówienia i plotki w firmie.

Dlatego właśnie musisz na bieżąco informować pracowników o tym, jakie działania zamierza podejmować firma, a także o tym, jaka jest jej sytuacja na rynku. Im bardziej podwładni będą czuli, że są częścią firmy, tym będzie lepiej.

Warto systematycznie robić badanie satysfakcji pracowników, które oczywiście będą przeprowadzane anonimowo. Takie działanie, pozwoli wykryć błędy, które są popełniane w odniesieniu do zarządzania zasobami ludzkimi w firmie i będzie można poprawić te niewłaściwe działania.

Pamiętać musimy, że czynniki finansowe, mają tylko określony i niewielki wpływ na satysfakcję podwładnych w pracy. Zazwyczaj większe znaczenie będą miały czynniki pozafinansowe, takie jak atmosfera w pracy, czy relacje pracowników z szefostwem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here