Jak znaleźć dobrą kancelarie prawa pracy

Zanim odpowiemy sobie na pytanie jakie cechy powinna posiadać dobra kancelaria prawa pracy, musimy się zastanowić nad tym czym jest prawo pracy.

Prawo pracy jest to gałąź prawa obejmująca całokształt regulacji w zakresie stosunków na linii pracodawca – pracownik. W prawie pracy znajdziemy zatem zapisy dotyczące zarówno uprawnień pracownika i pracodawcy, jak i ciążących na nich obowiązkach.

W polskim systemie prawa pracy podstawom aktem prawnym regulującym stosunki pracy jest Kodeks pracy. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawiera on wszystkich zagadnień wynikających ze stosunku pracy. Znajdziemy je także w innych ustawach i aktach prawnych, które często wprost odsyłają do odpowiednich przepisów Kodeksu lub informują, że przepisy Kodeksu mają zastosowanie do spraw nieuregulowanych w danej ustawie.

Podsumowując w Polsce źródła prawa pracy zostały podzielone na:

– kodeks pracy i akty wydane na jego podstawie
– postanowienia układów zbiorowych pracy
– inne porozumienia zbiorowe
– regulaminy, statuty i inne przepisy określające prawa i obowiązki stron stosunku pracy

Jak więc widać, źródeł prawa, a tym samym potencjalnych źródeł nieporozumień jest bardzo sporo. Przydatne jest więc korzystanie z usług sprawdzonej kancelarii prawa pracy.

Jakie cechy powinna posiadać dobra kancelaria prawa pracy?

Przede wszystkim musimy pamiętać, że kancelarie potrafią specjalizować się np. w doradztwie pracownikom lub pracodawcom. Przed podjęciem współpracy warto zapytać, w jakiej materii posiadają większe doświadczenie i poprosić o ewentualne referencje klientów.

Po uzyskaniu wstępnych informacji warto umówić się na spotkanie z prawnikiem. Zazwyczaj wstępne spotkanie może mieć nawet charakter bezpłatny. Podczas niego powinniśmy spotkać się bezpośrednio z osobą prowadzącą takie sprawy, a nie handlowcem, który ma za zadanie nas przekonać do skorzystania z usług kancelarii. Warto by podczas rozmowy prawnik pytał nas o szczegóły naszej obecnej sytuacji i proponował rozwiązania problemów na podstawie naszych odpowiedzi.

Ważne jest także by kancelaria nie stała w przysłowiowym miejscu. Prawo pracy jak i inne przepisy prawne w Polsce podlegają nieustanym zmianom, dlatego też dobra kancelaria monitoruje zmiany tych przepisów i sama informuje klienta o potrzebie adaptacji do nich. Dobrym przykładem mogą tu być chociażby przepisy związane z ,,RODO”, który sprawiły niemały chaos informacyjny, a które porządna kancelarie prawna powinna przedstawić nam w sposób zwięzły i przystępny wraz z instrukcją do ich stosowania.

Więcej: Adwokat prawo pracy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here