Zróżnicowanie, odrębność i cena to trzy elementy kluczowe dla atrakcyjnej propozycji inwestycyjnej

W tym artykule dowiemy się, jak start-upy mogą tworzyć propozycje inwestycyjne, którym nie można się oprzeć. Wyobraź sobie, że zobaczyłeś zupę w puszce na półce w supermarkecie, być może widziałeś już wcześniej coś podobnego, ale prawdopodobnie nie o tak egzotycznym smaku. Zaintrygowało Cię to na tyle, że wziąłeś ją do ręki i przyjrzałeś się jej bliżej. Opakowanie jest słabo wyłożone, brakuje niektórych składników, alergeny są niejasne, jest też kilka błędów ortograficznych. Jest mało prawdopodobne, że trafi do Twojego koszyka.

Więc zadaję sobie pytanie, dlaczego przez 16 lat inwestowania w spółki zalążkowe i tysiące (naście tysięcy) dokumentów inwestycyjnych widziałem tylko niewielką część propozycji inwestycyjnych, które zostały przemyślanie skonstruowane, aby sprzedać inwestycję? Z odpowiednią ilością informacji, aby dać pewność i kreatywnością, aby wzbudzić emocje? Wszystkie dokumenty powinny mieć na celu sprawienie, aby każda propozycja inwestycyjna była nie do odrzucenia i trafiła do „koszyka” (portfela) inwestora. Zatem składniki atrakcyjnej oferty dla inwestorów są takie same, jak w przypadku atrakcyjnej oferty dla konsumentów. dla konsumentów – zróżnicowanie, odrębność i cena.

Zróżnicowanie

Spostrzeżenie: Trudno jest tworzyć nowe pomysły, mając taki sam pogląd na świat, jaki mają wszyscy inni. Prawdziwa innowacja rodzi się zazwyczaj z inspirującego spostrzeżenia, które odkrywa naprawdę nową potrzebę lub okazję.

Skuteczny wgląd może stworzyć obraz, któremu inwestorzy nie będą mogli się oprzeć. Może to być wgląd jakościowy – taki jak cytaty z grupy fokusowej lub innych potencjalnych konsumentów, i/lub osobisty moment „aha”, w którym po raz pierwszy doceniłeś okazję. Celem jest postawienie inwestorów w sytuacji konsumentów, tak aby poczuli potrzebę. Najlepiej, jeśli będzie to również wgląd ilościowy – wielkość i wzrost potencjalnego rynku, a w jego ramach konkretna potrzeba, którą chcemy zaspokoić, podaje https://pozyczkolog.pl/.

Ludzkie historie, na przykład o konsumentach i ich potrzebach, tworzą emocjonalną więź z rynkiem. Wsparcie ich racjonalnymi liczbami, które ilustrują wielkość i wzrost rynku oraz część rynku, do której można się odnieść, przyciąga inwestora do możliwości komercyjnych.

Wielki pomysł

Jeśli inwestor docenił potrzebę rynku, to teraz jest już zdesperowany, aby usłyszeć Twoją odpowiedź. Ponownie, postaraj się wywołać emocje. Powołaj pomysł do życia tak bardzo, jak tylko potrafisz. Nawet wstępny szkic powie o wiele więcej niż wiele słów.

Opisz, w jaki sposób inwestor docenia potrzebę rynku

Opisz, w jaki sposób pomysł odpowiada na potrzebę rynku, jak bardzo różni się od konkurencji i jak bardzo można go chronić – patentami, znakami towarowymi, zastrzeżoną technologią lub procesem. Należy jednak uważać, aby nie publikować publicznie niczego na temat pomysłu, na który zamierza się następnie złożyć wniosek patentowy.

Model biznesowy

Czasami, a nawet w idealnym przypadku, sposób prowadzenia działalności gospodarczej stanowi źródło zróżnicowania – zdolność do robienia czegoś taniej, szybciej lub lepiej niż konkurencja, zauważa https://pozyczkolog.pl/. Twoim sekretnym sosem mogą być kanały dotarcia na rynek, produkcja, logistyka, cena, promocja i/lub partnerzy.

Na etapie zalążkowym prawdopodobnie nie będziesz miał wszystkiego dopracowanego, więc wyjaśnij, jakich wyborów dokonałeś, i jasno przedstaw wszelkie założenia przyjęte przed rozpoczęciem eksperymentów z rzeczywistością. Wszelkie wczesne dowody będą dodawać wiarygodności, podobnie jak plany szybkiej walidacji przyjętych założeń.

Wyróżnianie się

Zwłaszcza w przypadku firm konsumenckich, ale także innych, inwestor będzie chciał zobaczyć Twój talent do ekscytowania odbiorców, wyrażania swojej propozycji i wyróżniania się z tłumu.

To znacznie, znacznie, znacznie więcej niż tylko logo. Chodzi o to, jak Twoja firma „pokazuje się” na stronie i jak dobrze jest już widoczna w pozostałej części świata (strona internetowa, istniejące opakowania produktów lub usług itp.) Nawet jeśli Twoje myślenie w tym zakresie jest na razie niewyszukane (lub masz ograniczone umiejętności obsługi programu PowerPoint lub Word), dobre wykonanie czegoś nie kosztuje więcej niż złe (a dostępnych jest wiele szkoleń online). Wszystko, co kojarzy się z Twoją marką, a jest niechlujne, będzie sygnałem, że nie interesuje Cię, jak wszyscy ludzie (klienci, zleceniodawcy, nowi pracownicy, dostawcy, inni inwestorzy) postrzegają Twoją markę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here