Obecność w internecie to dziś obowiązek każdego przedsiębiorcy. Wraz z rozwojem nowych technologii zmieniają się również sposoby dotarcia do potencjalnych klientów. Rozbudowana strona internetowa, która swego czasu była uważana za absolutną podstawę, obecnie nie zawsze spełnia swoją funkcję.

W wielu przypadkach zdecydowanie lepiej sprawdzi się landing page, czyli prosta strona, na której gość znajdzie wszystkie niezbędne informacje na temat produktu lub usługi, którą mu proponujemy. To idealne rozwiązanie dla osób, które dopiero próbują wejść na rynek i muszą mierzyć się z silną konkurencją. W końcu w prostocie siła.

Landing page – czym jest?

Z landing page’ami (ang. strona lądowania) mamy do czynienia bardzo często, chociaż nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Zazwyczaj do tego typu prostego serwisu przekierowuje nas reklama lub baner. Wewnątrz znajdujemy natomiast wszystko, czego potrzebujemy do podjęcia określonego działania – dokonania zakupu, zapisania się do newslettera, pozostawienia swoich danych czy kontaktu z konsultantem. Idea landing page jest niesłychanie prosta – opiera się na precyzyjnych informacjach i jeszcze bardziej precyzyjnym przekazie. Dzięki temu to doskonały sposób na zaistnienie w sieci, wypromowanie firmy lub konkretnego produktu i przekonanie do siebie użytkowników.

Landing page dla biznesu

Landing to przede wszystkim idealna propozycja dla przedsiębiorców, którzy dopiero próbują wejść na rynek docelowy. Oto kilka bezspornych zalet tego rozwiązania:

  •         Nowoczesna formuła – użytkownicy internetu są bombardowani informacjami, wobec czego należy jak najbardziej wychodzić im naprzeciw. Jak pokazują badania, większość z nich zniechęca się już po kilkunastu sekundach bezowocnych poszukiwań. Z tego powodu rozbudowane serwisy nie zawsze są najlepszym rozwiązaniem – wprawdzie mogą pomieścić olbrzymie ilości danych, ale często uniemożliwiają przedostanie się do poszukiwanych informacji. Landing działa na innej zasadzie. Wszystko, co ważne, znajduje się na jednej stronie, a oszczędność czasu klienta, to często zysk dla przedsiębiorcy.
  •         Call-to-action – centralną część landing page zwykle zajmuje przycisk call-to-action. Jego zadaniem jest nakłonienie gościa do podjęcia określonej aktywności. To niezwykle skuteczny sposób zdobywania nowych klientów. Możemy wykorzystać go także w innych celach; może zachęcać do zapisania się do naszego newslettera, polubienia profili w mediach społecznościowych albo pozostawienia swoich danych. W każdym przypadku znakomicie promuje firmę i pozwala na dotarcie do jak najszerszego grona osób, które mogą być zainteresowane jej działalnością.
  •         Podkreśla zalety i ukrywa wady – umiejętnie przygotowany landing page jest w stanie w jednym miejscu przedstawić wszystkie zalety naszej firmy czy produktu. Równie ważna jest jednak możliwość zręcznego ukrycia potencjalnych wad, przede wszystkim braku doświadczenia czy szerokiej oferty. W końcu każdy biznesmen musi od czegoś zacząć, a w takim przypadku najlepiej skupiać się na plusach.

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Aby landing page mógł spełnić swoją rolę, musi odpowiadać określonym standardom. Przede wszystkim należy postawić na jakość. Wszystkie informacje, z którymi zapoznają się nasi goście, muszą być idealnie dopracowane. To samo dotyczy także wykorzystywanych elementów graficznych oraz projektu samej strony. Estetyka, przejrzystość i konkret to trzy aspekty, które są niezbędne do odniesienia biznesowego sukcesu. Należy się także zastanowić nad tym, jaki efekt chcemy osiągnąć – landing może służyć jako niezwykle efektywny sposób sprzedaży produktu lub usługi, może także promować firmę i utrwalać jej pozytywny wizerunek. W każdym wypadku właściwe rozwiązania należy dostosować do konkretnych oczekiwań. Warto skonsultować się z ekspertami, zajmującymi się tworzeniem tego typu serwisów – dzięki ich wiedzy skuteczność może być jeszcze wyższa.

Artykuł został przygotowany przez firmę Landingi oferującą kreator stron landingowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here